C mark Array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

3X3 tegenover zo'n array zetten is wellicht niet eerlijk ;-)

Ik ben er meer voor om systemen bestaande uit sub (enkel 18" / dubbel 15") en top (15"-2" / 12"-2") met elkaar te vergelijken. DAS systeem ken ik niet zo goed, maar valt volgens mij niet onder deze noemer.

Mac: misschien heb jij nog wel wat moois staan van ome John??
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• joe
      • Jan 2003
      • 446

Ok laat ik de 3x3 thuis staan
      Ik neem wel een nexo ps15, soundweb en smaart mee.

Een paar line array's lijkt me ook wel wat om er naast te hangen.
      De grotere merken kom je nog weleens tegen maar de minder bekende merken wil ik ook wel eens horen en meten.

Als Robert ook gelijk met zijn setje komt kunnen we die ook gelijk maar even afstellen.

Ik weet niet of deze dag daar ook geschikt voor kan zijn maar eigenlijk wil ik ook wel eens verschillende versterker naast elkaar horen.
      Minimaal 2*1200w op 4 ohm.
      Ik denk dan aan de crest ca12/18, digam7000, lab, camco, crown, ev, carver, enz...

Gr.
      Marco

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by Pieter Huijgen

Mac: misschien heb jij nog wel wat moois staan van ome John??
        Yep, ultra's a en j, en usw. Misschien msl2 (voorloper van de cq's)

Hoor t wel...

Comment

• getupdrivein
          • Jan 2006
          • 3

bull1 pal audio

ik heb goede contacten met tmc audio, en zoals hij al zegt.
          probeer de set gewoon eens uit. nou dat hebben wij gedaan.

tenminste ik was er dik tevreden over het resultaat en dat maar met vier kastjes per kant.

Comment

• getupdrivein
            • Jan 2006
            • 3

line array bull1

[FONT=Times New Roman]Wij hebben deze set gebruikt in een hal van 40x40 mtr. met een akoestiek van nul,nul.[/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Volgens mijn oren klonk het prima.[/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Je moet dan ook ontzettend wennen aan het geluid het klinkt namelijk heel anders dan zo’n plof maar neer setje van een een of ander merk.[/FONT]
            [FONT=Times New Roman] [/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Je eigen luidsprekers vind je toch altijd geweldig anders zou er niet mee draaien.[/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Iedereen vindt zijn eigen klank het mooiste. [/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Tja uiteraard, de chinezen kopiëren maar raakt maar ik vind dat ze dit voor dit setje goed hebben gedaan.[/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Om een testdag te organiseren[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Moet je uiteraard een hal/zaal hebben van ong. 60 mar. diep dan kan je pas het verschil horen.[/FONT]
            [FONT=Times New Roman]De standaard plof setjes gaan gemiddeld tot 25 mtr. en dan is het gewoon gebeurd met het geluid bij sommige zal het wel wat verder gaan maar niet veel verder.[/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Maar nogmaals wij hebben er ong. 1800 mensen voor gehad en dat ging prima.[/FONT]
            [FONT=Times New Roman]De band die er speelde stond met een dubbel performer set van SA per kant.[/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Maar ja, tot ong. 25-30 mtr. en dan houdt het op![/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Dan sta je bij het podium gewoon weg te dreunen en achterin hoor je niets![/FONT]
            [FONT=Times New Roman]Nou daarvoor hebben ze dus de line array uit gevonden![/FONT]

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by getupdrivein
              [FONT=Times New Roman]Nou daarvoor hebben ze dus de line array uit gevonden![/FONT]
              Ach, dat meen je niet...

Ook voor jou: ff naar AEM op cursus... www.aem.nl
              Het Line-array is trouwens pas een jaar of 60 bekend, alleen wordt er momenteel een enorme hype van gemaakt...

Kom op, jongens, wel ff serieus mee blijven doen...

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

[FONT=Times New Roman]Wij hebben deze set gebruikt in een hal van 40x40 mtr. met een akoestiek van nul,nul.[/FONT]
                [FONT=Times New Roman]Volgens mijn oren klonk het prima.[/FONT]
                Kan je ons een foto laten zien van jouw oren Moet wel iets goed mis mee zijn lijkt me.... Time to see a doctor? Een zaal van 40 X 40 meter lukt je niet met 4 kastjes per kant: geen enkel array kan dat...

[FONT=Times New Roman]Je moet dan ook ontzettend wennen aan het geluid het klinkt namelijk heel anders dan zo’n plof maar neer setje van een een of ander merk.[/FONT]
                Geloof ik graag. Laat me raden: dun en klein?

[FONT=Times New Roman]Je eigen luidsprekers vind je toch altijd geweldig anders zou er niet mee draaien. [/FONT][FONT=Times New Roman]Iedereen vindt zijn eigen klank het mooiste. [/FONT]
                Zeker weten? Er zullen hier vast wel kids met DAP en Peavey setjes zijn die ook dromen van een mooier systeem...

