Ai, heb zelf een NTK (wat warmer dan de NT1 en zonder die rare piek in het tophoog) en die is toch wel erg gevoelig voor omgevingsgeluiden hoor, irritant aangezien je toch wel redelijk zal comprimeren ivm bewegingen. Aan de andere kant produceert een sax natuurlijk wel de nodige druk waardoor je gain redelijk laag blijft. Proberen is altijd interessant!!!
uitversterken saxofoons
Collapse
X
-
Ik zal bij een volgende gelegenheid is kijken of ik een half uurtje extra tijd kan regelen voor de soundcheck, kunnen we het is gaan proberen.
Heb eventueel ook nog een Apex 430, die is wat rustiger in het hoog, misschien wat makkelijker tegen het rondzingen.
Als iemand al ervaring heeft met het Live gebruik van dergelijke microfoons voor Sax (met name dus Tenor- en Baritonsax) dan hoor ik het graag.Comment
-
Met compressors gaan klooien is niet zo'n probleem.
Zitten toch ingebouwd in mijn Yamaha O2R
Moet voor de baritonsax zowiezo een microfoon op statief worden, aangezien de modale clip-ons niet laag genoeg gaan, dus...Comment
-
-
Dat is een groot verschil. De Cobalt is de budget line van EV en de RE20 is zwaar pro.
Daarnaast is de RE20 zoals ik al eerder aangaf door het Variable D principe ook voor bewegende
saxofonisten acceptabel omdat je alleen intesiteit verschil hebt wat je makkelijk en beschaafd op kunt vangen door een Compressor. Maar je hebt geen klankverschil wat je bij veel andere dynamische microfoons wel krijgt door het proximity effect.Comment
Comment