Parkpop Zuiderpark Den Haag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

    #1

    Parkpop Zuiderpark Den Haag

    Vandaag 26 Juni was de 25ste keer van het jaarlijkse gratis evenement Parkpop. Ben er maar even geweest want het was stampes druk, dus ben de podia niet van dichtbij wezen bekijken.

    Ik heb het idee dat het geluidsniveau een stuk lager was dan voorgaande jaren (wind, veel mensen??)

    Ik vroeg me af of er nog mensen hebben meegewerk in de organisatie en opbouw van de podia!!?? En waar ik vooral benieuwd naar ben is welke apparatuur er gebruikt werd??
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

    #2
    Ik ben er ook geweest. Viel me op dat er overal gewoon Synco kasten stonden ipv. dat vreselijke array systeem. Was overigens niet veel beter.

    Ben wel benieuwd wat er allemaal mis ging tijdens het optreden van De Dijk........ Miste sowieso bij het eerste nummer de toetsen maar er ging nog meer mis.....

    Voor de rest: Dubbel locals podium met enkel systeem vond ik een slimme zet. Scheelt een hoop ombouwtijd....
    Lid van het Front tegen zijlicht

    Comment

    • Contour
      • Feb 2001
      • 1018

      #3
      Geluid was inderdaad niet geweldig. Mijn voornaamste bezwaar was dat het simpelweg te zacht stond. Halverwege de velden kon je echt met moeite te vocalen verstaan met name door het sub dat er monotoom doorheen klonk. Ik had niet het idee van hier spetteren optredens op de podia, het was meer zo van: oh... ja inderdaad De Dijk speelt al...

      MVG Contour

      Comment

      • DjJeroen
        • Oct 2000
        • 288

        #4
        Ik weet niet hoe de opzet was bij Parkpop maar op Waterpop staat al zolang ik weet Delta uit Belgie

        Comment

        • Jaap @ monitoring
          • Jun 2005
          • 61

          #5
          Op 1 van de eerste foto's stond een nageaapt x-array systeem in de lucht, vond het eigenlijk wel een beetje weinig als dit op mischien 2 xrta podias goed moest gaan klinken, maar ziet er ook wel weer zo uit dat het opzich wel moest gaan klinken.

          Comment

          • Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

            #6
            Bij voorgaande jaren was de geluidsdruk naar mijn menig veel groter. Ik woon op zeg 1,5 Km van het zuiderpark vandaan en ik hoorde totaal niks aan muziek, dit was voorheen wel anders.

            Optreden van Ali B had ik wel anders verwacht eerlijk gezegt. Hij was meer aan het praten en het publiek vermaken dan echt zingen. Was wel jammer, want was speciaal voor hem toch maar ff naar het zuiderpark gekomen.
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

            Comment

            • Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

              #7
              @ Jaap @ monitoring: Welke foto bedoel je?
              M.v.g. Sander
              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

              Comment

              • Jaap @ monitoring
                • Jun 2005
                • 61

                #8
                die staat als het goed is bij het dagverlag van parkpop 2005

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4516

                  #9
                  Ben er elk jaar. (Brak van het optreden de avond ervoor) Ik woon er zo dichtbij dat ik thuis ga pissen.

                  Het was zeker niet hard. Costello is een held. Met de uithaal bij 'I want you' maakte hij het festival af.

                  De act 'haagse beatnach' was verschrikkelijk slecht georganiseerd. Als dit het grootste talent van 50 jaar pop was in Nederland dan heb ik liever belgen. Een man die al sinds 1959 professioneel rocker is, die het toneel oploopt voor één nummer zonder zijn versterker te checken! (ex)megasterren die naar verkeerde microfoons wandelen en aan de zijkant van het toneel in gesloten backingmikes staan te zingen. Zowat geen solo uitversterkt op het veld. enz.

                  Respect voor de dijk en WT.

                  De leukste act was wat mij betreft het ska orkest. Maar dat kan aan het weer gelegen hebben.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

                    #10
                    Deze bedoel je?

                    http://www.parkpop.nl/Images_Parkpop...415%20copy.jpg

                    Zoals ik dit nu zie, is het dan tweeweg actief? 18 Tops gevlogen 6 als infill en 6 subs??
                    M.v.g. Sander
                    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                    Comment

                    • cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

                      #11
                      Geen idee wat er andere jaren aan PA stond, zal toch wel het line-array gebeuren van Martin zijn geweest? Nu hingen er idd de 'oude' synco kasten. Nu was een hoop apparatuur in Nijmegen voor Rock'n Park.

                      Viel mij ook op dat ik qua afstand begeven moment (Ali B) dichterbij het Yellow stage was maar de Green stage veel harder kon horen. Volgens mij was dat gewoon een gevalletje zij-wind.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Er heeft al van alles gehangen enn gestaan de laaastste 25 jaar...
                        En omdat de grotere acts niet meer zonder MOJO te boeken zijn, en MOJO nnou eenmaal een zwak heeft voor Ampco, de laatste jaren veel ampco-sets.

                        qua synco : dat grid is zo ingeregeld dat het alle kanten op koppelt, met vaste hoeken voor vaste afstraling van het grid. Maar wel 3weg actief, sub, mid's en highs, waarbij er mid-mid kasten, mid-high kasten en HiHi kasten zijn. En inderdaad de infills voor de mensen vooraan, en de side-fills voor de mensen aan de zijkant.

                        lijkt me een dokter-dB-klusje, van afstand...

                        Comment

                        • Koert
                          • Nov 2002
                          • 86

                          #13
                          Correctie!!!
                          4-weg aktief! Sub, low, mid en high.
                          En sidefills staan op de buhne. Je bedoelt waarschijnlijk out-fills!

                          Groeten, Koert

                          Comment

                          • Koert
                            • Nov 2002
                            • 86

                            #14
                            Verders heb je dan:
                            Sub: 1x 18"
                            Low-kasten: 2x15"
                            MH-kasten: 6x 6,5" mid - 6x 1" hoog
                            Combi's: 1x 15" + 2x 6.5" + 2x 1"

                            Op de foto zie je i.d.d. 6 subs, een gevlogen pa van 10 Lows in het midden en 8 MH's aan de buitenkanten. En nog wat low's en Combi's naast de subs.

                            zie ook http://www.synco-network.com/producten-rh-sts.aspx

                            Comment

                            • dokter dB
                              • Nov 2003
                              • 1535

                              #15
                              citaat:Geplaatst door **************
                              lijkt me een dokter-dB-klusje, van afstand...
                              nee hoort, ik was op glastonbury (en furia fest. FR), dat het in den haag is wil echt niet zeggen dattik daar ook ben [)]...

                              Wel idd opmerkelijk dat alle W8/W8LC etc. op fields of rock hingen, en wat hing daar veel... vroegah hing daar een (klein) deel van op parkpop
                              knoppen en waarden :)

                              Comment

                              Working...