Hallow allemaal!!
Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we al jaren JBL bassen. In deze bassen zit 2 x een 15" driver. De bassen knallen lekker en natuurlijk superstrak.
Nou hebben we echter sinds kort ook kleinere kastjes gekregen waar een 18" JBL driver in zit. Natuurlijk erg handig zo'n klein kastje! Daarnaast klinken ze ook nog erg vet! Heel anders natuurlijk als die 15" bassen maar wel echt super. Enige nadeel vindt ik wel vaker dat je die strakke bas niet meer hebt van een 15" driver. Bij bandjes valt het wel mee maar vooral bij DJ's hoor je dit goed. Terwijl die 18" subjes er ook wel lekker bij knallen.
Nu komt ook mijn vraag: We gebruiken nu heel vaak de 18" subjes omdat ze erg handig zijn en ook goed klinken. Echter, wat vinden jullie.. kun je het beste wanneer het ff uitkomt de 15" bassen samen gebruiken met wat 18" subjes of kun je het beste alleen maar nog 18" gaan gebruiken? Ik weet dat veel grote bekende merken bijna alleen maar met 18" subs werken, echter deze zullen ook wel een andere samenstelling hebben van de tops. Hebben jullie er dan geen last van dat je vaker geen strakke bas meer hebt???
P.S: Aangezien de toppen natuulijk ook wel invloed hebben op de range van je systeem: Hier zitten 2 drivers van 10" in en voor ut hoog een 2" driver.
Bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we al jaren JBL bassen. In deze bassen zit 2 x een 15" driver. De bassen knallen lekker en natuurlijk superstrak.
Nou hebben we echter sinds kort ook kleinere kastjes gekregen waar een 18" JBL driver in zit. Natuurlijk erg handig zo'n klein kastje! Daarnaast klinken ze ook nog erg vet! Heel anders natuurlijk als die 15" bassen maar wel echt super. Enige nadeel vindt ik wel vaker dat je die strakke bas niet meer hebt van een 15" driver. Bij bandjes valt het wel mee maar vooral bij DJ's hoor je dit goed. Terwijl die 18" subjes er ook wel lekker bij knallen.
Nu komt ook mijn vraag: We gebruiken nu heel vaak de 18" subjes omdat ze erg handig zijn en ook goed klinken. Echter, wat vinden jullie.. kun je het beste wanneer het ff uitkomt de 15" bassen samen gebruiken met wat 18" subjes of kun je het beste alleen maar nog 18" gaan gebruiken? Ik weet dat veel grote bekende merken bijna alleen maar met 18" subs werken, echter deze zullen ook wel een andere samenstelling hebben van de tops. Hebben jullie er dan geen last van dat je vaker geen strakke bas meer hebt???
P.S: Aangezien de toppen natuulijk ook wel invloed hebben op de range van je systeem: Hier zitten 2 drivers van 10" in en voor ut hoog een 2" driver.




Comment