hier ben ik heeeel benieuwd naar; Alcons
Collapse
X
-
-
Haha, maar nou zou ik Metallica meer onder metal of hard rock plaatsen. En trouwens Big Mick Hughes is endoursed bij Midas. die gast kreeg gewoon een XL8 als reclame product. Big Mick Hughes gebruikt trouwens vaak MS Milo, buiten hangt ie er vaak als main array systeem 17 milo's per kant en 1 milo 120. en stuk of 30 700 hp subs met een stuk of 12 650 hp's. en misschien nog wat delay torentjes met elk stuk of 6 milotjesComment
-
Voor echte rock'n roll (=systeem met ballen!) breid men de LR16 uit met een extra banaan LR16B (=bas) ernaast. Deze kasten worden gecrossed op 160 Hz met de LR16 toppen. En onderin gecrossed op 75 Hz. Met sublaag kasten op de grond heb je dan een 4-weg systeem. Ik spreek uit ruime ervaring dat je dan een zeer strak, hard en super mooi rock'n roll setje hebt, waarvan de throw voor zo'n klein kastje makkelijk kan mee komen met de grotere systemen zoals MILO of Vdosc :-)
Toto heeft hier al een aantal keren over gespeeld. Om ook eens een naam te noemen.Comment
-
Comment
-
Voor echte rock'n roll (=systeem met ballen!) breid men de LR16 uit met een extra banaan LR16B (=bas) ernaast. Deze kasten worden gecrossed op 160 Hz met de LR16 toppen. En onderin gecrossed op 75 Hz. Met sublaag kasten op de grond heb je dan een 4-weg systeem. Ik spreek uit ruime ervaring dat je dan een zeer strak, hard en super mooi rock'n roll setje hebt, waarvan de throw voor zo'n klein kastje makkelijk kan mee komen met de grotere systemen zoals MILO of Vdosc :-)
Toto heeft hier al een aantal keren over gespeeld. Om ook eens een naam te noemen.
Zelf heb ik dus geen ervaring met de LR16. alleen met de LR14 en LR14B. en doel vooral op dat de LR14B een 12 inch driver heeft. Het grotere broertje zal uiteraard lekkerder in het midlaag aanwezig zijn.
Maar ik vind toch dat ik na 3 jaar ervaring mag stellen dat ik de LR14 niet voor lekkere Rock&Roll sound vind zorgen.Comment
-
Weet niet of 12" drivers geen r&r sound kunnen maken. EAW gebruikt standaard ook veel 12" woofers: ook voor sublaag (!).Zelf heb ik dus geen ervaring met de LR16. alleen met de LR14 en LR14B. en doel vooral op dat de LR14B een 12 inch driver heeft. Het grotere broertje zal uiteraard lekkerder in het midlaag aanwezig zijn.
Maar ik vind toch dat ik na 3 jaar ervaring mag stellen dat ik de LR14 niet voor lekkere Rock&Roll sound vind zorgen.
Maar idd LR14 is ontzettend compact. En dit hoeft ook niet perse een rock'n roll sound te maken. Het is maar net wat je wil. Maar de throw door met name de ribbondriver vind ik ongekend. En klankmatig heb ik nog geen systeem gehoord wat zo zuiver en transparent en in-the-face klinkt. Wat ik wilde zeggen is dat je met een iets groter systeem (LR16) wel de R&R sound kan krijgen.
Plus het feit dat de ribbondrivers van Alcons op dit moment de enige drivers zijn die qua linearray in het hoog geheel coherent (koppeling van meerdere kasten in een array) zijn tot meer dan 20kHz. Dat heeft nog niemand anders voor elkaar gekregen !!! De enige die in de buurt komt is L'Acoustics met D-VDOSC die tot ongeveer 14kHz coherent is (4kasten op 7,5 gr.).Comment
-
Ik heb die meetgegevens ook gezien. Ik vond het vooral schokkend om te zien wat er met M’elody gebeurt. Absoluut niet coherent. Ik ben blij dat ik voor A heb gekozen.Plus het feit dat de ribbondrivers van Alcons op dit moment de enige drivers zijn die qua linearray in het hoog geheel coherent (koppeling van meerdere kasten in een array) zijn tot meer dan 20kHz. Dat heeft nog niemand anders voor elkaar gekregen !!! De enige die in de buurt komt is L'Acoustics met D-VDOSC die tot ongeveer 14kHz coherent is (4kasten op 7,5 gr.).
Greetzzz, JanComment
-
leuk dat je publiek dan ook die laatste 5k bandbreedte kan horen...
Begrijp me goed, ik wil zeker niet Alcons afkraken. Maar al die serieuze meningen ( 't is geen r'n'r, de concurrentie is veel minder ver in t hoog coherent) werken een beetje op mn lachspieren.
