jbl vertec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reemski
    • Dec 2001
    • 690

citaat:Geplaatst door B-there
    Ps.. was jij toevallig de dj aldaar?[?]
    Nope.. Bezoeker.

Tent was inderdaad niet hoog. Mogelijkheid tot ander concept is natuurlijk ook niet altijd mogelijk, en dan spelen tijd, financien en beschikbaarheid een rol. Maar het podium was 1,60 / 1,80 hoog ofzo.. Je moet met me eens zijn dat dit voor een line-array toch echt niet ideaal is.

Verder vond ik het absoluut niet goed klinken, en daar ben ik niet alleen in. Ik heb die reactie die avond meer gehoord. Qua onderbouwing: Vond de zangeres van WT wel erg verdwijnen naar de achtergrond. Verder kan ik er gewoon niet meer over zeggen want het is alweer een flinke tijd geleden, doch deze indruk is bij mij achtergebleven.

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

dus als ik deze topic zo doorlees,Is een array dan wel geschikt in een tent,waar je geen hoogte kunt maken???.
      Ben ook aan een nieuwe set toe en zit te dubben over een array of toch weer hoorngeladen toppen.
      bvd

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Sis heeft toch wel gelijk hoor .....

Iedereen heeft een eigen smaak van geluid.

Alle systemen die een hoop euro's kosten zijn goede systemen.Maar niet iedereen heeft eenzelfde gehoor.

De een vindt dit de ander vindt dat.

HEt ligt ook vaak aan de gelkuids-man die achter de knoppen zit.

Zo kan een goede geluidsman een budget geluids-set als een dijk laten klinken en een slechte geluids-man een goed systeem klote laten klinken.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Dat bedoel ik dus
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Peter Vanhove
            • Jun 2002
            • 347

Tekst verwijderd
            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

prozakje? [)]

Ik neem niet weg dat je echt wel gelijk hebt over het geblaat van meestal onkundige mensen over merken en wat wel en niet goed is, en waarom etc etc.
              Maar als je je gewoon professioneel/beroepsmatig opstelt reageer je hier toch gewoon niet op? lekker belangrijk, de waarheid komt uiteindelijk toch wel aan het licht.
              Mensen die weten waar het over gaat hebben toch wel meteen door dat zo'n PA-afzeikverhaal grootspraak is. Vaak zijn het jonge gasten die denken alles te weten (en dat ook oprecht geloven), en zich op die manier moeten profileren, dat is toch eigenlijk een beetje zielig?.

ge-edit
              knoppen en waarden :)

Comment

• Sikkie
                • Sep 2004
                • 126

citaat:Mooi he... waar heb je het gehoord?
                Goeiedag steven,

Het verhaal van Toto in de lege zaal was in de Middenhal van Martiniplaza bij de EBBC. Ik was toen 'die' volgspotter.

Greetz,
                Tom

Comment

• arie
                  • Feb 2003
                  • 550

Jongens het kan altijd beter, geen 1 set op deze wereld is voor alle situaties perfect geschikt dus ik begrijp ook niet dat sommige mensen dit denken,en of beweren?ook is het natuurlijk zo dat alles met je buget te maken heeft, iemand die 1 keer in de maand voor de lol in een bandje speeld steld nu eenmaal andere eisen, dan iemand die 3 a 4 keer in de week als prof speelt, en hier hoort natuurlijk ook een ander buget bij.zo doe ik het bijfoorbeeld ook voor de lol en heb nu een das st 215 set met labgruppen versterkers en dit is voor mij eingelijk al gek genoeg, een prof zal hier niet tevreden mee zijn en waarschijnlijk een eaw set kopen.Ik wil hier eingelijk maar mee zeggen dat we gewoon iedereen in hun waarde moeten laten en dat iedereen op bepaalde gronden een mening formuleert en daarmee zijn oordeel velt.groeten Arjan

Comment

• B-there
                    • Oct 2002
                    • 272

citaat:Het is nou eenmaal zo , en het zal nooit maar dan ook NOOIT veranderen, iedereen maakt zijn eigen keuze en over smaak valt er niet te twisten
                    Yep!

citaat:Je moet met me eens zijn dat dit voor een line-array toch echt niet ideaal is.
                    Dat ben ik zeker met je eens. Het was volgens mij een combinatie van: WT wou graag die dag over Vertec spelen - En het was een k*t tent voor een array.
                    Maar gezien de omstandigheden vond ik en anderen dat JW het nog mooi voor elkaar had daar. Maar dat is die bekende 'smaak' waar Sis het over heeft[8D]

En zoals je mischien al wist.. Ik persoonlijk vind dat Vertec systeem goed klinken.

Verder deel ik de mening dat een goede techneut het geluid ook met een mindere kwaliteit PA goed moet kunnen krijgen.

