Mengtafel Ampco/Rowwen Heze

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davehouben
    • Dec 2003
    • 92

Mengtafel Ampco/Rowwen Heze

Weet iemand hier toevallig wat voor mengtafel Ampco dit jaar op front heeft liggen voor de toer van Rowwen Heze??
    Ben gisteren bij een optreden geweest maar kon niet zo snel zien wat voor tafel het was, mede doordat er zo'n plexiglas kap overheen zit tegen het bier. Helaas was ook deze niet opgewassen tegen het biergeweld! Beetje jammer dat een achterlijk figuur tijdens de 1e set net een glas bier mikte op de plaats waar de kap niet gesloten is zodat de FOH mixer nog bij de schuiven kan. Met als gevolg natuurlijk vette storing!!! [V]
    Maar ik moet zeggen.. erg knap en snel opgelost door de mensen van Ampco. Beetje creatief ompatchen achterop de tafel. Na een paar minuten kon Rowwen Heze weer verder spelen. Ging natuurlijk niet gelijk vlekkenloos mah ja, das logisch in zo'n situatie.
    Das toch wel een voordeel voor de mensen van het licht, dat ze met hun tafel ook naast het podium kunnen gaan staan. Niet ideaal natuurlijk maar bij zo'n vaste toer best te doen. Alles beter als zo'n glas bier over je tafel dacht ik!
  • snoei
    • Apr 2003
    • 168

Daar lag een midas, vraag me nu niet welke, maar zal eens kijken of mijn collega (die daar was met het voorprogramma) het weet.

Comment

• davehouben
      • Dec 2003
      • 92

Zat ik inderdaad al aan te denken maar durfde het echt niet zeker te zeggen. Weet alleen dat het niet zo'n digitale tafel was die ze ook al eens vaker hebben gehad.

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Er gingen jaren geleden verhalen de ronde dat er soms geen bier meer in de vliegende glazen zat maar ander vocht ....
        Ik heb een tijdje geleden de FOH mixer gesproken maar hij schijnt aan dit soort taferelen gewend te zijn.
        Life is what you make it

Comment

• davehouben
          • Dec 2003
          • 92

Haha jah die verhalen heb ik ook wel eens gehoord! Maar denk dat dat gelukkig niet waar is hoor. Moet je wel erg gestoord zijn.
          Het zag er inderdaad wel naar uit dat ze wel wat gewend zijn op zo'n toer van Rowwen Heze maar toch, het blijft natuurlijk erg lullig. Neem ook aan dat wanneer er bier terrecht komt op de masters dat het einde oeffening is!?

Comment

• levelms
            • Nov 2004
            • 57

Wij hebben wel eens bier op de masters gehad, dit hoeft geen einde oeffening te zijn masters om prikken naar subgroepen uit en snel je routing om drukken en draaien maar.

Wij zijn analoog en gaan nu ook digitaal

Comment

• B-there
              • Oct 2002
              • 272

citaat:Maar ik moet zeggen.. erg knap en snel opgelost door de mensen van Ampco.
              Eh..

Volgens mij zijn het maar weinig 'Mannen van ampco' die bij Rowwen Heze meedraaien..
              Rowween Heze heeft zijn eigen personeel. De apparatuur is van Ampco gehuurd.

<center>-------------------</center>

Comment

• davehouben
                • Dec 2003
                • 92

citaat:Eh..

Volgens mij zijn het maar weinig 'Mannen van ampco' die bij Rowwen Heze meedraaien..
                Rowween Heze heeft zijn eigen personeel. De apparatuur is van Ampco gehuurd.
                Weet je dat wel zeker?? Weet het niet hoor, aangezien Rowwen Heze al vaak met andere bedrijven heeft gewerkt en dus volgens mij niet een echte 'vaste' crew heeft. Uiteraard zullen wel steeds ongeveer dezelfde mensen van Ampco op zo'n toer zitten. Denk als ut is dat alleen de FOH mixer van bij Ampco is. Ze werken namelijk ook met een appart bedrijf voor het licht. Logisch natuurlijk aangezien Ampco dit niet heeft maar dan zou je wel Flashlight verwachten. Nu doet Derksen het licht van Rowwen Heze.
                Maar goed, het zou ook kunnen dat jij gelijk hebt. Maakt ook niet uit wie het was, het ging erom dat het in elk geval goed opgelost werd!!

