Iemand hier ervaring mee?
Dynacord XA5
Collapse
X
-
Labels: None
-
We zijn van plan het setje aan te schaffen, om het het gebruiken in redelijk grote ruimte's (vaak hoog), denk aan kleine sporthal et cetera, tot een man of 600.Originally posted by RieskeIets specifieker graag ... wat wil je weten ?
Natuurlijk wat over de algemene gebruikservaringen, makkelijk in gebruik, transport, en natuurlijk, hoe klinkt het (vergeleken met ..)?Comment
-
hallo
wel een firma waar ik mee samenwerk heeft een xa set.
Deze klinkt zeer goed,strak laag en mooi mid en hoog.
Kwa gewicht valt deze set zeer goed mee(een aanrader).
Een baskast kan je bijna alleen opheffen.
Natuurlijk zijn de kasten dan ook niet gemaakt voor de zwaarste omstandigheden. Je moet er niet mee gaan gooien .
Voor vervoer leggen we altijd 2 baskasten op elkaar en 2 tops.
als ik de vrx (jbl) set vergelijk met de dynacords kan de dynacord wel niet mee.
Ik denk dat de xa set op het niveau van mackie zit.
De goede middenklasse.
Ik gebruik 2 bas + 1 top per kant voor 6 a 700 man.
een kleine sporthal doe je misschien wel best met 3 bas + 2 tops
mvg
jeffrey vancoillieComment
-
Vraagje : waarom XA5? en geen XA2?Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Ik werk al enkele jaren, tot grote tevredenheid, met een XA5 set en ga daarbij uit van een max van 500 personen. Voor discootjes is ie ideaal. Soms gebruik ik alleen één F5 laagkastje per kant en dat knalt ook ! Met 600/700 pers. red je het never-nooit-niet. In de 4 kHz is ie soms een beetje teveel aanwezig maar verder ligt alles mooi in balans. Voor bands kom ik soms in het laag wat "punch" te kort. Dat is de reden dat ik serieus overweeg om binnenkort een XA2 te kopen (heeft wel 18" laag). Kortom een bijzonder leuk al-round setje; aanraadertje !!!Life is what you make itComment
-
Hey hallo,
Heb zelf voorheen altijd met n XA28 setje gewerkt, 2x bas 18"per kant, en n 12" hoorngelade top. Dit is te doen tot n 600 pers, dit is dan wel meteen het maximum!
Heb XA 2 ook al gehoord, en idd, dat knalt net ff iets meer, en drukt wat lekkerder in het laag.
Ik weet niet wat je budget is? Maar misschien is een 2e hands XA2 of als het ietsje meer mag, een Cobra (2) setje ook te overwegen? Dan heb je ook net ff dat extra, en zit je niet altijd op het randje te hikken......Sound-Light-Laser-Foam-DancefloorComment
-
Inderdaad dan misschien beter om eens te gaan kijken na een xa2 systeem. Hoorde ook iets dat EV leuke setjes had voor dit soort evenementen.
Daarnaast van iemand gehoord dat GAE Director het ook goed doet, en nog redelijk betaalbaar is??Comment
-
Qua prijs vallen EV en GAE denk ik af...XA2 kost bruto € 16.000,00 incl. BTW, versterkers en kabels...Wij draaien zelf nu ruim een half jaar met alle tevredenheid op XA2...We zijn ook bezig geweest met D&B(C7), EAW(850), Dynacord (Cobra2 & V-systems) en een blauwe maandag met met Meyer...We hebben gekozen voor XA2 voor de klank en dat ik er mee kan wat ik zocht, met 2 bassjes en 1 top per kant 1000 man...Ook hebben voor dit systeem gekozen omdat we Dynacord dealer zijn en meer systemen van Dynacord in de verhuur hebben...o.a. P5 en PowerMax5...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Heb voor mezelf een budget gesteld, en dan zou een nieuwe XA2 set erboven komen, helaas. Misschien ergens 2ehands, al beetje aan het zoeken, maar nog niks tegengekomen.Originally posted by Olaf DuffhuësQua prijs vallen EV en GAE denk ik af...XA2 kost bruto € 16.000,00 incl. BTW, versterkers en kabels...Wij draaien zelf nu ruim een half jaar met alle tevredenheid op XA2...We zijn ook bezig geweest met D&B(C7), EAW(850), Dynacord (Cobra2 & V-systems) en een blauwe maandag met met Meyer...We hebben gekozen voor XA2 voor de klank en dat ik er mee kan wat ik zocht, met 2 bassjes en 1 top per kant 1000 man...Ook hebben voor dit systeem gekozen omdat we Dynacord dealer zijn en meer systemen van Dynacord in de verhuur hebben...o.a. P5 en PowerMax5...
Zit er zoveel verschil tussen de xa2 en xa5?Comment
-
maar nu even voor de mensen hier, heb mn oog laten vallen op een ev rx, iemand ervaringen?Last edited by Olaf Duffhuës; 30-01-06, 23:42.Comment
-
Zijn toch al wel een paar onderwerpen geweest over de RX'jes :http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...v+rx+feesttent
Het bevalt ons nog steeds prima, zowel voor kleine set-ups (1 x 118 + 1 x 212 per kant) als voor iets grotere ruimtes (4 x 118 + 2 x 212 per kant)
Maar blijft toch grotendeels een kwestie van smaak volgens mij !
FrankGewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.Comment

Comment