Earring - Strand Scheveningen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Paar opmerkingen:

250.000 man lijkt me erg veel voor op een strand / pier. Maar ik was er niet bij natuurlijk. Het zal wel druk zijn geweest daar.

127 dB (dBa?) in een zaal is asociaal. Iemand zou zo'n huistechneut eens wat fatsoen moeten bijbrengen of een schop onder z'n kont moeten geven.

70 / 80 dB op de eerste gevel zegt niet zo veel natuurlijk. Ligt eraan hoe ver die gevel weg is.

Kleine anekdote: Laatst buiten een line-array opgehangen (EAW 730, 6 per kant + subs). Het mocht niet harder dan 85 dB op de gevel van de panden SCHUIN ACHTER het podium. Die gevel was een heel eind weg, en het geluidsniveau bij de soundcheck kwam niet eens in de buurt van de 85 dB. "MOOI ZO", dachten wij. Maar de opdrachtgever zag dat anders; hij stond te meten bij die gevel en kwam aldaar tot de conclusie dat het niet hard genoeg ging. Zonder ook even op de plaats te gaan luisteren waar de PA naar afstraalde...

Comment

• Marcbo
      • Mar 2005
      • 84

citaat:Geplaatst door Robert

Paar opmerkingen:

250.000 man lijkt me erg veel voor op een strand / pier. Maar ik was er niet bij natuurlijk. Het zal wel druk zijn geweest daar

127 dB (dBa?) in een zaal is asociaal. Iemand zou zo'n huistechneut eens wat fatsoen moeten bijbrengen of een schop onder z'n kont moeten geven.

70 / 80 dB op de eerste gevel zegt niet zo veel natuurlijk. Ligt eraan hoe ver die gevel weg is.

Kleine anekdote: Laatst buiten een line-array opgehangen (EAW 730, 6 per kant + subs). Het mocht niet harder dan 85 dB op de gevel van de panden SCHUIN ACHTER het podium. Die gevel was een heel eind weg, en het geluidsniveau bij de soundcheck kwam niet eens in de buurt van de 85 dB. "MOOI ZO", dachten wij. Maar de opdrachtgever zag dat anders; hij stond te meten bij die gevel en kwam aldaar tot de conclusie dat het niet hard genoeg ging. Zonder ook even op de plaats te gaan luisteren waar de PA naar afstraalde...
      1- Het was gratis ! En van de haven tot aan de pier op het strand en Boulevard alleen maar mensen.

2- Techneut vond dat ik wel leuk speelgoed had meegenomen.

3- twintig meter verwijderd aan de voorkant van het podium.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Het word al een begrip DJ Peet....

edit door mod (dr dB):
        precies, vandaar wat opgeruimd, was wel erg grappig maar niet on topic etc

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

dat aantal mensen klopt wel ongeveer, ik weet dat Barry Hay er trots op was om in "zijn eigen file" na afloop te staan, en dat kon m niet lang genoeg duren.

Comment

• SPL audio
            • May 2005
            • 55

Toch weet ik zeker gezien te hebben dat ze altec lansing versterkers gebruikten die dag.
            Maar het klonk echt wel vet, wel een tikkeltje aggressief.
            Maar goed dat was ook 20 jaar geleden.

Metershoog de kasten opgestapeld in tegenstelling tot nu.

Comment

• Marcbo
              • Mar 2005
              • 84

Je had versterkers gezien van Altec-Lansing, was het speaker systeem ook van A-L ?
              Dat er Apogee zou hebben gehangen, had ik nog kunnen begrijpen. Maar "The Voice of the Theater" ???? Konden die kasten al vliegen ?

Comment

• Wim Siebelink
                • Jul 2001
                • 51

En was Samantha Fox die dag ook aanwezig?
                (even voor het plaatsen in de historie)

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Earring op de pier/het strand was 1986

Volgens eigen opgave (earring website) 200.000 bezoekers.

Parkpop heeft er ooit meer gescoord maar toen hadden ze borsato én anouk én two unlimited geloof ik...
                  lekker belangrijk!

Comment

• Ernesto
                    • Jun 2005
                    • 5

Dat was dus volgens verschillende bronnen 200.000 man pubiek.

Focus deed het geluid met:

Apogee 3x3 systeem met Apogee DA 800 en 600 versterkers
                    Apogee AE 12 en 15 Subs met Crest 8001 versterkers

Nu op dit moment is bijna elk systeem goed, het gaat erom hoe het systeem ophangt en inregelt , dus je kan met een goed systeem slecht geluid maken!

Comment

• soundcheckfrits
                      • Jan 2005
                      • 455

zijn hier toevallig ook nog foto's van ?? ( ik weet verkeerd topic) maargoed ik ben benieuwt hoe het er dan heeft uitgezien (concert+techniek)
                      de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• john1968
                        • Aug 2004
                        • 46

Ja was er erg druk daar! Weet wel dat de veronica strandraces door Bob de Jong werden georganiseerd. Misschien weet hij wie daar het geluid deed. zijn site is www.westernexperience.com vraag Bob maar eens!

Comment

• Ernesto
                          • Jun 2005
                          • 5

of stuur een mailtje naar focus, zij maken altijd foto's

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

toevallig tegengekomen.

hoewel het een oud forumdeel bumpt. Leek het mijhier te horen:
                            Resultaat

ouderwetsch podium

was best druk
                            Concert van Golden Earring op het strand bij de havenhoofden, uitgezonden op de televisie door Veronica
                            waarbij meyer-monitors te zien zijn...
                            lekker belangrijk!

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1087

Zijn die monitors geen Apogee AE8B's?

@lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• ajdeboer
                                • Feb 2009
                                • 198

Originally posted by @lex
                                Zijn die monitors geen Apogee AE8B's?
                                Er staat Meyer Sound op, dus...
                                Wie weet!

Comment

Working...