geluidsniveau regelgeving

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

als je BUITEN 70 dB moet meten. Dan ben ik benieuwd hoe ze dit gaan doen. Het langsrijdend verkeer zal stukken luider zijn dan de, te meten, muziek.

lekker belangrijk!

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

in de binnenstad meten is een crime! om een goede meting te doen moet je dan feitelijk ook het achtergrondgeluid (verkeer, terrassen, airco's) weten; middels wat creatieve berekeningen kun je dan zonder veel problemen de meting doen, xomaar uit het losse handje is erg lastig omdat je dan geen vergelijkingsmateriaal hebt.

het kan trouwens ook andersom; bij een bepaald cafe in breda hebben we het maximaal geluidsniveau omhoog gebracht omdat het omgevingslawaai al meer was dan de norm...

Comment

• maarten geurts
        • Dec 2004
        • 53

Dat idee van dat omgevings geluid had ik ook al. Helaas is het momenteel niet meer mogelijk om die vergunning aan te passen voor dit evenement. Mijn idee was dan ook om als we controle krijgen (en geloof maar, die krijgen we) dan zet ik het geluid gewoon uit en laat ze gewoon eens meten wat alleen al het volk aan kabaal maakt op 50 meter afstand. (ik schat dat dit meer is dan de 70 DB) Dan vraag ik wat de bedoeling is..... Geen geluid? Einde feest? Of toch maar op een normale manier het feest voortzetten met een acceptabel geluidsniveau.

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

geluidsniveau van bezoekers mag je niet meenemen als je over MUZIEKgeluid spreekt, n een welles nietes discussie aangaan met een ambtenaar helpt, geloof me, niet; doe gewoon alsof je meewerkt, en denk vooral eer goed na over de spreiding van je luidsprekers..misschien toch maar een delaystackje in plaats van een megatoren naast het podium?

Comment

Working...