EV ole maar welk type???????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

EV ole maar welk type???????

dag allemaal!

ik ben ooit es in mn jeugdjaren naar een gabberparty overdag geweest (ben ook nog es de naam kwijt[V]) en daar stonden EV subs. die stonden zo ongelofelijk hard te rammen dat 500m voordat we aankwamen in de bus de bass al voelden onze jonge maagjes....jaja echt waar.

dit waren hele aparte subs nl 4 of zelfs 5 speakers in een kast.

ik heb nooit begrepen dat dit ooit efficiente subs konden zijn maar tering......ik werdt er stil van...wat een onvervalste druk......

nu mijn brandende vraag!!!!!!:

wie weet t type en de specs van deze zware jongen? ohmse weerstand RMS vermogen etc.

ik heb uiteraard al zitten te googlen en op EV zelf gekeken maar geen resultaat.

nou menzen laat me verrassen met t verlossende antwoord!!!

greetz j@ns

• Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Zat er niet iets van 4 in die naam

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

Ff zonder gekkigheid, ik denk dat je deze bedoeld:

Wil inderdaad wel aardig wapperen ja [^]

Comment

• j@ns
        • Apr 2005
        • 93

@ overdrive:

ik zou t niet weten, vroegere MTS systemen?

maar jij hebt t verlossende antwoord??????

gr j@ns

Comment

• j@ns
          • Apr 2005
          • 93

wauwwwwwwwww!!!!

deze idd!!

zelf wel s mee gewerkt?

da was echt kicken geluid pffffffff nouja geluid... woeiiiiiiii!

gr j@ns

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

met een Dh1A-compressiedriver een enorme druk, maar t begon wel altijd enorm te schreeuwen.

Maar de subs zijn enorm, SDL18X in een combikamer. (dualchamber?Triplechamber?)

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Zijn inderdaad MTL-4 subs, Wij hebben de kleinere set in verhuur (MTL-2, met 2 speakers ipv 4), want de MTL-4 weegt wel een dikke 200 kg per cabinet.
              We hebben hier in een dicotheek in buurt zo 2 stacks vast geinstalleerd, met geconfigureerde speakers (bassspeakers vervangen door RCF 18S800, 3200 watt RMS per baskast !). En crown MA5000 d'r op.
              Ik dacht dat ze triplechamber zijn.
              --- watt ever you want ---

Comment

• Kasper
                • Jul 2004
                • 171

Ik heb daar nog wel ergens ducumentatie van, zal ik voor je opzoeken.
                Heb ze meerdere keren gehoord en klonk idd fantastisch!

Comment

• Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

Vind inderdaad ook dat ze zonder wat EQ aardig wat schreeuweig kunnen worden. Verder zijn de lasten lomp en zwaar. Een MT2 setje is inderdaad handelbaarder. Sluit nie uit dat een dubbele set per kant erg indrukwekkend kan zijn [8D]

Comment

• DJ_Robin
                    • Jul 2001
                    • 610

MT 2 klinkt toch wel heel anders als het MT 4 hoor.
                    MT 4 is in het laag minder rommelig als het MT 2.
                    Tevens klinken naar mijn mening de MTL2's het mooiste met EVX 180's in de kasten. Die RCF's vinden de kast een stuk minder fijn.

MT 4 is dan wel verouderd maar als je voor weinig geld een leuke beukset zoekt is het zeker een optie.

Heb je wat meer te besteden kijk dan eens naar het X-array. Is een erg mooi systeem dat eigenlijk nog steeds is gebaseer dop het MT systeem.

M.V.G
                    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

citaat:Geplaatst door DJ_Robin

MT 2 klinkt toch wel heel anders als het MT 4 hoor.
                      MT 4 is in het laag minder rommelig als het MT 2.
                      Tevens klinken naar mijn mening de MTL2's het mooiste met EVX 180's in de kasten. Die RCF's vinden de kast een stuk minder fijn.

MT 4 is dan wel verouderd maar als je voor weinig geld een leuke beukset zoekt is het zeker een optie.

