AD-Systems CLA2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

    #1

    AD-Systems CLA2

    Is er iemand die ervaring heeft met de line array CLA2 van AD-Systems?
    Gehoord, gezien, mee gewerkt of gespeeld, wat dan ook?
    Even afschermen niet vangehoord.

    gr. Herman

    ________________________
    Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    Gehoord in een demo van AD Duitsland, klonk niet open, wat mij betreft niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld L 'acoustic of Adamson, maar dat is dan ook alweer een ander prijskaartje.

    Verder: onhandig vliegsysteem. Erg complex, moeilijk te richten kasten.

    Was van de AD24 erg onder de indruk, op meerdere plaatsen gehoord, deze hype van een array in het productgamma opnemen hadden ze wat mij betreft beter achterwege kunnen laten.

    Comment

    • test12
      • Jan 2003
      • 901

      #3
      Met AD24 ben ik het zonder meer met je eens, ook hebben we goede ervaringen met de MA15.

      gr. Herman

      ________________________
      Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

      Comment

      • test12
        • Jan 2003
        • 901

        #4
        2 Ralph. Hoe bedoel je complex vliegsysteem, dat leek mij nou nog wel handig (ik heb alleen de documentatie gezien).

        gr. Herman
        ________________________
        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

        Comment

        • BlackLight_Frank
          • Feb 2004
          • 143

          #5
          Ik zag bij http://www.geluid-licht.nl/ dat ze a.s. zaterdag een demo hebben.

          citaat:Op zaterdag 28 mei a.s. is dit systeem bij ons ter demo operationeel in Sneek, bij de CD presentatie van Gospelkoor Signalen.
          Op afspraak is het mogelijk voor en tijdens dit concert het CLA systeem te bekijken en te beluisteren.
          Mail ons voor een afspraak !
          Misschien daar eens gaan kijken, Herman ??

          Setje van Within Temptation wat je in Beckum hebt gezien ging wel lekker hard en klonk goed. Die conventionele 12 x 18" per kant droegen hun steentje in broekwapperende bas ook wel bij.
          Stond ook wel krom eigenlijk, 6 van die oude baskasten per kant bij 5 van die kleine line array kastjes.

          Groeten, Frank
          Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

          Comment

          • Michael
            • Nov 2002
            • 643

            #6
            Ik heb het CLA systeem vorig jaar bij de opendeur dag van Ad gehoord en moet ralph gelijk geven in het feit dat de topjes erg dof waren. Ad heeft wel geluisterd naar de klant want zover ik weet hebben ze voor de controlers een update en de set welke zowel in Duitsland als in Nederland als demo werdt gebruikt was een prototype set zover ik weet. Ik weet helaas niet meer de precieze zaken ervan aangezien het al een jaar geleden is en ik zowel vandaag als toen totaal geen interesse had in dit systeem (best duur spul[xx(]). Wat me wel opviel was het feit dat de kastjes enorm kompact waren en ook nog eens met de flightcases per 4 erg gemakkelijk te vervoeren zijn + het afbreken en opbouwen lijkt me behoorlijk makkelijk te gaan met dit systeem. Hoe het zit met richten weet ik niet. Helaas lijkt me het CLA 2 systeem mij een van de hele vele. Wel erg leuk zijn de nieuwe basjes welke bij de CLA 2 horen. Met een speciaal te bestellen frame kun je de bassen en toppen stapelen en richten net als een conventioneel systeem dus je hoeft de toppen dan nog niet eens te vliegen.

            Comment

            • SjonnieSound
              • Jun 2005
              • 4

              #7
              Even reageren op dit alles...
              Er is iemand in Kerkrade die mijn boterham betaald...

              We hebben idd goed geluisterd naar de opmerkingen van onze klanten tijdens de eerste doop van het CLA-2 systeem op onze opendagen.
              Er zijn inmiddels aanpassingen gedaan in de processor en er zijn nu verschilende presets beschikbaar voor verschillende setup´s (4,6,8 kastjes..)

              Voor wat betreft vliegen, het is idd lastig om de kasten onder elkaar te hangen door er elke keer één onder de andere te hangen. Dit is echter niet de juiste filosofie. Maak je flightcase zo dat er vier cabinets in één flightcase kunnen en dat ze op de rug in de uit twee delen bestaande kist liggen en maak de wielen aan de deksel.
              Neem de kist van de deksen (die dus op de wielen blijft staan) en de CLA-tweetjes liggen dus op hun front, vrij bereikbaar, op het dikke schuim van het deksel. Stel de hoeken (berekend met het calculatie programma) in en doe één deel van de kist weer op het deksl (het deel aan de ondekant van de banaan...) Tip nu de case en je takelt zo de hele banaan uit de flightcase met de juist ingestelde hoeken!

