void acoustics digidrive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wombat
    • Jan 2005
    • 19

void acoustics digidrive

ik kwam ergens op dit forum de digidrive tegen en in dat topic stond iets over dat ie waarschijnlijk goedkoper als de behringer proc. zou zijn. de enigste waar k em tot nu toe tegen ben gekomen is http://www.think-audio.nl/Think-Aanbiedingen.doc. hier is de prijs beduidend duurder als de behringer.

weet iemand of je hem via zelf importen goedkoper zou kunnen krijgen?
  • Reemski
    • Dec 2001
    • 690

Voordat de prijs van de Behringer processor enorm daalde, lag deze inderdaad in de buurt van de Void Digidrive. Met deze prijsstunt van Behringer is het prijsverschil inderdaad groter geworden.

Neemt niet weg dat de Digidrive een enorm leuke processor is welke de behringer hoogstwaarschijnlijk op veel vlakken voorbij gaat. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik de behringer nog nooit goed aan de tand heb kunnen voelen.
    Geluidskwaliteit van de Void is goed. Gebruikersgemak is erg goed. Alles zit duidelijk en makkelijk in elkaar. Verder heeft hij erg veel mogelijkheden. Elke ingang vrij te routen, enz enz.

More Audio (www.more-audio.nl) is de importeur van Void Acoustics. Think Audio is Void dealer en kan de processor voor een leuke prijs aanbieden.

Comment

• pilot
      • Nov 2003
      • 267

Ik heb zo'n behringer proc. heb hem er nu verschillende keren tussen gehad en wat me als eerste opvalt is behoorlijke ruis t.o.v. gewone behr. crossovers.Verder klinkt hij wat killer als analoog,en het gebeurt dat hij op een zaal is afgestemd,ik ga ermee naar een andere zaal en het klinkt voor geen meter.Dit is heel raar met die analoge dingen hebik daar geen last van.Dus bij mij gaat hij eruit toch maar eens een dbx proberen dan?
      master-qsc en de rest

Comment

• Reemski
        • Dec 2001
        • 690

Dat hoor ik inderdaad vaker van de Behringer. Onder andere de reden dat ik nooit een behringer geprobeert hebt. Zo ook dat bepaalde instellingen niet te doen zijn zonder tijdelijk verlies van geluid. Dbx heb ik ook gebruikt, maar hoef ik niet meer terug.

Comment

• pilot
          • Nov 2003
          • 267

Dan zoeken we nog even verder
          master-qsc en de rest

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Probeer eens een Altodrive,veel voor relatief weinig!!
            Ik heb er 6 in gebruik en bevallen prima, veel mogelijkheden met als erg belangrijke functie, het vrij kunnen routen van je signaal.

Groeten

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• Reemski
              • Dec 2001
              • 690

Wat is de adviesprijs van een Altodrive 3.4? Ik kon hem zo 1,2,3 nergens vinden. Persoonlijk mis ik zo op het eerste gezicht enkele handige zaken op de altodrive.

Comment

• MSSS
                • Jul 2003
                • 365

Heb ze bij onze oosterburen zien staan voor:
                Alto maxi drive 3.4: €689
                Alto maxi drive 3.4 compact: €465
                oleole ik heb EV :)

Comment

• Reemski
                  • Dec 2001
                  • 690

Geen nederlandse prijzen ?? Das vaak iets handiger vergelijken

Comment

• MSSS
                    • Jul 2003
                    • 365

hehe ja inderdaad alleen die kon ik helaas niet vinden
                    oleole ik heb EV :)

Comment

• Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

citaat:Geplaatst door nightline

Probeer eens een Altodrive,veel voor relatief weinig!!
                      Ik heb er 6 in gebruik en bevallen prima, veel mogelijkheden met als erg belangrijke functie, het vrij kunnen routen van je signaal.

Groeten

Jack
                      Ik heb een hele tijd met een maxidrive 3.4 gewerkt en dit toestel werkt heel degelijk. Enig nadeel: weinig dynamiek op lagere volumes, maar voor de rest prima!

Comment

• PowerSound
                        • Nov 2001
                        • 1892

Digidrive = Xilica DLC

Perfecte apparaten voor het geld, ver boven Behringer (wereld verschil)

Alto, leuke producten, maar limiters klinken voor geen meter .
                        PSL Bvba powered by
                        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                        Yahama LS9-32 / MC7L-48
                        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

citaat:Geplaatst door PowerSound

Digidrive = Xilica DLC

Perfecte apparaten voor het geld, ver boven Behringer (wereld verschil)

Alto, leuke producten, maar limiters klinken voor geen meter .
                          Ik vond de limiters van de Maxidrive nu net heel goed eigenlijk [?]

Comment

• PowerSound
                            • Nov 2001
                            • 1892

Ik vind ze echt niet fantastisch, heel weinig instellingen, daartegenover klinken de limiters van de Xilica DLP's STUKKEN beter (transparant), maar is ook ander prijsklasse.
                            PSL Bvba powered by
                            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                            Yahama LS9-32 / MC7L-48
                            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Reemski
                              • Dec 2001
                              • 690

Even voor de duidelijkheid

Vergelijkbaar met de meeste betaalbare processoren is de Xilica DCP-3060 / Void Digidrive. 3in, 6 uit. Werkt duidelijke en goed. Klinkt goed, ook de limiters. Prijs hiervan ligt iets boven de 700, ex.

Daarnaast zijn er de Xilica DLP4080 / Void livedrive processoren. 4 in, 8 uit. Klinkt heel erg goed, en de limiters hiervan zijn inderdaad heel erg leuk. Bedieningsgemak door grote display weer een beter dan de DCP / digidrive.

Comment

Working...