Heb je wat meer te besteden kijk dan eens naar het X-array. Is een erg mooi systeem dat eigenlijk nog steeds is gebaseer dop het MT systeem.

M.V.G
                      Klankkleur is 99% hetzelfde met RCF tov EVX-180 (ik had namelijk ervoor ook eerst EVX-180's steken).
                      Hangt er natuurlijk wel vanaf welke RCF's, met de 600W'ers klinken ze inderdaad pakken minder, maar de S800's klinken praktisch zelfde, en vlotjes 2 a 3dB meer geluidsdruk.
                      Da's ook de reden waarom al onze EVX'en vervangen werden, aangezien wij maandelijks kapotgespeelde speakers hadden, en nu al meer dan 2 jaar op RCF draaien zonder 1 speaker stukgespeeld te hebben (waarbij er dan nog luider gespeeld word dan met de EV-speakers).

Comment

• j@ns
                        • Apr 2005
                        • 93

leuke verhalen allemaal! smullen! hahahaha

heeft/weet iemand spec,s van deze T-rex?

ik kan absoluut niet aan spec,s komen van de MTL4

ik wil wel eens weten op welke freq. deze jongen al kan beginnen en nog belangrijker: de gevoeligheid van deze kast.

greetz j@ns

Comment

• JH
                          • Feb 2004
                          • 11

citaat:Geplaatst door j@ns

ik wil wel eens weten op welke freq. deze jongen al kan beginnen en nog belangrijker: de gevoeligheid van deze kast.

greetz j@ns
                          Dit is wat ik gevonden heb:

The MT systems used for arena and stadium events consist of 5 different enclosures. All MTL4 and MTH4 enclosures are 36” x36” x30”. The MTL4 Lo enclosures contain 4 EV DL18MT 18” speakers, have a power handling capability of 1,600 watts and weigh 297 lbs. The MTH4Q and MTH4B Hi enclosures contain 4 EV DL10x 10” speakers and 4 EV DH2aS1 2” compression drivers, have a power handling capability of 1,440 watts and weigh 330 lbs. each. The B model has a 60° x 40° dispersion pattern and the Q model has a 40° x 20° dispersion pattern. The smaller MTL2 Lo enclosures contain 2 EV DL18MT 18” speakers, measure 22” x 36” x30” and weigh 174 lbs. each. The MTH2 Hi enclosures contain 2 EV DL10x 10” and 2 EV DH2aS1 compression drivers have a 90° x 40 °dispersion pattern, are the same dimensions as the MTL2 and weigh 207 lbs.

Comment

• Overdrive
                            • Feb 2002
                            • 717

Staat nog ergens 2 setjes van tekoop:

Comment

• Kevin_DM
                              • May 2003
                              • 577

citaat:Geplaatst door JH

citaat:Geplaatst door j@ns

greetz j@ns
                              Dit is wat ik gevonden heb:

The MT systems used for arena and stadium events consist of 5 different enclosures. All MTL4 and MTH4 enclosures are 36” x36” x30”. The MTL4 Lo enclosures contain 4 EV DL18MT 18” speakers, have a power handling capability of 1,600 watts and weigh 297 lbs. The MTH4Q and MTH4B Hi enclosures contain 4 EV DL10x 10” speakers and 4 EV DH2aS1 2” compression drivers, have a power handling capability of 1,440 watts and weigh 330 lbs. each. The B model has a 60° x 40° dispersion pattern and the Q model has a 40° x 20° dispersion pattern. The smaller MTL2 Lo enclosures contain 2 EV DL18MT 18” speakers, measure 22” x 36” x30” and weigh 174 lbs. each. The MTH2 Hi enclosures contain 2 EV DL10x 10” and 2 EV DH2aS1 compression drivers have a 90° x 40 °dispersion pattern, are the same dimensions as the MTL2 and weigh 207 lbs.
                              Dit zijn dan wel de oudste series, de laatste series zijn gemaakt met EVX-180A & EVX-180B ipv DL18MT (600W ipv 400W).

Comment

Working...