Laten we wel wezen, de RibbonDriver haalt de 140 dB niet, de compressiedriver met gemak. De eerste is de ideale Line-arraycomponent, voor de tweede moeten we truukjes uithalen. Waveshapers, REM's weet ik het. En daar zit een compromis.
Alcons is dus zeker geen meuk, maar ze hebben het compromis gesloten op de beperktere SPL.Comment
-
... coherentie ... da's toch enkel indien de afzonderlijke bronnen zich binnen 1/2 Lambda van de hoogst weer te geven freq bevinden ?Plus het feit dat de ribbondrivers van Alcons op dit moment de enige drivers zijn die qua linearray in het hoog geheel coherent (koppeling van meerdere kasten in een array) zijn tot meer dan 20kHz. Dat heeft nog niemand anders voor elkaar gekregen !!! De enige die in de buurt komt is L'Acoustics met D-VDOSC die tot ongeveer 14kHz coherent is (4kasten op 7,5 gr.).
Bij 20KHz hebben we het dan toch over zo'n 8,5 mm, van ribbonmembraan tot ribbonmembraan ? Hmmm ...
Enfin, puur theoretisch natuurlijk, klankmatig zal het best OK klinken ... kan ik niet over oordelen (heb het tenslotte nog nooit gehoord ;-)
En ja MacG, idd waren de oude generatie "performer" ribbons niet echt robuust te noemen maar ik mag verwachten (en hopen) dat de ontwerpers en techniek niet stil is blijven staan.
Groetos !Meer is minder, minder is meerComment
-
Hier heeft Bert volledig gelijk aan.Vorig jaar al eens een AB test gehouden tussen de oude ribbon (SA) en de nieuwe van Alcons, het verschil is groot, zeer direct geluid en inderdaad een stuk hoger rendement. Het is als of je de deken er voor weghaalt.
Het ging hier om een C27 met een LR16. De LR16 is een kast uit de line-array, die dus ook stand-alone te gebruiken is.
Daarom denk ik dat de vergelijking met SA niet echt op gaat.
Dit topic gaat over Alcons, die door is gegaan met de ontwikkeling, en (naar mijn mening) niet meer met SA te vergelijken valt.
Zie dat mod heeft ingegrepen, dus daarom heeft deze posting ook niet zo veel zin meer!Last edited by Draad; 29-03-08, 13:04.Comment
-
Voor de volledigheid; Alcons daar gaat het onderwerp over. Een vergelijking maken kan zinvol zijn, off topic reacties vanaf hier verwijder ik volledig, mensen die niet snappen hoe een discussie op nette manier te voeren blijf ik niet corrigeren met subtiele aanpassingen in hun berichten.
Over volumes en Alcons: Musical tarzan draait op een Alcons, dat gaat soms echt kneiterhard daar in het circustheater!
Voor musical toepassing ben ik erg happy met Alcons PA!Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
TARZAN op Alcons?????? Volgensmij met eigen ogen D&B en VDosc erin zien gaan..........Voor de volledigheid; Alcons daar gaat het onderwerp over. Een vergelijking maken kan zinvol zijn, off topic reacties vanaf hier verwijder ik volledig, mensen die niet snappen hoe een discussie op nette manier te voeren blijf ik niet corrigeren met subtiele aanpassingen in hun berichten.
Over volumes en Alcons: Musical tarzan draait op een Alcons, dat gaat soms echt kneiterhard daar in het circustheater!
Voor musical toepassing ben ik erg happy met Alcons PA!
Hier de bron en bevestiging: (http://5etv.net/articles/June%202007...%20theatre.pdf)
[LEFT][FONT=Swis721LtBT]Headlam explains: “Main PA has increased[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]in size because the Circustheater is a larger[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]venue. The original US system of dV-Dosc[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]has been replaced with a 14 cabinet VDosc[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]system providing a seven element[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]hang L and R. This is backed up by 15[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]dV-Dosc elements, nine of which form[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]a central cluster whilst three left and right[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]hang under the V-Dosc to cover the front[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]few rows of the auditorium. In addition there[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]are eight d&b B2 subwoofers and d&b E3s[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]for front-fill. FOH there are 56 L’Acoustics[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]MTD108a, 40 providing FOH surround and[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]the remainder provide fill and underbalcony[/FONT]
[FONT=Swis721LtBT]cover.[/FONT][/LEFT]Last edited by geenstijl21; 30-03-08, 17:08."Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment
-
had ik me al aangemeld als lid van de fanclub?? van de andere kant, ik luister liever naar systemen.Originally posted by nielsjanssennlAnyway als je de metingen ziet van M'elodie dan schieten de tranen in je ogen.
en ik vreet een topkast op als een alconstop een M3D top inhaalt qua dBs.Last edited by Gast1401081; 31-03-08, 01:49.Comment

Comment