als dat de advies prijzen zijn dan valt het mij hardt mee.Lijkt me overgens wel sterk dat je uit 1 netsnoer 2x4000w haalt heeft iemand hier een verklaring voor?Ben zowiezo niet zo,n grote fan van geschakelde voeding, ga overgens binnen kort 11tot en met 14 junnie een labgruppen fp 6400 uittesten, kijken wat dat doet?groeten Arjan
Versterker tbv 2 ohm ivm line-array
Collapse
X
-
-
Ik heb laatst bij toeval een Ram Audio DQX 7.0 vergeleken met een Lab FP6400, aangesloten op dezelfde processor, zelfde subs in dezelfde ruimte.
Doe mij maar de Lab Gruppen, geeft net ff iets meer laag en wordt beduidend minder warm.
Comment
-
Dat ie minder warm wordt is niet zo echt relevant om te vergelijken denk ik. De ene versterker wordt gewoon warmer dan de andere, dit hoeft geen gevolgen te hebben volgens mij. Zo lang de versterker onder zijn warmte limiet blijft tijdens volle belasting is er volgens mij niks aan het handje.
Voorbeeldje:
De P-serie van EV wordt volgens mij zowiezo altijd warm, ook als je ze niet zwaar belast. Presteren ze daarom minder ????Comment
-
De warmte die een versterker ontwikkeld zegt wel iets over hoe zwaar ie het heeft, de warmte limiet is overigens voor alle halfgeleiders redelijk gelijk, hoe dichter de werktemeratuur in de buurt komt van de opgegeven maximale waarde hoe korter de levensduur van het betreffende onderdeel.citaat:Geplaatst door MarkRombouts
Dat ie minder warm wordt is niet zo echt relevant om te vergelijken denk ik. De ene versterker wordt gewoon warmer dan de andere, dit hoeft geen gevolgen te hebben volgens mij. Zo lang de versterker onder zijn warmte limiet blijft tijdens volle belasting is er volgens mij niks aan het handje.
Voorbeeldje:
De P-serie van EV wordt volgens mij zowiezo altijd warm, ook als je ze niet zwaar belast. Presteren ze daarom minder ????
Overigens geef ik onmiddelijk toe dat het nogal subjectief is om even met je hand in de luchtstroom te voelen of ie erg warm is, wil je het precies weten dan zul je moeten meten op de koellichamen van de diverse versterkers.Comment
-
Raar van die P-serie, ik heb namelijk een XA2600 en deze is volgens mijn weten opgebouwt met dezelfde technologie als die van de P-serie. De XA versterker krijg ik dus echt niet warm!!citaat:Geplaatst door MarkRombouts
Voorbeeldje:
De P-serie van EV wordt volgens mij zowiezo altijd warm, ook als je ze niet zwaar belast. Presteren ze daarom minder ????[CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]Comment
-
Nee.Ik spreek uit ervaring.Eens drie racks van een EV X-array gebruikt om er de monitortafel op te zetten(wegen gebrek aan ander lege flights en tafels).Na aeen pâar uur mixen waren mijn benen ei zo na verbrand van de warmte die uit de racks kwam.Dit overkomt mij maar 1 keer.Comment
-
Dan is de XA2600 toch geheel anders, deze worden nauwelijks handwarm.citaat:Geplaatst door flurk
Nee.Ik spreek uit ervaring.Eens drie racks van een EV X-array gebruikt om er de monitortafel op te zetten(wegen gebrek aan ander lege flights en tafels).Na aeen pâar uur mixen waren mijn benen ei zo na verbrand van de warmte die uit de racks kwam.Dit overkomt mij maar 1 keer.[CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]Comment
-
gelul over verboden lijsten verwijderd.
a een fabrikant mag alleen verkopen met een CE-keurmerk, en dan zijn ze veilig.
b in rusland is alles toegestaan, zelfs nucleaire versterkers...
c in belgie is amcron gewoon een topmerk, net zoals in nederland.
en @SPL :
alle dom gezeur wordt vanaf nu persoonlijk door mij naar het digihalla verwezen.
stompies en peten hebben we al genoeg last van, begin jij nu niet ook nog...Comment
-
De XA 2600 ken ik niet(geen ervaring mee).De P-versterkers waren zo'n 2 jaar geleden het paradepaardje van EV.Nog geen slechte ervaringen mee gehad tot op heden (behalve de warmte die ze afstralen).Leveren die XA's hetzelfede vermogen als de P versterkers?Ik dacht dat die vooral bij permanent install aangeraden werden.Comment
-
Wat de importeur me heeft verteld is dat één XA2600 is opgebouwd uit 2x P-1202's maar dan nog een systeem processor erin.citaat:Geplaatst door flurk
De XA 2600 ken ik niet(geen ervaring mee).De P-versterkers waren zo'n 2 jaar geleden het paradepaardje van EV.Nog geen slechte ervaringen mee gehad tot op heden (behalve de warmte die ze afstralen).Leveren die XA's hetzelfede vermogen als de P versterkers?Ik dacht dat die vooral bij permanent install aangeraden werden.
Hi-channels THD < 1% 600wrms bij 4 ohm per channel
Lo- channels THD < 1% 700wrms bij 4 ohm per channel
verschil vermogen Hi/Lo zit hem in het frequentie bereik, maar dat had je waarschijnlijk al wel in de gaten.[CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]Comment

Comment