EV ole maar welk type???????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH
    • Feb 2004
    • 11

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

Dit zijn dan wel de oudste series, de laatste series zijn gemaakt met EVX-180A & EVX-180B ipv DL18MT (600W ipv 400W).
    Is het niet de mtl2 die je bedoeld waar ze de DL18 hebben vervangen, want van de mtl4 vind ik niets dat erop wijst dat deze opnieuw is uitgebracht met andere speakers...

"The original MTL2 was loaded with DL18MT's, just like it's big brother the MTL4. Later, EV did some slight adjustments to the lineup including adding EVX's in the MTL2, which became the MTL2B. The B means nothing other than it's the newer, slightly improved version with EVX's.

MTL2BT is the trap version, which didn't sell very well due to it's decreased internal box volume which lead to a drastic performance hit.
    "

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

er is zelfs ooit een MTL-2C uitgebracht...

Comment

• j@ns
        • Apr 2005
        • 93

leuk leuk leuk!!

gewichten interesseren me niet, zo wel:

- spl 1w/1tmr
        - max spl (of dit nou eigenlijk wel zo,n effienciente speaker is)
        - Fs freq.

ik w8 met smart af want ik krijg t niet voor mekaar met googlen......[V]

greetzzz j@ns

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Ha J@ns, opmakend uit voorgaande berichten kan ik concluderen dat er verschillende versies (dus ook met verschillende specs) zijn geweest.

Ik heb even in het archief gespit en ziehier :

MTL4, 40-225Hz, 1K6W, max SPL (1m)= 134dB, 2 x 4 Ohm, 132 KG

... met dank aan een oude IR catalogus uit 19-lang-geleden
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• LJ Fransis-go
            • Jun 2005
            • 88

Ja het zijn leuke boxen voor op mijn slaapkamer (van 5 x 2 meter)
            Ik bedoel de versterkers vreten zoveel power.........
            En nog maar niet eens te praten over de ramer die kapot gaan het stof dat naar beneden komt. Misschien wel het dak op max power.
            Nee niks voor mij

Greetzz
            Het is een makkie met Mackie!

Comment

• Kasper
              • Jul 2004
              • 171

ik heb de docu uit 1988 opgezocht als je belangstelling hebt wil ik 'm wel toe sturen. mail me dan even je adres

Comment

• j@ns
                • Apr 2005
                • 93

tnhxxxx voor de positieve mail!!!

enige wat ik niet snap is dat t rendement niet superhoog is kijkend naar wat de input/output

tis ook een oud model i know. wat ik wel vindt is dat ze een druk opbouwen waar veel subs die nu worden gebouwd een puntje aan kunnen zuigen

Comment

• DJ_Marcel
                  • May 2005
                  • 55

Sorry mensen dat ik ze zo laat mee kom maar het was even zoeken voor jullie, maar hier heb ik het, de volledige specificatie van het MT2 voor degene die daar geinteresseert in zijn:

alstu

als je op een kleine foto klikt, dan krijg je in het midden de iets grotere versie
                  als je daar dan weer op klikt is goed leesbaar
                  w0000t

Comment

• Bass_en_Co
                    • May 2005
                    • 87

J@ns, waarschijnlijk komt je positieve indruk over deze kasten mede door de enorme moving mass die ze produceren. Vaak wordt er alleen gekeken naar het vermogen + rendement, maar het aantal verschuivende luchtdeeltjes is ook zeker heel belangrijk voor de beleving van SUB-Bass.

Gr

citaat:Geplaatst door j@ns

tnhxxxx voor de positieve mail!!!

enige wat ik niet snap is dat t rendement niet superhoog is kijkend naar wat de input/output

tis ook een oud model i know. wat ik wel vindt is dat ze een druk opbouwen waar veel subs die nu worden gebouwd een puntje aan kunnen zuigen
                    [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

Working...