uitversterken saxofoons

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #16
    Ai, heb zelf een NTK (wat warmer dan de NT1 en zonder die rare piek in het tophoog) en die is toch wel erg gevoelig voor omgevingsgeluiden hoor, irritant aangezien je toch wel redelijk zal comprimeren ivm bewegingen. Aan de andere kant produceert een sax natuurlijk wel de nodige druk waardoor je gain redelijk laag blijft. Proberen is altijd interessant!!!
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #17
      Ik zal bij een volgende gelegenheid is kijken of ik een half uurtje extra tijd kan regelen voor de soundcheck, kunnen we het is gaan proberen.
      Heb eventueel ook nog een Apex 430, die is wat rustiger in het hoog, misschien wat makkelijker tegen het rondzingen.

      Als iemand al ervaring heeft met het Live gebruik van dergelijke microfoons voor Sax (met name dus Tenor- en Baritonsax) dan hoor ik het graag.

      Comment

      • Iko
        • Feb 2002
        • 766

        #18
        Probleem van een vaste mic is dat er erg weinig saxofonisten zijn die er goed constant in kunnen spelen.. Moet je weer met compressors gaan klooie enz..

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #19
          Met compressors gaan klooien is niet zo'n probleem.

          Zitten toch ingebouwd in mijn Yamaha O2R

          Moet voor de baritonsax zowiezo een microfoon op statief worden, aangezien de modale clip-ons niet laag genoeg gaan, dus...

          Comment

          • Boi
            • Apr 2004
            • 541

            #20
            Voor de baritonsax zou ik een EV Co9 gebruiken op statief, laag is acceptabel en mid is heerlijk clean.
            groetjes
            Boi
            groetjes

            ___
            Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

            Comment

            • Japio de monitorman
              • May 2005
              • 57

              #21
              geef mij dan toch maar de RE 20 van EV

              Comment

              • pascal
                • Jan 2003
                • 69

                #22
                Dat is een groot verschil. De Cobalt is de budget line van EV en de RE20 is zwaar pro.
                Daarnaast is de RE20 zoals ik al eerder aangaf door het Variable D principe ook voor bewegende
                saxofonisten acceptabel omdat je alleen intesiteit verschil hebt wat je makkelijk en beschaafd op kunt vangen door een Compressor. Maar je hebt geen klankverschil wat je bij veel andere dynamische microfoons wel krijgt door het proximity effect.

                Comment

                • SPL audio
                  • May 2005
                  • 55

                  #23
                  Hallo Mark,

                  Kijk eens naar neumann

                  Comment

                  • MSS
                    • Dec 2003
                    • 78

                    #24
                    citaat:Geplaatst door SPL audio

                    Hallo Mark,

                    Kijk eens naar neumann
                    ja, goed plan gooi er gewoon een u67 voor.
                    Mss klinkt dat wel

                    Comment

                    • SPL audio
                      • May 2005
                      • 55

                      #25
                      bijvoorbeel, kost wat maar dan heb je ook wat....
                      echter is dit meestal het geval in de hele audiobranche

                      Comment

                      Working...