Lexicon PCM 91

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Ik heb nu sinds gisteren m'n PCM 90 en de reverb klinkt heel mooi en zuiver, maar de presets vallen eerlijk gezegd wel een beetje tegen :-( Enfin, ik zie nog wel...

Groeten

Kristof

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

citaat:Geplaatst door Tofke78

Ik heb nu sinds gisteren m'n PCM 90 en de reverb klinkt heel mooi en zuiver, maar de presets vallen eerlijk gezegd wel een beetje tegen :-( Enfin, ik zie nog wel...

Groeten

Kristof
      Wat voor afluistering gebruik jij? of wat voor materiaal stop je erin?
      knoppen en waarden :)

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

citaat:Geplaatst door dokter dB

citaat:Geplaatst door Tofke78

Groeten

Kristof
        Wat voor afluistering gebruik jij? of wat voor materiaal stop je erin?
        Mixer: Midas Venice
        Soundmanagement: XTA DP 224
        EQ: Apex GX 230
        Amp: QSC PLX 3402 top + QSC PL 4.0 sub
        Speaker: top 4 x 12" Beyma LX 60 / sub 4 x 15" Beyma LX 60 in AK kast
        Mic: Sennheiser E 945

Heb gisteren voor de eerste keer de PCM 90 meegenomen op live optreden. Dit viel wel heel goed mee. Zal er nog mee moeten experimenteren waarschijnlijk.

Groeten

Kristof

Comment

• Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

Tis ook al eerder gezegd dat het geen makkelijk ding is. Mooie set, past ie goed in
          De groeten => Micha

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

citaat:Geplaatst door Ibvee

Tis ook al eerder gezegd dat het geen makkelijk ding is. Mooie set, past ie goed in
            Inderdaad, 't is niet zo'n eenvoudig toestel. 'k zal er nog een beetje mee zoet zijn :-) M'n PLX zou'k nog willen vervangen door een PL 3.4 en 'k zou ook nog 2 extra subjes bij willen als centercluster. Nu ben'k nog een beetje aan't uitzoeken welke monitors goed en vooral compact zijn. Nu heb'k Dynacord AM12 met een Alto Maxidrive 3.4.

Groeten

Kristof

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Heb ooit op een pcm60 gedraaid, waarin mnet midi wat was gesleuteld. Helemaal ruk, vergeleken met mijn toenmalige lxp1. Later er zelf 1 gekocht, factory default geset, en helemaal fantastisch. Denk dat hetzelfde ook geldt voor de pcm90. Lekker een middag mee spelen, en je hebt er een dijk van een galm aan.

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Nou, de M200o klinkt lekker hoor.
                Toch een nadeeltje gevonden. Als ik engine 1 als reverb gebruik en engine 2 als delay dan kun je deze delay niet door de reverb sturen. O.k. allebei mono terug laten komen en dan de delay door engine 1 sturen kan natuurlijk wel maar ik graag stereo.
                Of eh heb ik een optie gemist.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

volgens mij kan je de 2 engines bij "routing" serie zetten
                  knoppen en waarden :)

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

citaat:Geplaatst door dokter dB

volgens mij kan je de 2 engines bij "routing" serie zetten
                    Ja in serie zetten kan inderdaad. Dit had ik ook geprobeerd maar had beide engines op 100% mix staan, zal even weer proberen met engine 1, delay, op b.v. 50% mix, rechtstreeks.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• robski
                      • Jul 2005
                      • 98

Als je een pcm series koopt zou ik eerder een 80/81 als een 91 kopen met als voornaamste reden de bruikbaardere basis algoritmes van de 80/81 en de beter te begrijpen parameters. Hij is bovendien iets goedkoper en de galm is niet veel minder (sterker de halls van de 80/81 zijn in veel live situaties bruikbaarder)

Ik heb zelf o.a. pcm 70, 80, 91 en tc m-one en tc 5000. m one is bruikbaar als b.v. snaregalm maar als hoofdgalm vind ik het niet vergelijkbaar met de overigen in het rijtje.

Dual of mono/stereo, ik heb liever 1 goede galm dan twee halve.... Leuk, apparaten met veel opties maar wat je eigenlijk wil is gewoon aan op programma 1 en dan al iets hebben wat goed klinkt. Aan de knoppen draaien is dan je smaakje maken en niet zoeken naar een bruikbaar geluid.

Een pcm 70 of 80 via ebay kost niet eens zo heel veel meer en dan heb je echt iets moois.

succes met zoeken en kiezen,

Rob
                      Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

Klopt inderdaad! In de 90 zitten zoveel bullshitalgoritmes die live helemaal niet toepasbaar zijn! Toch heb'k er eentje gevonden: een leuke hall met licht delay en deze klinkt wel lekker. Voorlopig werk'k hem gewoon ff bij op de mengtafel. De functies in de 90 zelf zijn gewoon veel te ingewikkeld. 'k heb er ook wel nog niet zoveel mee bezig geweest wegens tijdsgebrek.

Comment

Working...