Lexicon PCM 91

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Lexicon PCM 91

Hallo iedereen

Momenteel heb ik een TC-Electronic M-One als effect op de zang. Ik gebruik een large hall met een heel klein beetje delay bij.

Nu ben ik aan het overwegen om een Lexicon PCM 91 aan te schaffen. Maar beschikt deze ook over 2 engines om 2 effecten te combineren? Ik heb op de site van Lexicon al gekeken, maar het blijft me toch een beetje onduidelijk. Zijn er hier gebruikers van de PCM 90 / 91? Wat zijn jullie bevindingen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Kristof
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

de pcm 70/80/81/90/91 zijn allemaal single engine....
    De pcm 91 is niet te vergelijken met een m-one. dat is echt een heel ander kaliber galm...
    Ga er effe voor zitten want de bediening moet je echt even leren...
    Er zijn ook hele mooie modulatie-effecten mogelijk, en eventide achtige effecten...
    Ik zou er graag eentje bezitten, op ebay zijn ze redelijk betaalbaar...
    knoppen en waarden :)

Comment

• Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

Bedankt voor de reactie! :-)

'k was ondertussen ook nog eens terug beginnen lezen op de site van Lexicon. 'k heb ook even de lijst met presets gedownload en 'k merk dat er wel dual engine effecten bijzitten hoor. Mono welteverstaan, maar dat is bij m'n M-One nu ook zo. Vroeger heb'k nog een MPX 100 gehad van Lexicon.

Op e-bay zag'k enkel een PCM 60 staan.

Groeten

kristof

citaat:Geplaatst door dokter dB

de pcm 70/80/81/90/91 zijn allemaal single engine....
      De pcm 91 is niet te vergelijken met een m-one. dat is echt een heel ander kaliber galm...
      Ga er effe voor zitten want de bediening moet je echt even leren...
      Er zijn ook hele mooie modulatie-effecten mogelijk, en eventide achtige effecten...
      Ik zou er graag eentje bezitten, op ebay zijn ze redelijk betaalbaar...

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

Ik zie er inderdaad net op e-bay heel wat staan in de US. Voor heel weinig geld zelfs!! :-o Helaas, ik heb geen Visa of dergelijke :-( Enneuh, werken deze apparaten dan nog...? :-s

't zal dan toch een nieuwe worden vrees ik...

kristof

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

nou de dual engine is bij de m-one een 2x mono send, maar op een gemeenschappelijke stereo return, evenals bij de M2000/M3000.
          Bij de lexicon zal de return dus wel 2x mono zijn, en de algorithmes die je zo kan gebruiken zijn er niet echt veel, want zo is het apparaat niet ontworpen. Er zijn een aantal presets waar links gewoon anders bewerkt word dan rechts. Dat is niet hetzelfde als "dual engine"
          PCM81 koop je voor zo'n 800 dollar op ebay... een uitstekende koop.

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

nou de dual engine is bij de m-one een 2x mono send, maar op een gemeenschappelijke stereo return, evenals bij de M2000/M3000.
            Bij de lexicon zal de return dus wel 2x mono zijn, en de algorithmes die je zo kan gebruiken zijn er niet echt veel, want zo is het apparaat niet ontworpen. Er zijn een aantal presets waar links gewoon anders bewerkt word dan rechts. Dat is niet hetzelfde als "dual engine"
            PCM81 koop je voor zo'n 800 dollar op ebay... een uitstekende koop.
            Hoe bedoel je "links anders bewerken dan rechts"? Dit is toch altijd bij dual engine? Is de PCM 91 dan zo ingewikkeld? Nu sluit ik me M-One aan op twee sends en kom terug op 2 monokanalen van de mengtafel. Het pan van het ene kanaal zet ik volledig links en de pan van het andere volledig rechts. Mag/moet dit dan niet zo bij de PCM 91?

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

om het kort te houden: pcm91 is niet dual engine. Of je moet een stereo apparaat dual engine noemen.
              m-one (en m2k/m3k) is bij mijn weten wel dual engine: de 2 verschillende galmen (mono gestuurd door in1 en in2)komen stereo bij elkaar opgeteld terug op de stereo uitgang.
              De PCM91 presets die semi "dual engine" zijn hebben bijvoorbeeld op links een galmpje en op rechts een delaytje oid. Als je L en R inputs onafhankelijk aanstuurt zou je met 2 mono returns dus een soort van 2 onafhankelijke effecten hebben, voor die specifieke preset.
              Toch is dat niet zo handig als een dual engine, waar je kompleet onafhankelijke presets kan laden in de engines.

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

om het kort te houden: pcm91 is niet dual engine. Of je moet een stereo apparaat dual engine noemen.
                m-one (en m2k/m3k) is bij mijn weten wel dual engine: de 2 verschillende galmen (mono gestuurd door in1 en in2)komen stereo bij elkaar opgeteld terug op de stereo uitgang.
                De PCM91 presets die semi "dual engine" zijn hebben bijvoorbeeld op links een galmpje en op rechts een delaytje oid. Als je L en R inputs onafhankelijk aanstuurt zou je met 2 mono returns dus een soort van 2 onafhankelijke effecten hebben, voor die specifieke preset.
                Toch is dat niet zo handig als een dual engine, waar je kompleet onafhankelijke presets kan laden in de engines.
                Dus de M-One heeft meer mogelijkheden en kan ik hem beter houden? Of is de "sound" van de PCM zoooooveel beter?

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Als ik je verhaal zo lees, kun je beter je M-One houden...Ik heb ook zo'n ding...al 6 jaar dik tevreden...En TC werkt makkelijker dan Lexicon....Alle TC apparaten werken makkelijk...Ik ken zelfs mensen die PCM machines willen omruilen voor TC apparaten...Vanwege de gebruiks vriendelijkheid....Nu nog een fatsoendelijke import op dat spul..en klaar...Maar das een ander verhaal..
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

m-one goedkoop en handig maar niet byzonder, pcm91 supermooie galm..

Comment

• Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

Aan de reacties te zien zijn er hier blijkbaar heel weinig mensen die dit toestel kennen/gebruiken...? Zo onpopulair dan? Ik ga zo snel mogelijk zelf eens luisteren naar de PCM 90/91.

Groeten

Kristof

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

O er zijn zat mensen die een PCM91 willen, alleen het is niet voor iedereen rendabel om er ook echt een te hebben.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

citaat:Geplaatst door sparky

O er zijn zat mensen die een PCM91 willen, alleen het is niet voor iedereen rendabel om er ook echt een te hebben.
                          Dat kan ik begrijpen. Ik heb er zelf ook heeeeeeel lang voor moeten sparen :-s Daarom dat ik echt wel heel zeker wil zijn of dit nu de moeite is om m'n M-One weg te doen en een PCM 91 in de plaats te kopen.

Groeten

Kristof

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

tofke: gewoon doen! je zal geen spijt krijgen

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

precies.

Ik heb onlangs mijn pcm60 verkocht, en er een m-one ingezet, ivm rackspace, maar ik heb er toch wel spijt van. Maar helaas...

Comment

Working...