WELKE FOH 32 KANAALS PA TAFEL???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

Heb vorige jaar mijn midas venice 240 in nieuwe case verkocht voor 1600 euro. In perfecte staat!

Misschien moet je naar zoiets zoeken, een tweedehands venice 320 ofzo. Want ook ik sluit me aan bij de andere venice-fans: een prachtige mixer!

Maar eerlijk: ik heb de andere dan ook nog niet gebruikt!
    ____
    Rv.
    ____

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

citaat:Geplaatst door MarkRombouts

Vind ik toch nogal omslachtig een tafel om te moeten bouwen voor gebruik als monitormixer, en ik denk ook niet dat de meeste tafels in deze prijsklassen een insert op de auxen hebben. Heb ik in ieder geval nog nooit gezien.

De A&H GL2200 werkt in ieder geval erg fijn als monitormixer, dat weet ik wel.
      Tafel ombouwen? Ik heb het gewoon over een 'omgebouwd' kabeltje prikken tussen de twee inserts. Een van de bedrijven waar ik voor werk doet het regelmatig zo met een DDA CS8 tafel als deze als monitortafel wordt gebruikt.

Dat sommige tafels geen aux-inserts hebben is natuurlijk waar, hoewel er ook kleine tafeltjes zijn die het kunnen, zoals de crest x-rack tafeltjes (19" mixertjes). Mijn 'hint' was ook niet alleen bedoeld voor low-budget gebruikers.

En tsja, wat fijn werkt is natuurlijk persoonlijk. Ik vind de GL2200 als monitormixer niet fijn omdat (zoals ik al eerder zei) je de auxen een heel stuk moet opendraaien voordat er iets gebeurt, en je vervolgens met de laatste paar millimeter staat te mixen.

Comment

• djjake
        • Oct 2004
        • 126

To Rv:

Ja, ik wil ook graag naar een MIDAS VENICE tafel gaan maar die zijn zeer moeilijk te vinden in tweedehands.

Spijtig dat jouw tafel al verkocht is, voor die prijs.
        Misschien was jouw tafel wel oud (en 'versleten') en de case nieuw.
        't Is maar een graptje, hé.

Ik was zelfs al tevreden geweest met een Venice 240. Misschien zijn er wel op het Forum dewelke dergelijke tafel weg doen. (verkopen bedoel ik)

Comment

• Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

@sparky:
          sorry voor late reactie, Ik bedoelde dat (als ik het goed heb tenminste, begin nu ineens te twijvelen) dat de faders op de kanalen aan de andere kant van de routing knopjes zitten als bij de meeste tafels.

De groeten => Micha

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

@Robert: volgens mij gebruiken low-budget gebruikers geen crest tafels of zie ik dat verkeerd ?

En ik heb nooit echt iets gemerkt van de onhandige dB-verdeling op de potmeters van de auxen eigenlijk, werkt volgens mij gewoon net als bij iedere andere tafel, met als voordeel dat je op de masters van de auxen zelfs nog +10db kunt geven.

Comment

• Robert
              • Aug 2000
              • 630

Crest is inderdaad wat duurder dan ik dacht. Gelukkig koop ik dat spul niet, ik mag er alleen mee spelen . Ik had niet gedacht dat een 19" tafeltje zo duur zou zijn! Maar goed, mijn tip over het verbinden van de inserts om zo het voordeel te hebben dat Vasco als voordeel van de A&H noemde is misschien handig als je een tafel hebt met inserts op de auxen. Ik weet echt niet van veel tafels wat ze allemaal kunnen. En eerlijk gezegd al helemaal niet van 'low budget' tafels. Maar voor de duidelijkheid: je hoeft dus geen tafels om te bouwen o.i.d. Alleen een geprepareerd kabeltje prikken. Doe ermee wat je wil, mij lijkt het een goede tip

Comment

• Jaap @ monitoring
                • Jun 2005
                • 61

ik hoor allemaal berichten of 19'' rack mixertjes met hoge prijs maar volgens mij wou hij richting de 32 kanaal of 24 en dat pas niet echt lekker in een 19'' rackje, als je echt iets compacts wil dan kan je beter voor een yamaha 01V96 gaan 2500 a 2550 eurie, best duur maar 2 layers digitaal en makkelijk te bedienen, ook makkelijk als minitoring te gebruiken. En dit is een betere kwaliteit als een my first midas console ( de venice ) alhoewel het een leuk mixertje is ( ben zelf wel verlieft op midas ) maar niet op de venice het is meer een mixertje om mee mee te leren...als je voor midas gaat, ga dan voor de grotere systemen.

