WELKE FOH 32 KANAALS PA TAFEL???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

WELKE FOH 32 KANAALS PA TAFEL???

Wie kan mij helpen?

Voor en of nadelen welkom, ervaringen met...., altijd handig om te weten vooraleer ik een beslissing neem tot aanschaf:

Keuze:
    1) SOUNDCRAFT LX7ii
    2) ALLEN & HEATH GL2400

of de 'LOW BUDGET' oplossing:

3) YAMAHA MG32/14FX

Wie weet raad?

Alvast bedankt.
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

Is dit wat Soundcraft GB4

HEb namelijk zelf de GB4 40 kanaalsversie en bevalt zeer goed

Comment

• djjake
      • Oct 2004
      • 126

Bedankt voor je reaktie, maar ik zocht naar iets kleiner en dus ook met een lager budget voor ogen. Versta mij niet verkeerd, ik zoek niet het goedkoopste maar wel de degelijkste (kwaliteit/prijs) uit de bovenstaande keuze van 3.

Comment

• Robert
        • Aug 2000
        • 630

Ik kan niet vergelijken want ik ken alleen de A&H GL2400.

Qua functionaliteit is dit een prima tafel. Persoonlijk vind ik de klank wat minder. Verder vind ik het irritant dat je bij het aanstuderen van monitors de auxen eerst tot 75% open moet draaien voordat er iets gebeurt, en je op die laatste paar mm zit te klooien om de balans goed te krijgen. Ook jammer dat ie niet veel headroom over heeft.

Succes met je keuze!

Robert

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

...Om in te haken op de headroom waar Robert het over heeft: Blijf weg van die Yamaha MG's!!! de kanalen, de groepen en de mainbus zijn allemaal overstuurd voor je het weet en dat hoor je dan ook direct!!

De LX7II ken ik niet, schijnt een stuk beter te zijn dan de originele versie en dat is maar goed ook want die dingen waren echt niet prettig, EQ zoog met name.

Ik heb redelijk veel met de GL2200 gewerkt, GL2400 verschilt naar men zegt niet al teveel. Ben er prima tevreden over. veel apparaat voor niet al teveel geld.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Ik heb gewerkt met de eerste versie van de LX7 en de GL2200 en moet zeggen dat ik de A&H vele malen beter vind dat de Spirit (by Soundcraft).

Klinkt veel meer open en helderder ook heeft de GL2200 een stuk meer headroom als de LX7.

Het kan natuurlijk zijn dat het bij de nieuwe modellen van de beide tafels precies andersom is, maar dat lijkt me persoonlijk sterk

Comment

• djjake
              • Oct 2004
              • 126

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Idd, de keuze bij mij persoonlijk valt ook op de Soundcraft of de A&H. Na het lezen van de reakties ben ik er nog echt niet uit welke keuze ik zal maken.

Iemand ervaring met ALTO materiaal? (effectenrack)

Voor een degelijke 'low budget' effectenrack zou ik opteren in eerste instantie voor Behringer (composer/gates, EQ, ...) maar nu zag ik het merk ALTO (http://www.altoproaudio.com). Prijs-gewijs hetzelfde als Behringer, misschien wel beter dan op het vlak van prijs/kwaliteit.

Iemand een idee of ervaring met ALTO stuff??

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Alto maakt redelijke spullen voor idd niet al te veel geld.
                Mijns inziens net wat beter dan behringer.
                mengtafeltjes klinken goed met een effectieve toonreg.
                speakerproc. Maxidrive3.4 is erg goed voor z'n prijs.
                Verder comp/gates/ EQ doen goed hun taak, bedrijfszeker.
                Ook de Macro-amps (=qsc rmx) zijn goed, evenals de PS4HA actieve speaker (=lem d400)
                Ik vind het een fijn budgetmerk.

groet, michel

Comment

• rolanddeg
                  • Nov 2004
                  • 337

ik heb zelf een alto cle 4.0 en het betaverb effectapparaat. Bevallen me allebei zeer goed! inderdaad, zoals hierboven geschreven blijft het budgetmateriaal, maar wel degelijk. Maar, als je een iets ruimer budget hebt zou ik al heel snel voor een ander effectapparaat gaan. Er zitten wel mooie effecten in, maar de 'extreme' dingen zoals pitch ez heb ik nog niet gevonden! compressor doet gewoon wat ie moet doen, en verder geen gezeik met overbodige functies enzo. aanradertje!

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Zelf heb een Soundcraft GB4-24. Niet te vergelijken met een LX7-I. Veel steviger, de potmeters ook op de frontplaat gemonteerd (in tegenstelling tot de LX7-I). Ik heb ook een Live 4-II/24 gehad. De GB4 is klankmatig een stuk beter, beter gemonteerd.

Comment

• esound
                      • Oct 2004
                      • 193

Ben het met je eens jakkes72 klank matig is ie stukken beter en is veel degelijk en makkelijker in gebruik overzichtelijker.

Comment

• Iko
                        • Feb 2002
                        • 766

Venice? Ook mooi geprijst

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Venice = 24 + 4 en 8, met nog 2 returns, maar niet 32 monios.

Comment

• Ibvee
                            • Nov 2002
                            • 714

verona zit je dan, midas is zoiezo al stukken duurder.
                            De groeten => Micha

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

GB4 en Verona zijn toch alweer een andere prijsklasse, vraag me af of er nog andere opties interessant in dit prijssegment zijn.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...