Grz

Bart
                    <center>-------------------</center>

Comment

• Reemski
                      • Dec 2001
                      • 690

citaat:Geplaatst door B-there
                      Maar gezien de omstandigheden vond ik en anderen dat JW het nog mooi voor elkaar had daar. Maar dat is die bekende 'smaak' waar Sis het over heeft[8D]

En zoals je mischien al wist.. Ik persoonlijk vind dat Vertec systeem goed klinken.
                      Wellicht dat het voor de omstandigheden goed was. Maar laat ik even duidelijk zijn dat ik het Vertec systeem niet slecht vind. Ik zal de laatste zijn die dat beweerd, want daar heb ik het veel te weinig voor gehoord.
                      Jij had het alleen over een geluidje waar je kippevel van kreeg in Pijnacker. Dat wil ik tegenspreken, omdat ik het daar dus (overduidelijk) niet mee eens ben. Duidelijk hebben we dus beide een verschillende beleving meegekregen van die avond.

Comment

• zjeten
                        • Mar 2003
                        • 331

hallo
                        Even reageren op peter vanhove die het waarschijnelijk over mij heeft.
                        Ik breek zeker je set niet af he!
                        Maar heb nu kortelings enkele Line arrays gehoort na elkaar en vond die technare iets minder klinken.Kdenk dat de wind er voor iets tussen zat .Op een andere moment kan die set mischien super klinken naar mijn gevoel.Dit weet ik niet.
                        Zal proberen dit zo snel mogelijk proberen uit te zoeken.
                        Tis inderdaad smaak.En budget voor zo'n set kun je idd nog niet hebben op je 19 de.Maar je kun toch wel luistern en vergelijken op je 19 de.
                        Daarom dat ik ook vroeg of er nog andere mensen die mening delen of als dit aan mij lag! zo kan je uw mening bijstellen of oorzaken zoeken voor je zelf. leren ...
                        mvg
                        jeffrey

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

Meestal is het zo dat als iemand geinvesteerd heeft in merk X, of bij een firma werkt die toevallig merk X heeft, ze ook merk X het beste vinden en al de rest als troep beschouwen. Het lijkt mij bij pro-audiofielen dat dit fenomeen nog veel erger is dan bij mensen die niks met pro audio te maken hebben. Zeg nu zelf, toegeven dat een andere zijn set beter klinkt dan de jouwe, waar je net al je centen ingestopt hebt is toch wel heel erg moeilijk.

@ Peter: Lees dit maar ff hard op voor. En luister ff goed naar wat je dan uitspreekt...

verder geldt in de hele branche dat men best wel een kastje kan bouwen dat fantastisch klinkt. Maar het probleem ontstaat bij het naast elkaar zetten van een volgend kastje, en een volgend kastje enzo.
                          Dat verschijnsel heet koppelen. En das toch best wel lastig voor de meeste techneuten. Vooral in de nieuwere line-arrays komt het nog al zeer precies, op halve graden zelfs. En dan krijg je nog eens looptijdcorrecties omdat je banaan je speakers op verschillende tijdstippen laat arriveren bij je oren, en dan wordt het al best wel heftig.

Comment

• joe
                            • Jan 2003
                            • 446

citaat:En dan krijg je nog eens looptijdcorrecties omdat je banaan je speakers op verschillende tijdstippen laat arriveren bij je oren, en dan wordt het al best wel heftig.
                            En dan wordt het pas echt leuk [8D]

citaat:verder geldt in de hele branche dat men best wel een kastje kan bouwen dat fantastisch klinkt. Maar het probleem ontstaat bij het naast elkaar zetten van een volgend kastje, en een volgend kastje enzo.
                            Dat verschijnsel heet koppelen. En das toch best wel lastig voor de meeste techneuten. Vooral in de nieuwere line-arrays komt het nog al zeer precies, op halve graden zelfs. En dan krijg je nog eens looptijdcorrecties omdat je banaan je speakers op verschillende tijdstippen laat arriveren bij je oren
                            Jep, met looptijd verschillen kan je hele leuke dingen doen, maar het kan ook vervelend uitkomen. Ik moest afgelope weekend op een festival mixen waar ze 2 eaw 750 toppen op elkaar hadden liggen zonder ze iets naar voren te tippen. In het plaatje laat ik zien dat ik op langere afstand een normaal geluidsbeeld had en op kortere/midden afstand wat hoog miste.

Groeten,
                            Marco

r1 tot en met r160 is 20hz t/m 20khz
                            het plaatje is van 1 t/m 30meter

Comment

• Michel van de Beek
                              • Oct 2000
                              • 283

Ziet er uit als een leuk en handig excel proggie. Welke is het precies ?
                              Groeten,
                              Michel

Comment

• Ibvee
                                • Nov 2002
                                • 714

Check z'n website, alst goed is heeft ie het daar op staan... (heb em laatst een keer gechecked en kwam een paar leuke excel filetjes tegen)
                                De groeten => Micha

Comment

Working...