delay gebruiken ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ja, maar niet iedereen heeft dat.
    En dat 'efkes vlug meten' resulteert er vaak in dat je alsnog op gehoor fine-tuned.
    Zoals Mac al schreef werkt een mooi tik geluidje prima en kost niks.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by DJ Ruud
      Hallo beste mensen,
      Ik weet niet of deze rubriek goed is voor deze vraag maar ik zal maar proberen.
      Ik moet vaker draaien als DJ in een grote zaal,
      hierbij gebruik ik mijn eigen installatie in de zaal.

Het geluid wordt dmv DI-box doorgekoppeld met de bestaande geluidsinstallatie in het aangrensende cafe.

Maar hierbij bestaat natuurlijk een tijdsverschil in geluid een vervelende echo natuurlijk.

Welk apparaat (natuurlijk niet te duur)kan ik daarvoor het beste aanschaffen? en hoe moet het dan instellen (op het gehoor? denk het niet!)
      afstand tussen mijn PA en het cafe is ongeveer 30 mtr
      alvast bedankt !!
      Waarom zou je delay toepassen. Een aangrenzend cafe, zitten toch muren tussen. Wat daar doorheen dringt, wordt ruimschoots overstemd door het geluid in de ruimte waarin je zelf staat.
      Zit er alleen een schuifwand tussen, dan is delay helemaal een ramp. Dat klopt alleen bij een behoorlijk rechtlijnige opstelling van de speakers, zoals bi een FOH set en stacks die een eind verder staan. Dat red je dus met twee zalen niet.
      Bovendien, als je in de andere ruimte staat is de delay juist verkeerdom. Niet oplosbaar dus. Het is overigens de vraag of je last hebt van 100msec vertraging bij muziek.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

TS geeft aan dat er in het café problemen zijn met de looptijdverschillen, dat kan heel goed één kant op zijn. Wanneer de muziek in het café zacht staat heb je daar dus last van de andere zaal en andersom niet.
        En twee dezelfde signalen door elkaar met 3 ms vertraging is niet hinderlijk, met 100 mS is het heel erg hinderlijk.
        Dus, gewoon delay ertussen, beetje uitmiddelen wat de beste delay tijd is en het resultaat zal nooit perfect zijn maar wel goed werkbaar.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djberjo
          • Aug 2008
          • 130

Dankjewel de link! Nu weet ik ongeveer welke tijd ik per meter kan aanhouden. Het is handig om een indicatie te hebben, en dan afwerken met je oren.

Het is voornamelijk bedoeld om subben ten opzichte van de toppen gelijk te zetten.

Welke alternatieven zijn er eigelijk voor Smaart? aangezien ik Smaart erg duur vind, maar wel erg handig.

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by djberjo
            Dankjewel de link! Nu weet ik ongeveer welke tijd ik per meter kan aanhouden. Het is handig om een indicatie te hebben, en dan afwerken met je oren.

Het is voornamelijk bedoeld om subben ten opzichte van de toppen gelijk te zetten.

Welke alternatieven zijn er eigelijk voor Smaart? aangezien ik Smaart erg duur vind, maar wel erg handig.
            SATLive is een uitstekend tool!
            Kost ongeveer 1/4e van Smaart
            Linkje: SATlive® Audio Measurement Tool

Paul
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• e-sonic
              • Aug 2004
              • 329

delay tool

tools zat...

Arta in demoversie kost niets, kan prima delay meten,

Dirac in demo versie kost niets, kan ook prima delay meten.

Bovenstaande zijn twee MLS paketten, beetje vergelijkbaar met SMAART acoustic tools...

Wil je iets vasthouden en geen PC, denk aan de XL2, werkt met iedere 48V (meet)microfoon, incl. ECM8000, of DPA, earthworks en audix.

Heeft wel een pulsgenerator nodig, maar dat signaaltje staat op de CD met test signalen en is zo op een ipod te zetten.

Je gehoor kan het ook prima, afstand instellen + 5-10 msec, in verband met het Haas effect shift, controle "waar komt het geluid vandaan" Dit werkt tot een 10 dB luidere delay speaker, daarboven absoluut niet meer....

groet van audiopartner e-sonic
              Last edited by e-sonic; 03-07-10, 10:33. Reason: corrrectie in de info
              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• stamgast
                • Feb 2010
                • 253

Wat zijn de alternatieven voor Mac-gebruikers? Iemand bijvoorbeeld ervaring met het programma Mac The Scope?

Comment

• qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

Originally posted by stamgast
                  Wat zijn de alternatieven voor Mac-gebruikers? Iemand bijvoorbeeld ervaring met het programma Mac The Scope?
                  Spectrafoo
                  There is no substitute for imagination

Comment

Working...