Wat tedoen met glijbaan kasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

als je in jou glijbanen geschikte speakers hebt steken is die 25 Hz meer dan voldoende, en gaat de speaker geen overdreven uitslagen maken. Ik speel al 15 jaar met de Beyma 15GT200 en heb nog nooit één stuk gehad. Ze zijn mààr 300W RMS en geschikt voor zo'n zalen tot 500 à 600m², ze lachen me altijd uit met dat geringe vermogen (de jonge gasten dan); tot ik klaarben met inregelen en even de luidsprekers op vol vermogen laat rammen...
    Een lage fs (+/-30 Hz) en een lage Qts ( < 0,25) zijn wel noodzakelijk. Als je dan nog flink wat rendement erin steekt (99dB/W/1m) dan heb je kleine bommen. Probleem is dat je zo'n luidsprekers wel wat betááld...

Groetels,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Decitech
      • Mar 2006
      • 63

Originally posted by Kevin-V8

Maar heb in het verleden eens problemen gehad met een beyma 18lx60, in een bandpass kast, en heb daarom schrik om mijn woofers kappot te spelen door die lage frequenties.

mvg
      Dat heeft niet met de lage frequenties te maken, woofers zijn gemaakt voor lage frequenties. Een lowcut zoals je die nu hebt is eigenlijk meer als zat. Als je problemen had met de bandpass behuizing zal de afstelling van de speaker en ontwerp van de kast wel niet goed zijn geweest, dit is 9 van de 10 keer het geval. Voorbeeld:

Iemand heeft een kast en duwt daar een Ciare 1800W3 in, en na een aantal feestjes is hij kapot. Een ander bedrijf heeft echter 10 van deze kasten dubbel 18 inch, met dezelfde woofer erin, alleen wel een kast met de goede afstemming. Nog geen enkele woofer is kapot gegaan.

Met een dap paladium 1600 belast je de speakers niet te veel, je moet gewoon niet clippen. Als je speakers je lief zijn en je toch het beste voor ze wilt komt een proceccor wel om de hoek kijken ja.

Maar zoals hier al gezegd word, dit is niet percee nodig!

Mvg,

Sjors Vink
      "If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

ik heb glijbanen met de 15K200 en met de SM115K erin en dat drukt behoorlijk.

Speakers speel je niet zomaar kapot ( meestal door een te lichte versterker of veel in het rood draaien.

Ook als je een speaker blinsd ( een kast die niet is ontworpen voor die speaker ) in een kast stop is dat niet safe voor de leveingsduur van de speaker

Comment

Working...