Ethersound digitale multikabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emilio
    • Apr 2005
    • 11

Ethersound digitale multikabel

Heeft er iemand al wel eens met ethersound gewerkt? www.ethersound.com
    Hoe was de ervaring? Is het makkelijker dan cobranet?
    Ik ben nieuwsgierig...
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Jij bedoeld het Cobranet dat is opgezet door de Dynacord importeur? Of bedoel je iets anders?
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Emilio
      • Apr 2005
      • 11

Nee, ik bedoel Cobranet zoals het ontwikkeld is door Peak audio. Een ethernet gebaseerde manier om ongecomprimeerde audio in realtime over een netwerk te sturen.

Leuke is dat je heeeeeel veeel kabels niet meer nodig hebt. Alles vrolijk over een CAT5 kabeltje duwen zonder delays of verlies van kwaliteit.

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:Geplaatst door Emilio

Nee, ik bedoel Cobranet zoals het ontwikkeld is door Peak audio. Een ethernet gebaseerde manier om ongecomprimeerde audio in realtime over een netwerk te sturen.

Leuke is dat je heeeeeel veeel kabels niet meer nodig hebt. Alles vrolijk over een CAT5 kabeltje duwen zonder delays of verlies van kwaliteit.
        En het leuke is dat het niet aan een merk gekoppeld is, het wordt door diverse fabrikanten ondersteund of in de toekomst ondersteund.

Volgens mij is het zelfs zo dat je niet alleen 'audio signaal' over dit netwerk kan sturen, maar ook de besturingsignalen voor een processor.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• raldee
          • Jan 2005
          • 21

citaat:Geplaatst door Emilio

CobraNet is niet hetzelfde als EtherSound.
          Ethersound is ontwikkeld door het franse Digigram.

citaat:
          Delay heb je altijd, zeker in digitale systemen.
          Wat belangrijk is bij een digitaal distributiesysteem is dat bekend moet zijn hoe klein de delay-tijd gegarandeerd is. m.a.w. je wilt weten hoe lang het duurt voordat je audiosignaal ergens weer op een uitgang verschijnt. Dit moet onafhankelijk zijn van de hoeveelheid audiosignalen die je probeert te versturen en tevens stabiel zijn.

Het ideale digitale multisysteem dat tevens betaalbaar en eenvoudig werkt bestaat nog niet. De meeste bestaan uit 19inch kastjes waarmee je 8 kanalen in een netwerk kunt sturen of ontvangen. Voor een beetje uitgebreid systeem heb je dus weer grote kasten nodig met apparatuur. Daarnaast heb je dan ook nog een computer nodig om de boel te configureren.
          Als ideaal lijkt mij een systeem dat bestaat uit kleine stageboxen (vergelijkbaar met een 12 kanaal socapex slof) met een CAT-5 aansluiting en een voedingsaansluiting (eventueel gecombineerd in 1 stekker en/of kabel) Met een simpele draaischakelaar is zo'n stagebox dan te adresseren. Alle kabels lopen dan naar een centrale ethernet-switch.

Comment

• VANEENBERGEN
            • Sep 2003
            • 187

Dit zijn wat verschillen tussen de 2 systeemen, zover ik het uit alle literatuur kan filteren.

Ethersound (digigram)
            ethernet pakketten bevatten 8 kanalen van 6 samples van 24-bit. de ethernet delay zou dan 6 samples zijn.

Cobranet (peak)
            ethernet pakketten bevatten 8 kanalen van 64 samples van 20-bit. de ethernet delay zou dan 64 samples zijn.

correct me if i'm wrong
            Joost van Eenbergen
            ELC lighting

Comment

• Emilio
              • Apr 2005
              • 11

Joost is right...
              Maar wie heeft er wel eens mee gewerkt?

Comment

• Emilio
                • Apr 2005
                • 11

En die 6 samples zijn dan dus weer.... 125 microseconden.
                Das praktisch niks, toch?

Comment

• VANEENBERGEN
                  • Sep 2003
                  • 187

Een ad / da conversie is normaal al 15 samples
                  Joost van Eenbergen
                  ELC lighting

Comment

• wallie
                    • Dec 2004
                    • 51

sorrie, ben hier onbekend mee..
                    kan iemand mij uitleggen wat hier wordt bedoeld?

je kan dus met ethersound 8 kanalen over een lan kabeltje gooien?? [:0][?]
                    ~~
                    Ewald

"...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

Comment

• Emilio
                      • Apr 2005
                      • 11

Niet 8 maar 64 in twee richtingen.

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

Is die 64 kanalen dus de max voor Ethersound? Ik begreep dat bij Cobranet de max. werd bepaald door de gebruikte switcher, kabels en andere hardware. Bij 100Mbit zat je op 64 kanalen, bij een Gbit netwerk zat je op 640 kanalen.

By the way, elk geluidsysteem wordt tegenwoordig toch al op de een of andere manier digitaal aangestuurd? Is het niet via een digitale mengtafel, dan is het wel via een digitale systeemcontroller. Ik heb nog nooit nadelen ondervonden van de vertraging die er optreed.
                        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Wautah
                          • Mar 2005
                          • 32

Ik moet zeggen dat het fijn werkt. Je hebt er totaal geen last van die latency.
                          Het enige waar ik tegenaan hik is het volgende probleem.
                          Cat 5 kabeltje is niet erg stevig. Is dun en fragiel. Multi kabel kent dit probleem niet
                          Dus hiermee wil ik zeggen dat als iemand zijn flightcase ff beetje hard over je kabeltje rosst dat je hele geluid niet meer werkt.
                          Ik vind het geweldig werken maar je roept de problemen wel op je af

de groetjes

Comment

• Emilio
                            • Apr 2005
                            • 11

Hoe bedoel je dat het fijn werkt? Snel uit te rollen? Eenvoudig te configureren?

Overigs, dat kabel verhaal is inderdaad ook al door een fabriekant opgepakt: http://www.klotz-ais.com/lshop,showd...,C5FLEX,,,.htm

Comment

• SjoerdOptLand
                              • Jul 2003
                              • 261

Dat punt met een kabeltje waar alles vanaf hangt klopt natuurlijk wel. De vraag is hoe makkelijk redundantie te implementeren is: laat zo'n systeem het toe dat je een verbinding maakt via twee CAT5 kabeltjes en hoe reageert het als je er eentje plotseling uittrekt?

MaGIC van Gibson (http://www.gibsonmagic.com/) bijvoorbeeld ondersteunt dat. Heeft iemand enig idee hoe het hiermee verder gegaan is?

Groetjes,
                              Sjoerd

Comment

Working...