nieuwe mengtafels op PLASA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wim Siebelink
    • Jul 2001
    • 51

nieuwe mengtafels op PLASA

interessante zaken op de PLASA

Yamaha Professional Audio is known around the globe as a provider of innovative, top-quality solutions for the sound industry. The Yamaha lineup includes a number of world-standard mixing consoles, signal processors incorporating industry-leading DSP technology, power amplifiers based on energy-efficient drive technology, and an extensive range of speakers suitable for everything from live sound to commercial installations.
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

zeker mooi spul[^] en al aangeschaft[?]
    <laat het maar draaien>

Comment

• Iko
      • Feb 2002
      • 766

Die A&H ziet er wel erg leuk uit, als ie nou ook nog een beetje kan concurreren met de D1 .. [:I]

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

idd, door de concurrentie met de D1/D5 zouden de prijzen wel eens kunnen zakken.

Weet iemand wat dat is een CAT5 kabel?(Dat is de verbinding tussen de XLR kast op het podium en de mengtafel) is dat een optische kabel of zo waar alle kanalen in 1 keer kunnen worden doorgepompt op grote afstand?

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Cat 5 is normaliter koperkabel.
          Er zijn verschillende soorten Cat kabels. Cat 5 is volgens de norm tot 100 Mbit,ongeveer 100 mtr. Cat 5E kan tot 1Gbit, met een kortere lengte.
          Voor fiber(glas) gebruikt men de benaming Single mode en Multimode (heeft te maken met de lengte van de kabel, de opbouw van de kabel, de hoek waarmee de laser (of LED) het signaal in de core stuurd)

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

(gewoon een netwerk kabel )

[Toevoeging] :
            Volgens mij werkt die A&H tafel volgens hetzelfde principe als de Digidesign ICON en VENUE. Er komt geen geluid in de tafel, de mixer bedient alleen op afstand de processoren die in de stagebox zitten, vandaar dat het ook mogelijk is om over CAT5 te werken. Klopt dat?
            De groeten => Micha

Comment

• giserke
              • Nov 2003
              • 456

cool! Een dikke dure multikabel vervangen door een kabel van enkele millimeter.

met aw, met een wifi systeem heb je zelfs geen kabel meer nodig?

Comment

• SjoerdOptLand
                • Jul 2003
                • 261

@giserke: ik ben bang dat het allemaal niet zó mooi is...

Wat ik zeker weet: WiFi heeft een veel lagere effectieve througput en een veel hogere latency dan een bedrade ethernet verbinding. Daarom is WiFi in deze opstelling alleen bedoeld om de controlesignalen draadloos te maken. Je zou zo bijvoorbeeld met je laptopje in de hand van middenin de zaal kunnen EQ'en oid.

Wat ik verder niet weet is met welke kwaliteit de signalen (en hoeveel) over de EtherSound verbinding lopen. Ik zou dus vermoeden dat de mix die uit de rackjes komt mooier is dan wat je bij de tafel hebt (als je alle kanalen gebruikt). Maar daarvoor zou ik eens goed in de documentatie van de tafel en EtherSound moeten duiken.

Groeten,
                Sjoerd

Comment

• @ndrew
                  • Jun 2005
                  • 220

cat5 is gewoon een utp kabeltje meer niet 4 paaren van 2 keer 0,5mm2
                  oranje/oranje wit blauw/blauw wit bruin/bruin wit groen/groen wit.
                  <laat het maar draaien>

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

citaat:Geplaatst door giserke

cool! Een dikke dure multikabel vervangen door een kabel van enkele millimeter.

met aw, met een wifi systeem heb je zelfs geen kabel meer nodig?
                    Ik weet niet hoe vaak jou wifi netwerk verbinden nog weg valt, maar ik wil daar niet op vertrouwen.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

De A&H heeft een hoog speelgoed gehalte. Waar ze bij Yamaha het simpel en overzichtelijk hebben gehouden, hebben ze bij A&H voor alles knopjes en ledjes en die meters..............
                      Is toch helemaal niet meer nodig tegenwordig. Daar heb je toch tft/lcd schermen voor.

citaat:Volgens mij werkt die A&H tafel volgens hetzelfde principe als de Digidesign ICON en VENUE. Er komt geen geluid in de tafel, de mixer bedient alleen op afstand de processoren die in de stagebox zitten, vandaar dat het ook mogelijk is om over CAT5 te werken. Klopt dat
                      de Digidesign Icon en Venue zijn puur een uit de kluiten gewassen muis voor protools HD.

Dit systeem is meer te vergelijken met de Roland 7200 mixers.

Alle processing, mixing en routing gebeurt in de stagebox. Deze kan zelfs door controlers van andere fabriekanten of software worden aangestuurd. Hij wordt namelijk door een standaard ethernet protocol aangestuurd.

Comment

• Iko
                        • Feb 2002
                        • 766

Zoude deze tafels ook al op de IBC te zien zijn? Daar ga ik dinsdag ff kijke namelijk..

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

@ Mathijs: Het is echter de vraag wat er sneller werkt in een Live situatie ? Ik denk dat het toch wel eens zou willen proberen hoor zo'n A&H.

Comment

• Mathijs
                            Moderator
                            • Aug 2002
                            • 1353

citaat:Het is echter de vraag wat er sneller werkt in een Live situatie
                            Blijf ik onzin vinden. als je weet waar je op moet drukken heb je op welke tafel dan ook binnen 1 sec de goede knop te pakken.

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Dat is ook zeker waar.

Ik persoonlijk vind het echter fijner om met echte knoppen te werken, ipv alles via TFT/touchscreens.

Comment

Working...