[FONT=Times New Roman]Om een testdag te organiseren[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Moet je uiteraard een hal/zaal hebben van ong. 60 mar. diep dan kan je pas het verschil horen.[/FONT]
                [FONT=Times New Roman]De standaard plof setjes gaan gemiddeld tot 25 mtr. en dan is het gewoon gebeurd met het geluid bij sommige zal het wel wat verder gaan maar niet veel verder.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Maar nogmaals wij hebben er ong. 1800 mensen voor gehad en dat ging prima.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]De band die er speelde stond met een dubbel performer set van SA per kant.[/FONT]
                [FONT=Times New Roman]Maar ja, tot ong. 25-30 mtr. en dan houdt het op![/FONT]

[FONT=Times New Roman]Dan sta je bij het podium gewoon weg te dreunen en achterin hoor je niets![/FONT]
                Hmmz..... Ben totaal geen SA-fan, maar ik denk niet dat je met 8 kastjes van dit spul op kan tegen een dergelijk setje...
                Maar goed, ik ben er niet bij geweest: wellicht zijn de wonderen de wereld nog niet uit....

Originally posted by MacGyverSounds
                Ach, dat meen je niet...

Ook voor jou: ff naar AEM op cursus... www.aem.nl
                Het Line-array is trouwens pas een jaar of 60 bekend, alleen wordt er momenteel een enorme hype van gemaakt...

Kom op, jongens, wel ff serieus mee blijven doen...
                Ehm Mac, meneer Getup legt op zijn site haarfijn uit hoe een array werkt
                AEM cursusje is dus niet meer nodig...
                Last edited by Gast1401081; 25-01-06, 15:43.
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by Pieter Huijgen
                  Ehm Mac, meneer Getup legt op zijn site haarfijn uit hoe een array werkt
                  AEM cursusje is dus niet meer nodig...
                  precies, een kastje voor ver weg, een kastje voor t midden, en 2 kastjes voor dichtbij.... Vandaar...

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Mij is altijd geleerd dat je spullen daarvoor moet gebruiken waar ze geschikt/gemaakt/bedacht moet zijn.

En ja, dat houd voor mij in dat mijn Peavey Hisys 2RX setje voor 99% van de klussen die ik doe perfect geschikt is. Toegegeven ik zou ook liever een EAW/MEYER/vuljefavorietemerkmaarin setje willen hebben. Maar ik haal die investerering er niet uit!!!!

Mocht ik een grotere set nodig hebben, dan huur ik die gewoon uit.

Een leverancier van me geeft ook erg op over een bepaalt line-array, maar ik koop het niet.

Comment

• getupdrivein
                      • Jan 2006
                      • 3

ik was uiteraard erg tevreden over de kwaltiteit van het geluid over zo'n grote afstand. het klinkt heel open. uiteraard moet je de show en de ruimte ook voor hebben om zoiets te kunnen gebruiken.

wij doen vele grote feesten, en zijn al tijden aan het stoeien met een geluid set die goed is voor lange afstanden dan bedoel ik het mid/hoog. laagkasten heb ik zelf ontworpen deze voldoen nog altijd prima voor de feesten die wij doen.

maar ieder zijn kwaliteits verhouding.
                      het wil ook niet altijd zeggen dat een dure speaker bv. meyer, ev, jbl, etc. noem nog maar een paar van die grote jongens op altijd goed klinken.

het is maar net hoe je het wil laten klinken hoe het moet klinken.
                      en als je maar weet hoe je het goed kan laten klinken ook heel belangrijk!
                      en je hoeft mij niet te vertellen dat ik naar de dokter moet om mijn oren na te laten kijken want dat is niet zo !

en met vier kastjes per kant van bull1 kom je een heel eind. tenminste ik vond het goed. misschien volgens jullie oortjes niet goed genoeg maar dat blijft altijd een discussie wat ik misschien mooi vind, vind jij misschien wel helemaal waardeloos. zo heeft ieder dus zijn eigen sound!

Over een aantal maanden als het seizoen begint schaffen wij zo'n systeem aan. alleen dan de bull2 van pall audio. dit is een serie zwaarder dan de bull1 ipv. 2x8inch. speaker zitten er in de bull2 2x10inch speakers en een andere driver. tegen die tijd laat ik wel eens van mij horen en als we een leuk feestje hebben ben je altijd uitgenodigd !

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

Originally posted by MacGyverSounds
                        precies, een kastje voor ver weg, een kastje voor t midden, en 2 kastjes voor dichtbij.... Vandaar...
                        O dus dat werk zO

On-topic:
                        Als er een testdag komt, wil ik daar zeker bij zijn.
                        Lijkt me zeer interesant.
                        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

Trouwens ook een erg mooie manier diezelfde line array te vliegen...nooit geweten dat de puntbelasting van een rolsteiger zo hoog mag zijn

Comment

Working...