hey, ik heb onlangs een fender stratocaster gekocht en ben nu een beetje gitaar aan het leren spelen, ik zou de gitaar graag thuis gewoon inpluggen in mijn stereo zodat ik kan meespelen met de muziek, maar vanals ik het wat luider zet krijg ik enorm veel wangeluiden in mijn speakers als ik speel. een gitaar speaker is wel krachtiger van structuur maar ik hoef het echt niet zo luid te zetten om al rare geluiden in mijn conussen te horen en ik weet dat de speakers veel meer af moeten kunnen.
het betreft een rotel rx-1603 versterker en jbl lx-1000 speakers de speakers zijn de zwakste schakel maar zouden toch 2x 250 watt rms moeten kunnen verdragen. de 4 woofers van 8 inch gaan tot 1 khz en ik dacht dat de 5 inch midranges gefilterd waren van 1 khz tot 5 khz, kan het probleem liggen dat de frequenties van de gitaar boven de 1 khz liggen en daarom al de kracht door deze 5 inch midranges moet persen ?
groetjes,
ken
het betreft een rotel rx-1603 versterker en jbl lx-1000 speakers de speakers zijn de zwakste schakel maar zouden toch 2x 250 watt rms moeten kunnen verdragen. de 4 woofers van 8 inch gaan tot 1 khz en ik dacht dat de 5 inch midranges gefilterd waren van 1 khz tot 5 khz, kan het probleem liggen dat de frequenties van de gitaar boven de 1 khz liggen en daarom al de kracht door deze 5 inch midranges moet persen ?
groetjes,
ken

Anders zou je waarschijnlijk wel een klein versterkertje kopen. (roland cube 15 is een goede tip. Daarmee kun je ook met een bandje nog prima repeteren) [u]Koop in dit land nooit meer dan 30 á 40 watt versterkers. En meer dan een acht, tien of 12 inch speaker.</u> Het heeft geen zin. En je zal uitsluitend te hard zijn.
]
]

Comment