void acoustics digidrive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

citaat:Geplaatst door PowerSound

Ik vind ze echt niet fantastisch, heel weinig instellingen, daartegenover klinken de limiters van de Xilica DLP's STUKKEN beter (transparant), maar is ook ander prijsklasse.
    Ja, ik vergelijk natuurlijk ook geen XTA met een Alto hè. Maar voor zijn prijs vind ik de limiters in de Maxidrive zeker niet slecht.

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

Ik zal misschien op de vingers getikt worden, maar ik vind de limiters van de Behringer DCX net iets leuker dan die van de alto's. Alleen niet kijken naar de kut FullScale gedoe en maximum -24dB op de Behringer.
      Mij mankeert de alto gewoon parameters bij de limiter sectie.

Reemski, toch eindelijk de LIVE/DLP kunnen proberen. . En wat vind je ervan ?
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Reemski
        • Dec 2001
        • 690

Heb onlangs de DLP4080 hier binnen gekregen en aan de tand kunnen voelen. Eerste indruk: superoverzichtelijk apparaat. Ding ziet er goed uit, alle functies snel aanspreekbaar, en alle benodigde knoppen op de voorkant (mute, kanaalselectie, en de systeemknoppen).
        De menu's zijn door het 4-regeldisplay er makkelijk te doorlopen. Bij elke functionaliteit zie je in 1 oogopslag precies hoe de instellingen staan. Dit is bij veel processoren wel anders. Crossover geeft direct highpass, lowpass, type en stijlheid aan. Ook zie je bv. direct welke ingangen er naar de uitgang geroute zijn (wederom in 1 oogopslag).

Erg mooi is de uitgebreide beveiliging. Je kunt ongeveer 9 secties vergrendelen. Secties zijn o.a. systeemlock, input gain-delay lock / output gainlock / output limiterlock / output filterlock / enz.) Handig voor verhuur aan collega's (door dan bv. de gains vrij te laten, of eq vrij te laten). Ik kon alleen nog geen menuutje vinden op het apparaat om deze zonder laptop in een keer allemaal te vergrendelen. Mij koste dit zonder laptop behoorlijk wat tijd. Met laptop is het een kwestie van wachtwoord invoeren en secties aan-, of uitvinken. Wellicht dat ik dit menuutje ergens gemist heb.

Limiters werken naar mijn idee beter dan bij de digidrive / DLC3060. Grijpen iets netter, doch stricter in. Qua klank heb ik nog niet uitgebreid kunnen luisteren. Naar de specs kijkend kan de 4080 eigenlijk alleen maar beter klinken dan de 3060.

Kortom; echt een topper. Ik ga hem nog verder aan de tand voelen, maar deze eerste indrukken van de DLP4080 (Livedrive) zijn, net als bij de digidrive, erg positief. Waarschijnlijk komen er nog wel meer deze kant op.

Comment

Working...