Lexicon PCM 91

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

Als je het geld hebt en je houd van mooie galmen dan is die pcm91 zeker een aanrader.
    Voor dat je hem live gaat gebruiken eerst even thuis er mee spelen is wel een must!!

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

citaat:Aan de reacties te zien zijn er hier blijkbaar heel weinig mensen die dit toestel kennen/gebruiken...? Zo onpopulair dan
      Tja, das inderdaad het jammere van de PCM 81/91, je hebt zoongeveer een L.O.I. cursus nodig...Ik heb zelf een LXP15 van Lexicon, super galm, niks van te zeggen...Maar ik ga hem denk wel opruimen voor een M2/3000 van TC....Vindt bedienings gemak ook wel fijn...zonder cursus...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Is het echt zo erg dan? Ik bedoel: Als je zo'n ding zelf hebt dan kun je het apparaat toch gewoon leren kennen? Of zijn er gewoon zo ontzettend veel menuus in dat ding dat editten erg veel tijd kost? Ik kom ze niet veel tegen, het zijn meestal de echt grotere zalen en festivals waar je zo'n ding in het rek hebt. Ik heb meestal geen tijd om tijdens een soundcheck uit te zoeken hoe elke processor werkt, dus is het meestal een kwestie van een lekkere preset zoeken en die EQ'en op de tafel.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

PCM80/90: de standaard presets zijn heel erg goed/mooi, en ja je moet een aantal avonden ermee spelen om te begrijpen hoe alles werkt, maar vooral hoe de parameters/edit/menustructuur werkt..
          Al snel kom je erachter dat je eigenlijk heel weinig wist van galmen, en hoe dat technisch precies te definieeren is... Lexicon pcm 80/90 is voor mij een soort standaard, klankmatig op niveau M5000, maar dan wel een onvergelijkbaar karakter...
          en ik moet eerlijk zeggen dat ik op bijna elke klus een PCM80/90 tot mn beschikking heb.... dus dat je hem weinig krijgt/tegenkomt is niet mijn ervaring....
          knoppen en waarden :)

Comment

• fuckface
            • Jun 2005
            • 1

ik heb net een tweedekands pcm 60 gekocht voor 160 euro. Volgens mij is dat een goeie koop geweest, klopt dat?

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

yup, kijk zoiezo maar eens naar studios, vrijwel elke studio op internationaal niveau heeft een pcm70 (of iets wat er in de buurt komt) in studio1, en anders wel in een anders studio hangen. Ook kom je vaak lxp galmen tegen, lxp-1, lxp-5 enzo. Oftewel, dit zijn super galmen. Ik zou zeggen: kopen, en leer er dan mee omgaan. Volgens mij heb je er na dat proces alleen maar profijt van.
              De groeten => Micha

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

Woehoe!!! Ik hoor net dat m'n PCM 90 is toegekomen :-) Naar't schijnt bestaan er verschillende versies van de PCM 90? Weet iemand hier iets van?

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Net een M2000 besteld, komt vrijdag waarschijnlijk binnen, ter vervangeing van mijn Lex.Reflex. Laat wel even weten hoe hij bevalt.

Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door jans

Net een M2000 besteld, komt vrijdag waarschijnlijk binnen, ter vervangeing van mijn Lex.Reflex. Laat wel even weten hoe hij bevalt.
                    Mag ik even weten wat de nieuwprijs is tegenwoordig !
                    Ik heb nl een M2000 verkocht voor 450 euro , vorig jaar
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

citaat:Geplaatst door sis

Mag ik even weten wat de nieuwprijs is tegenwoordig !
                      Ik heb nl een M2000 verkocht voor 450 euro , vorig jaar
                      sis
                      € 1000,- incl.BTW
                      Wilde eentje via e-bay bestellen dit leek goedkoop. Maar na optelling van invoerrechten en BTW was het verschil mij te klein. Te meer omdat de import in Nederland van TC nogal onduidelijk is. Mocht hij stuk gaan wil ik toch een goede service en een leen TC.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Jaap @ monitoring
                        • Jun 2005
                        • 61

m-one of d-two, blijven houden, als je het daarbij zou vervangen, zou ik zeggen dat je een redelijk achteruitgang zou halen, dus houden!

Comment

• Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

citaat:Geplaatst door Jaap @ monitoring

m-one of d-two, blijven houden, als je het daarbij zou vervangen, zou ik zeggen dat je een redelijk achteruitgang zou halen, dus houden!
                          Naar mijn bescheiden mening is een M2000 nog altijd beter van sound dan een M-One. Een occasie M2000 kost ongeveer 700 euro.

Comment

• Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

Een M2000 is naar't schijnt een heel goed toestel, hele leuke reverb.

Succes!

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

Ik merk dat mijn PCM 90 een 1.0 versie is Kan ik ergens software downloaden om hem te upgraden? Of is dit niet nodig?

Groeten

Kristof

Comment

• Ibvee
                                • Nov 2002
                                • 714

Volgens mij heeft lexicon die gewoon op hun website staan nog.
                                D-Two heeft zich bewezen, maar er zijn zeer veel galmpjes die veel beter zijn dan de m-one.
                                De groeten => Micha

Comment

Working...