WELKE FOH 32 KANAALS PA TAFEL???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

Ik denk dat mijn keuze zal vallen op de Allen & Heath, GL 2400 tafel. Denk toch (hoop toch) dat deze tafel nog net iets beter is kwaliteit/prijs t.o.v. de Soundcraft.

Bedankt voor de tips alsook voor de reakties omtrent het Alto materiaal.

De Midas serie (Verona, ...) en de Sopuncraft (GB, MH, ..) series zijn machtige tafels maar net iets boven mijn budget.
    Ik ben eerder op zoek naar een redelijke PA tafel voor kleine tot middelgroote toepassingen. De Allen & Heath valt hier dus wel onder als ik ga kijken naar de prijs/kwaliteitsverhouding.

Enfin, we zien wel. Tips zijn welkom.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

persoonlijk zou ik toch eerst die soundcraft-siet en folder eens doornemen. Vind mm toch beter dan de AH's, maar das persoonlijk.

Verder ff een kanaallijstje maken, misschien kun je nog wat kanalen bezuinigen en toch voor die venice gaan (rond de 4000 euri, en een supertafel. )

Comment

• djjake
        • Oct 2004
        • 126

To **************:

Wat betreft: bedieningsgemak of eerder wat betreft sound?

Comment

• Robert
          • Aug 2000
          • 630

Sound...!

Qua bedieningsgemak is de A&H misschien nog wel fijner --> Langere faders en (volgens mij) iets meer ruimte tussen de draaiknopjes.

Verder qua functionaliteit: je kan bij de A&H alle auxen pre/post schakelen en dat gaat bij de venice maar bij 2 van de 4 (verder heb je er twee die altijd pre zijn en twee die altijd post zijn). Venice heeft dan wel weer twee extra stereo returns, altijd handig!

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

A&H is wel ff wennen natuurlijk, faders aan de andere kant (Engels geloof ik? alles verkerd om []) maar erg fijn hoor!
            De groeten => Micha

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Bij de venice kun je aux1-4 gratis in de fabriek laten omzetten naar posteq, en/of postfade, (of wat anders, ) terwijl aux 5 en 6 pre/post fade omschakelbaar blijven.

Maar de klank is toch van een andere kwaliteit, om het zachtjes te zeggen.
              venice heeft 24 monio kanalen, 4 kanalen waar je En een mono En een stereo op aan kunt sluiten, 4 (!) (fx1-2, en aux1-2) stereo returns, ( voor pauze- cdtje enzo), toch nog lekker compact, en in de prijs zeker niet slecht.

netto dus 24M + 4M + 4S + 4S = 36 kanaals, maar daar zijn er dus 2x4 bij elkaar opgedrukt.
              Nadeel kan de korte faders zijn, maar daar wen je echt gauw aan, kan ik je melden.

maar de toonregeling is veel regelmatiger, de auxen werken lekkerder, en zijn preciezer instelbaar, dan de AH's die ik mee heb gehad.
              Die soundcraft ken ik niet, maar soundcraft kennende is dat ook niet verkeerd.

succes met je keuze. Je mag mijn venice wel eens komen uitproberen, eventueel.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

citaat:Geplaatst door Ibvee

A&H is wel ff wennen natuurlijk, faders aan de andere kant (Engels geloof ik? alles verkerd om []) maar erg fijn hoor!
                !!!????

Alles zit op de gangbare plek bij die dingen, waar heb je het over!?
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

citaat:Geplaatst door sparky

citaat:Geplaatst door Ibvee

!!!????
                  Alles zit op de gangbare plek bij die dingen, waar heb je het over!?
                  Ik bergijp deze ook niet helemaal. Als ik met mijn A&H werk en er naar kijk dan zit van boven naar beneden en van links naar recht alles op de juiste plek, grijp nooit mis omdat het op z'n "Engels" zit [?]

Wat ik heel handig vind van de A&H is dat je ook de faders van de groepen kan toewijzen aan de auxen en v.v. Maak je er zo een monitor tafel van of een combinatie van foh en monitor.

Comment

• Strat
                    • Feb 2005
                    • 125

Het enige "Engelse" wat ik kan ontdekken op mijn A&H is dat je geen kanalen kunt "muten". Hier moet je kanalen aanzetten. Voor de rest toch redelijk normaal kwa indeling en lay-out en functies.

Comment

• Robert
                      • Aug 2000
                      • 630

Even een hint: Je kan van elke tafel een monitortafel maken (schuiven van subgroepen gebruiken voor auxen) door de inserties van de auxen te verbinden met de inserties van de subgroepen. Hierbij moet je wel speciale insertkabels gebruiken, namelijk kabels waarbij de tip aan de ene kant op de ring aan de andere kant zit en vv.

Heb het niet zelf bedacht hoor... maar het werkt wel!

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Vind ik toch nogal omslachtig een tafel om te moeten bouwen voor gebruik als monitormixer, en ik denk ook niet dat de meeste tafels in deze prijsklassen een insert op de auxen hebben. Heb ik in ieder geval nog nooit gezien.

De A&H GL2200 werkt in ieder geval erg fijn als monitormixer, dat weet ik wel.

Comment

• EP Woody
                          • May 2001
                          • 795

Het engelse aan de A&H is dat de VU's / Routing / PFL aan de linkerkant van de fader zit, terwijl die bij andere tafels aan de rechterkant zit.

Ik ben een gelukkige gebruiker van de GL2200

Comment

• djjake
                            • Oct 2004
                            • 126

Beste mensen, thx voor jullie reakties intussen en de hulp in mijn toekomstige keuze. Alleen valt mij op dat we soms een onderscheid aan het maken zijn tussen A&H en Midas (Venice) en niet zoals vooropgesteld tussen de A&H GL 2400 en de Soundcraft LX7ii.

Zoals eerder al vermeld de Midas en de GB en MH tafels van Soundcraft liggen toch wel net iets boven het vooropgestelde budget.

Ik ben eerder op zoek naar een kleine maar degelijke tafel tussen 2000 en 3000€.

Comment

• djjake
                              • Oct 2004
                              • 126

To Strat:

Nog vergeten te vermelden: Op de nieuwe tafels, toch deze waar licht mijn voorkeur momenteel naar uitgaat in het merk A&H (GL 2400) zit wel een mute op ieder kanaal.

Verbeterde versie??

Comment

• Tofke78
                                • Jan 2005
                                • 504

Midastafels hebben een SUPERklank! Ik zou toch ook overwegen om iets meer te investeren en een Midas te kopen. Krijg je zeker geen spijt van.

Groeten

Kristof

Comment

Working...