DEQ 2496 als monitor eq

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

DEQ 2496 als monitor eq

Ik loop met het idee om mijn Yamaha monitor eq's te gaan vervangen. Nu twijfel ik nog een beetje tussen analoge eq's of DEQ 2496. Deze laatste heb ik nu één jaartje o.a. als FOH eq en dat bevalt goed op een chrash na... Maar zijn ze wel handig als monitor eq ? Ik weet natuurlijk wel dat je dan van kanalen A/B moet switchen wanneer je iets wilt corrigeren. En wees maar niet bang; ik ga ze zeker niet als Feedback Destroyer gebruiken. Maar de RTA functie lijkt me wel erg toepasbaar. Vooral omdat ik de monitoren vanaf FOH mix en ik ze wellicht bij de tafel wil inserten.

Heeft iemand er, dus als monitor eq, ervaring mee ?
    Life is what you make it
  • Jaap @ monitoring
    • Jun 2005
    • 61

Ik heb een paar keer met de eq gewerkt, maar moet toch zeggen dat het op monitoring gebied er anders mee werkt.
    F.O.H is het opzich wel goed om mee te draaien, maar voor monitoring stem ik toch echt voor b.v. asley protea's of een helix, met bijde kan je werken met slave eq's b.v. en dus heb je meer kanalen om te eq'en en je kan het zo groot maken als dat je zelf wil.
    En dat werkt echt lekker bij deze digi's......( maar jammer genoeg zijn ze wel aan de prijzige kant, b.v. zon helix ben je dacht ik al gauw 3500 euro voor kwijt, en dan heb je je slave eq's nog niet, daar en tegen zijn de asleys in amerika 1100 dollar dus zal het wel wat minder kosten dan klarck )

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Jaap, wanneer ik een vette Heritage 4000 zou hebben met in mijn effectenrack een Lexicon 960-L, Focusrite Red compressor/limiters, Klark Technik eq's en een stapel V-Dosc, zou ik het helemaal met je eens zijn !

Maar je raadt het al ...
      Life is what you make it

Comment

• Jaap @ monitoring
        • Jun 2005
        • 61

Ja, ik snap je. Maar voor zon effecten rack heb je niet perse een heritage 4000 voor nodig hoor, en voor de kleinere setting is het wel een beetje overbodig.....

Comment

• joe
          • Jan 2003
          • 446

Voor monitors heb ik een rackje met 8*1000w en een BSS soundweb.
          Vooral die parametric eq is geweldig. Tijdens een show is een normale 31b eq misschien iets sneller (zeker voor de gene die dit alleen maar gewend zijn) Maar ik ben wel bekeerd hoor [^]

Dus ik denk met die deq 2496 op parametric stand dat je een heel end komt.(ik weet niet hoe hij klinkt dus daar kan ik geen advies over geven) Of iets langer door sparen voor een (bv.) soundweb.

Gr.
          Marco

Comment

Working...