              Als je het nu nog begrijpt is het knap. Anders is er een tekening beschikbaar (meel me even...).

              Ten aanzien van de demo bij *** in Sneek.
              Die heb ik zelf mogen begeleiden.
              Conclusie van de klant; Breed afstraal gedrag, op alle plekken een goed stereo beeld. Eq puntje in het stemmen gebied. Goed impuls gedrag.
              Volgens de klant bleef het geluid een beetje te veel aan de speakers kleven.

              Mijn conclusie; Met behulp van het calculatie programma is de "drop-aera" goed te calculeren en komt verbazend overeen met de werkelijkheid (wel eerst goed meten en rekenen!)
              Stereo beeld viel mij ook erg op, echt geweldig (meer nog als met onze 24-set en de MA-15´s Herman).
              Eq punt in de stemmen (weet niet meer exact waar ie zat) was correct maar zat naar mijn idee meer een ruimte correctie (Acoustiek van een kerk is er met name op gemaakt dat de predikant goed te verstaan is)...
              Impuls gedrag is idd voortreffelijk. In vergelijking tot bijvoorbeeld twee MA-15´s per kant, wat daar ook goed had gekunt, staan er nu wel 6x 10" en 12x 1" per kant te draaien. Deze geven natuurlijk meer "snelheid" in de comussen en membramen wat resulteerd in een beter impuls/dynamiek gedrag. Ik merkte het met name in het slagwerk. Je krijgt de neiging om snare en hi-hat er uit te draaien als je een cd op zet terwijl de eq gewoon goed staat. Met deze hogere dynamiek hoor je ook ineens meer detail...
              Wat betreft het kleven van het geluid, het systeem was erg hoog gevlogen, 5,5 meter top-cradle.. Dan is en blijft het naar mijn idee moeilijk om het geluidsbeeld naar beneden te krijgen...

              We hebben inmiddels ook een CLA-D, een downfill 45° en een midbas welke meegevlogen kan worden...

              Zo dat was wel weer even genoeg...
              Voor vragen kun je ook mailen, ook voor een preview van de calculatie software...

              Herman, misschien moeten we ook eens een demo doen in Neede.
              Misschien tijdens de Jamfeesten als je daar in de tent een beetje kunt vliegen (volgens mij had je daar een tent met verhoogt dak boven het podium) al was het ook weer zo volgens mij dat het juistachter in de tent rustig moest blijven. Maar daat kunnen we met behulp van het calculatie programma rekening mee houden.

              Herman groeten, ook aan Ewout...
              Peter (***) je wordt van harte uitgenodigd om ook even te reageren...

              John

              Er wordt meer geschreeuwd als geluisterd...

              Comment

              • SjonnieSound
                • Jun 2005
                • 4

                #8
                2 Frank,

                Welk merk hing er in Beckum?
                Vindt het wel leuk om te lezen dat de verhouding anders is als we gewend zijn. Paar kleine kastjes line-array met toch nog veel sub.

                Ik merk het ook bij ons, verhouding; 1x 18" t.o.v. één 10" line-array kastje...
                Dus een banaantje van 6 kastjes per kant (niet veel zou je zeggen) resulteerd in 6 dubbel achtieners!

                Groente,

                John
                Er wordt meer geschreeuwd als geluisterd...

                Comment

                • BlackLight_Frank
                  • Feb 2004
                  • 143

                  #9
                  Hierbij wat foto's




                  5 kastjes EAW,volgens mij KF730 vanaf het podium rechtop gestapeld per kant.
                  Daarbij volgens mij 6 x dubbel 18" Baskasten van EAW, per kant wel te verstaan !!

                  De bas had volgens mij meer over dan de line-array, maar dat kan wel kloppen als John hier maar de helft van de baskasten normaal gesproken voor neerzet.

                  Het geluid klonk wel strak en hard, maar erg prettig vond ik het niet klinken, geen warm geluid wat ik wel in onze RX-set hoor.
                  Maar dat is een hele andere orde van PA, dat snap ik ook wel.

                  Frank
                  Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

                  Comment

                  Working...