Earring - Strand Scheveningen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marcbo
    • Mar 2005
    • 84

Earring - Strand Scheveningen

Ik heb ergens in de 80'er jaren het concert meegemaakt wat de Earring gaf op het strand van Scheveningen (Veronica Strandrace). Nu jaren later heb ik zelden de kwaliteit van het geluid gehoord als toen. Het ging ook ongelofelijk hard. Iedere slag op de snare gaf een klap op je maag. Wie weet wat er toen hing ?
    Het was (natuurlijk) Ampco.....
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

focus, met (3x3) apogees
    knoppen en waarden :)

Comment

• soundcheckfrits
      • Jan 2005
      • 455

dat gaat idd donderder hard en zuiver we draaien er zelf ook mee 3x3s2 als top en ae-15 als sub (DUBBEL)
      de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Marcbo
        • Mar 2005
        • 84

Ik meende dat ik de wagens en kisten van Ampco had gezien.... Wat bedoel je 3x3 ?

Comment

• SPL audio
          • May 2005
          • 55

Dat waren Altec lancing kasten, the voice of the theatre om precies te zijn.

Comment

• Marcbo
            • Mar 2005
            • 84

Apogee < ???????? > Altec Lansing

Comment

• soundcheckfrits
              • Jan 2005
              • 455

is idd klein verschilletje :d
              de groeten SCF

Comment

• Marcbo
                • Mar 2005
                • 84

Wat was het nou ?
                Maar als het apogee is geweest. Hoeveel kasten hadden ze dan wel niet hangen. Het ging echt 'onbeschoft' hard. De 80 dB norm werd toen ver overschreden :-)
                Ik stond op zo'n 40 meter afstand en kreeg de volle klappen van snare & kick. De bass van Rinus trok door merg en been (STRAND = ZAND !!!!!).
                Ben toen een eind naar achteren gelopen, maar daar was het ook nog steeds zeer goed te horen. Barry heeft toen nog de vraag gesteld of het achteraan (=pier, podium stond bij de haven) hard genoeg was. Nu mag het (helaas) niet meer zo hard. Maar het is zelden dat ik zo'n goed geluid heb gehoord. Dus ik was nu weleens benieuwd wat daar gehangen heeft en hoeveel.

Comment

• soundcheckfrits
                  • Jan 2005
                  • 455

damn gedult is ook een zaak ik zou niet weten wat er stond/hing
                  de groeten SCF

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Heb je ook de "herinnering" aan geluid meegerekend? Hoe langer je in dit vak zit, hoe minder snel je onder de indruk bent van hoe iets klinkt. Is je tijdens een reunie al eens opgevallen hoe klein alle klaslokalen opeens zijn?

3x3 is het type kast, ongelooflijk log en zwaar, Focus gebruikt het nog steeds.

de "80 db norm" waar je het over hebt is niet hetzelfde als het gangbare geluidsdrukniveau op een rockshow he! Ik weet dan ook niet wat je met onbeschoft hard bedoeld.... Ik vind een rockshow onder de 100dB onbeschoft zacht!!!!
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Wat jij bedoeld, heb ik denk nog ergens op video...Zover ik weet, stond daar 'de Gelijkmaker' met Hill Audio.......Dat soort dingen werden destijds namelijk geproduceerd door Mick Froeling....
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• soundcheckfrits
                        • Jan 2005
                        • 455

citaat:
                        3x3 is het type kast, ongelooflijk log en zwaar, Focus gebruikt het nog steeds.
                        maar wel ongevlovelijk hard en zuiver geluid wij gaan er elk weekend mee oppad 4 toppen+4 subs wat komt daar een gruwelijke herry vanaaf joh pff
                        de groeten SCF

Comment

• Marcbo
                          • Mar 2005
                          • 84

citaat:Geplaatst door sparky

Heb je ook de "herinnering" aan geluid meegerekend? Hoe langer je in dit vak zit, hoe minder snel je onder de indruk bent van hoe iets klinkt. Is je tijdens een reunie al eens opgevallen hoe klein alle klaslokalen opeens zijn?

de "80 db norm" waar je het over hebt is niet hetzelfde als het gangbare geluidsdrukniveau op een rockshow he! Ik weet dan ook niet wat je met onbeschoft hard bedoeld.... Ik vind een rockshow onder de 100dB onbeschoft zacht!!!!
                          Ik moest van het weekend ergens draaien. En daar dacht ik met de norm 80 dB op de eerste gevel te maken te hebben. NOT ! Men had daar een vergunning voor 70 dB. Dat gaat dan niet hard. Verleden week een feestje gedraaid, daar haalde ik de 127 dB (was niet mijn idee maar van de huis technicus) Dat is een zaal vrij stevig. Pinkpop gaat ook niet echt hard. Het ging in Scheveningen echt knoepert hard en met een hele diepe volle ronkende bas, die volledig door het strand trok.
                          Misschien dat er een veertiger of vijftiger is die toendertijd het heeft meegemaakt.

Comment

• Marcbo
                            • Mar 2005
                            • 84

PS: er stond toen 250.000 man voor het podium op het strand

Comment

• eddy56
                              • Mar 2004
                              • 102

citaat:Geplaatst door Marcbo

Ik meende dat ik de wagens en kisten van Ampco had gezien.... Wat bedoel je 3x3 ?
                              Deze kasten:3x3s2http://www.sound-check.nl/html-sites...udspeakers.htm
                              en:ae-15 subhttp://www.sound-check.nl/html-sites/apogee-sub.htm[^]

Greetz Eddy
                              Apogee, i\'m loving it!

Comment

Working...