de meeste zware versterkers zijn bij mijn weten 2 ohm stabiel (sommige al 1 ohm). Het grote probleem is echter dat de impedantie van je speakers niet stabiel is. Als je lange golven (basgeluid) tegen hoog vermogen door je speakers jaagt, gaan deze dus pieken geven beneden de 8ohm/stuk, wat gecombineerd (4 kasten) neerkomt op waarden om en bij de 1,25 ohm. Dit is niet direct een probleem als je je versterker goed overgedimensioneerd hebt gekozen, dan draait hij sowieso niet op vol vermogen, en hebben voeding en trafo's nog wel wat overschot, maar dit wordt wel een probleem als je je versterkervermogen volledig wil benutten. Daarom dat grote systemen (ik spreek over synco) slechts gaan tot 2,8 ohm of 3 speakers van 8 ohm/versterkerkant. Zo kom je met je pieken inderdaad op +- 2 ohm terecht en draait je versterker mooi stabiel. Als de toepassing niet echt volume maar wel spreiding vraagt, dan kan je zonder probleem 4 kasten op 1 kant gooien.
Zelf zou ik trouwens opteren voor crest (8001, 10.000), crown (ma 5000, ip's) of lab grupen. Ik heb geen ervaring met camco, maar aangezien nexo erop draait heb ik er het volste vertrouwen in.
Zelf zou ik trouwens opteren voor crest (8001, 10.000), crown (ma 5000, ip's) of lab grupen. Ik heb geen ervaring met camco, maar aangezien nexo erop draait heb ik er het volste vertrouwen in.

Comment