Comment

• B-there
                  • Oct 2002
                  • 272

citaat:het ging erom dat het in elk geval goed opgelost werd!!
                  Ja, dat klopt. zo moet het ook bij een band van dat niveau.
                  <center>-------------------</center>

Comment

• JeroentjE
                    • Oct 2000
                    • 197

Hoi,

Ik was gister,onee, is alweer eergister inmiddels, ook aan het werk in Sambeek met Rowwen Heze (licht, geen geluid). RH draait sinds dat ze bij Ampco zitten met een Midas XL 200.

En er is geen enkel persoon binnen de crew die ook maar iets met Ampco te schaften heeft.

Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                    Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                    Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Hey JeroentjE,

Je zegt het nu net alsof Ampco een bedrijf is wat alleen maar goed is om spullen te huren, maar personeel heeft dat helemaal ruk is. Mij lijkt het zo dat je van alleen bij de vaste crew van een band werken niet rond kan komen. En ik weet bijvoorbeeld van de crew van Blof en Borsato dat dat ook gewoon freelancers zijn die dus ook nog andere klussen doen.

Ik ben lichtnicht, dus ik heb niet zoveel met Ampco, maar op geluidsgebied is het volgens mij toch wel een van de betere bedrijven in Nederland, dus als ik geluid zou doen zou ik denk graag voor ze werken.

Het is op dit moment in Nederland nou eenmaal zo dat de verhuurbedrijven niet alle klussen met alleen maar eigen personeel doen, maar ook vaak met een gedeelte freelancers. (Dat duurt niet lang meer, maar dat is niet het onderwerp). Veel gezelschappen/bands huren losse sets in en hebben een vaste crew, maar deze mensen doen vaak ook klussen voor de verhuurbedrijven, omdat je niet kan leven van een paar optredens per week, er een theater seizoen is of omdat een band de studio in gaat en niet meer speelt of gewoon aan vakantie toe is. Dan is het best lekker om ergens binnen te stappen en nog andere klussen te kunnen doen.
                      Dus als je wil zeggen dat jullie met Ampco niets te schaften hebben, zeg dat dan alleen als je van iedereen uit de crew 100% zeker weet dat ze niet voor Ampco willen werken en dat het voor Rowen Heze geen probleem geeft voor de service.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

off topic!:

citaat:Het is op dit moment in Nederland nou eenmaal zo dat de verhuurbedrijven niet alle klussen met alleen maar eigen personeel doen, maar ook vaak met een gedeelte freelancers. (Dat duurt niet lang meer, maar dat is niet het onderwerp).
                        Zou je dat in de lounge willen toelichten in een onderwerp dan, ik denk dat ik niet de enige ben die nieuwsgierig is naar wat je daar mee bedoeld!! Wil je dat niet, dan zou ik een mailtje daarover anders ook wel waarderen.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• davehouben
                          • Dec 2003
                          • 92

Ok mijn vraag is zover beantwoord! En het is nu dus ook duidelijk dat Rowwen Heze geen personeel van Ampco bij zich heeft. Maar inderdaad, er moet niet gedaan worden alsof dat ook niet goed zou zijn op wat voor manier dan ook.
                          Heb Ampco laatst wel eens van dichtbij meegemaakt maar moet zeggen dat ze zo te zien alles wel goed op orde hebben, wat me soms toch best lastig lijkt bij zo'n groot bedrijf. Toch moeilijk om je overzicht te behouden. Dus leuk bedrijfje!

Comment

Working...