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

citaat:Geplaatst door Jaap @ monitoring

ik hoor allemaal berichten of 19'' rack mixertjes met hoge prijs maar volgens mij wou hij richting de 32 kanaal of 24 en dat pas niet echt lekker in een 19'' rackje
                  Ik heb hem toch ook geen 19" mixer aangeraden? Was alleen ter illustratie van een klein tafeltje (oke, niet low budget) dat inserts op de auxen heeft.

Verder heeft het ook niet zoveel zin om hem een grotere Midas dan de venice aan te bieden. Je ziet toch waar hij tussen twijfelt (zie eerste post). Dan kan je ook wel afleiden wat het budget ongeveer is.

Comment

• Jaap @ monitoring
                    • Jun 2005
                    • 61

DR staat ALS, goed lezen

Comment

• Robert
                      • Aug 2000
                      • 630

Ja hallo... ik kan wel lezen hoor. Ik kan zelfs schrijven!

Jij zegt: ALS je voor Midas gaat, kies dan voor een groter systeem dan de venice. Dat lijkt mij dus geen bruikbare tip gezien zijn budget. Je kan namelijk ook WEL voor Midas kiezen en GEEN duurdere tafel dan de venice kopen.

Ik zeg toch ook niet: ALS je voor A&H gaat, kies dan voor de ML series in plaats van de GL series. Tuurlijk, die zijn beter, maar ook stukken duurder en daarom is het een waardeloos advies.

En over goed lezen gesproken: Ik had dus niemand een 19" mixer geadviseerd, dat maak jij ervan.

Comment

• Jaap @ monitoring
                        • Jun 2005
                        • 61

zelf dat is ook goed lezen maargoed, ga er geen ruzie om maken, zei tenslotte alleen dat ik redelijk wat berichten over 19'' rack mixertjes hoorde....voel je vooral niet aangesproken.
                        Ik recemendeer de grotere systemen omdat de GB 4 40 kanaals ook aangeraden word, dus zo get is het helemaal niet, en omdat er veel over midas gesproken word, ik zeg het daarom alleen omdat ik vind dat je met midas venice nooit echt iets toe te voegen heeft gehad bij mij, dus kan je beter een lx 7 II kopen die vind ik een stuk beter werken dan de venice, maar dat ik mijn mening, en tenslotte met alle goede bedoelingen, dus hopelijk voel je je niet aangesproken, tenslotte is het allemaal zijn eigen keuze.

Comment

• Robert
                          • Aug 2000
                          • 630

Tuurlijk... ruzie maken doen we nooit.

Voelde me aangesproken omdat ik de enige ben die in dit topic het woord '19"' en 'rack' heb gebruikt. Vandaar...

Zand erover.

Comment

• djjake
                            • Oct 2004
                            • 126

BEDANKT VOOR DE INFORMATIE!!

En, .... geen ruzie maken hé

Ben er nog niet echt uit maar ik heb een lichte voorkeur voor de A&H.

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Nog een tevreden gebruiker hiero van de A&H, wel paar kantekeningen:
                              -Als je net zulke worstenvingers hebt als ik, dan zit je snel klem met je vingers op je auxen en je eq.

-Kwalitiet van de faders is netjes gezegd...brak.

-De klankkleur van de tafel: is niet naturel, geeft veel eigen kleuring mee.
                              Nadeel met bovenstaande "minpunten"dat mijn vergelijk allemaal is met een duurdere console als ijkingspunt.

Ben er verder heel happy mee
                              Venice komt klankmatig al meer in de buurt van wat ik graag hoor, maar nou niet dat die het prijsverschil met de de A&H GL waard is.

Tot zover mijn mening.

Comment

• djjake
                                • Oct 2004
                                • 126

Ralph, bezit jij dan zo een 'nieuwe' of 'vernieuwde' tafel van A&H?

Of vergelijk je met bv. een GL2200 ?

Ik besef dat de nieuwe wellicht hetzelfde zal zijn als de oude(ere) generatie maar ik las dat ze enkel verbeteringen hebben aangebracht.

Misschien hebben ze ook werk gemaakt van de faders, ... wie weet.
                                Heb je dan veel stuk gegaane faders of faders met ruis of problems?

In ieder gaval bedankt voor je mening en reaktie.

Comment

Working...