Nieuwe versterker, welke?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

    #16
    Ik zou denk ik voor tweedehands versterkers gaan. Er is voor 1000 euro best wat leuks te vinden. Als je dan twee versterkers koopt heb je nog wat buffer als je weer betere of meerdere speakers wilt.
    2 QSC'tjes?
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

    Comment

    • jack
      • Apr 2002
      • 1090

      #17
      twee yamaha p5000s
      2 x 500 watt aan 8 ohm
      2 x 700 watt aan 4 ohm
      belasting op 2 ohm wordt afgeraden!

      Zit je net boven je budget
      Is lichtgewicht! 12 kg
      Geschakelde voeding
      Klinken goed!
      ingebouwde x over!

      Kost de helft dan een vergelijkbare PLX van QSC.

      Succes met zoeken.
      JVM sound de NEXO specialist

      Comment

      • Boi
        • Apr 2004
        • 541

        #18
        Aangeraden door wharfedale zelf is een 600w/4ohm voor de subs en 330w/8ohm voor de tops.
        Kijk eens naar de Crown XLS 602II

        via de post 20,50 verzendkosten aan huis afgeleverd.
        groetjes

        ___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

        Comment

        • Max
          • Feb 2003
          • 680

          #19
          Jack, ik zal eens gaan kijken naar die Yamaha's, een aantal college drive-in shows in de regio werken ook met deze Wharfedale Lix setjes en hebben hier ook Yamaha versterkers op staan, ik meen de P7000s.

          Comment

          • LuPuS
            • Dec 2002
            • 457

            #20
            Ik zou ook even kijken naar de Crown XLS 602II,

            Koop bv. 2x de Crown XLS 602, een behringer CX2310 crossover, een 6Units flightcase, en je hebt nog 1 unit over om een aansluitpaneeltje te steken. Mooi stereo setje dacht ik...

            De yamaha's ken ik niet...
            ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

            Comment

            • Boi
              • Apr 2004
              • 541

              #21
              citaat:Geplaatst door LuPuS

              Ik zou ook even kijken naar de Crown XLS 602II,

              Koop bv. 2x de Crown XLS 602, een behringer CX2310 crossover, een 6Units flightcase, en je hebt nog 1 unit over om een aansluitpaneeltje te steken. Mooi stereo setje dacht ik...

              De yamaha's ken ik niet...
              Ik wel maar de crown is effe goedkoper en dan is het voor zijn budget te doen.
              groetjes
              Boi
              groetjes

              ___
              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

              Comment

              • jack
                • Apr 2002
                • 1090

                #22
                Prijs zal elkaar niet veel ontlopen.

                De Yamaha kost ook 600 euro
                JVM sound de NEXO specialist

                Comment

                • Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

                  #23
                  citaat:Geplaatst door jack

                  Prijs zal elkaar niet veel ontlopen.

                  De Yamaha kost ook maar 600 euro
                  de crown via de link net effe onder de 500euro + verzendkosten

                  groetjes
                  Boi
                  groetjes

                  ___
                  Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                  Comment

                  • Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

                    #24
                    Die Crown levert die 600Watt sinus, de RMS waarde zal dus wat lager liggen, houd daar rekening mee in je keuze.
                    M.v.g. Sander
                    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                    Comment

                    • jack
                      • Apr 2002
                      • 1090

                      #25
                      De yamaha levert meer vermogen
                      en weegt maar 12 kg

                      zie:


                      Ik heb zelf sinds kort twee p7000s.
                      versterkers klinken goed geven ruim het opgegeven vermogen
                      worden haast niet warm.Lekker licht!
                      Voor het geld een toppertje!!!!!
                      Ik gebruik deze versterkers naast mijn Camco vortex's
                      Het verschil tussen de camco's en de yamaha's is niet groot.
                      Buiten het vermogen dan!!

                      Ik heb geen ervaring met de crown's
                      JVM sound de NEXO specialist

                      Comment

                      • Boi
                        • Apr 2004
                        • 541

                        #26
                        Yamaha P5000 en de crown xls602 leveren het zelfde vermogen, wegen allebij 12kg alleen crown is iets goedkoper.

                        groetjes
                        Boi
                        groetjes

                        ___
                        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                        Comment

                        • Max
                          • Feb 2003
                          • 680

                          #27
                          Beide versterkers staan hier ook bij de Lokale discoboer, zal eens gaan navragen welke nu het beste is, want heb met beide geen ervaring.

                          Comment

                          • Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

                            #28
                            @Robert: Maak daar dan even een nieuw topic voor aan ipv deze daarmee te "vervuilen".

                            Mvg Johan

                            Comment

                            • Speakertje
                              • Mar 2005
                              • 462

                              #29
                              citaat:Geplaatst door Boyz_PC

                              Yamaha P5000 en de crown xls602 leveren het zelfde vermogen, wegen allebij 12kg alleen crown is iets goedkoper.
                              Zoals eerder vermeld levert de Yamaha 150 Watt Sin meer per kanaal. Er zit ook nog een verschil in damping en de crown weegt 3 ons meer [)]
                              M.v.g. Sander
                              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                              Comment

                              • bones2001
                                • Aug 2003
                                • 741

                                #30
                                Effe een vraag aan Jack,

                                Hoe doet die P7000s het op sub's ??
                                Mixen is net als schilderen.
                                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                                Comment

                                Working...