Welke tafel zouden jullie kiezen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

Welke tafel zouden jullie kiezen?

Ik ben er aan toe,helaas, een nieuwe tafel. De tafel zal moeten voldoen aan het volgende:
    24mic input- 2 stereo input- 4voudige toonregeling high/2x par mid/low- 8aux pre/post- liefst per kanaal meter&phantom- 8 subs of 4 stereo- goede master sectie- direct out per kanaal pre/post fader- 4 Stereo return kanalen. inzet gebied is live mix- live rec- studio werk.

En het moet een analoge tafel zijn!

Mijn gedachten gaan uit naar de Soundcraft Series two.

Waar zouden jullie aan denken en waarom?

Wat kan ik eigenlijk precies allemaal met Matrix mixing doen. Gebruik het zelf (nog) niet.

De tafel hoeft eigenlijk nooit de monitors te sturen, gebruik meestal een monitor tafeltje, 16-4-2.
    groetjes
    Boi
    groetjes

___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

midas venice.

heb er een, en wil nooit meer anders.
    btw, af leverancier worden die dingen waar nodig Aux1-4-pre/post omgesoldeerd (5-6-schakelbaar), dus dat mag de pret niet drukken.

Comment

• rolanddeg
      • Nov 2004
      • 337

midas venice 320, 100% mee eens. maar als je 8 subs en 8 auxen wil zal je naar de midas verona moeten...

Comment

• Boi
        • Apr 2004
        • 541

Verona wordt me te duur. Mag niet meer dan 5500euro kosten.
        Dat is me al een rib uit mijn lijf. Onze verdiensten zijn vrij laag per jaar.
        groetjes

___

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

leg deze arme techneut eens uit waar je die 8 auxen voor gebruikt als je geen monitoren stuurt.
          8 galmpjes op 24 inputs, met slechts 4 stereo returns, krijg het geheel ff niet mee.
          Die venice komt incl deftige case ruim binnen je budget. De soundcraft gaat er dan 3000 overheen.

Ik had trouwens sowieso een 32er genomen in dat geval, voor die paar euri meer..

Met de matrix kun je kruizingen maken van je subgroepen, dus alle instrumenten van de master afhalen, via de subs laten lopen, dan kun je vocalen ed op een delay of centercluster anders wegzetten dan op je masters. Of bijvoorbeeld omroep en presentatiemics gaan dan harder op de delay's dan het bandje, omdat er in de achtergrond nog een bandje zit ofzo...Ook handig voor live-opnames, harde instrumenten die al genoeg van zichzelf geven kunnenn zachter op de pa, en toch weer harder op je md'tje of DAT.

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

Soms is er geen plek voor de monitor tafel en soms ben ik alleen en dus geen persoon voor achter de monitor tafel vandaar de 8auxen.
            De case bouw ik zelf aangepast en wel. En de soundcraft zit voor mij op de 5500euro, ik heb geen 32 kanalen nodig. En indien het voorkomt dat ik echt meer kanalen nodig mocht hebben dan wordt er een tafel gehuurd, een Crest.
            Ik heb het over 24kanalen live opname(pre fade) en niet over een armtierig 2 kanaals MD'tje van de master.
            Nu weet ik waarom ik dus eigenlijk nooit met de matrixmix werk, werk met instr groepen zo al via de subs en om dan nog eens een aparte matrix mix te moeten maken is dus voor mij onnodig, maar je weet niet wat de toekomst brengt.
            groetjes
            Boi
            groetjes

___

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

citaat:Geplaatst door Boyz_PC

De tafel hoeft eigenlijk nooit de monitors te sturen, gebruik meestal een monitor tafeltje, 16-4-2.
              groetjes
              Boi
              citaat: Soms is er geen plek voor de monitor tafel en soms ben ik alleen en dus geen persoon voor achter de monitor tafel vandaar de 8auxen.
              lekker duidelijk weer, dus.
              ik wil een koffie, nee, en thee, nee doe maar een cola, nee, toch maar een sinas....

Ik stel dan meestal de monitoren vanaf de monitortafel in, en loop er af en toe ff langs om te kijken of t goed gaat.
              Maar anders : gewoon die series two ophalen, denk dat je dan het beste af bent.
              Soundcraft maakt machtig mooi spul, met een redelijk prijskaartje.

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

Sta vaak in kleine kroegjes waar een podiumpje staat wat soms te klein is voor de band, zanger of gitarist(en) staan dan voor het podium, en dan draai ik dus zonder monitor tafel en als ik alleen ben met een moeilijke band dan is het niet handig om steeds heen en weer te moeten lopen naar de monitor tafel.

ja, mijn keuze was ook al voor de series two maar er is meer onder de zon vandaar mijn vraag of er nog iets anders zinnig was.
                lijkt mij dat er in deze prijsklasse niet zoveel keuze is behalve misschien de AH GL3300 maar dat is of 20+4st of 28+4st. Ik ken die tafel alleen van zien. Het zal ook vast geen slechte tafel zijn maar ik kom hem ook zelden tegen.
                Misschien iemand ervaring met deze tafel?
                groetjes

___

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

volgens mij geen auxen per stuk schakelbaar, geen midi, geen mono out, geen meterbrug per kanaal, maar wel weer tot 40 kanaals verkrijgbaar.
                  ben alleen van de tooregeling van AH niet zo onder de indruk, ik wil graag horen dat ik ergens aan draai, zonder een rsi-pols te krijgen....

Comment

• Boi
                    • Apr 2004
                    • 541

Meters naast de fader, hij heeft wel ongeveer de zelfde opties maar is een goedkoopaftreksel van de series two , behalve qua prijs dan.
                    Nou dan weet ik genoeg, wordt dus sparen voor een soundcraft.
                    groetjes

___

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

citaat:Geplaatst door **************

midas venice.

heb er een, en wil nooit meer anders.
                      btw, af leverancier worden die dingen waar nodig Aux1-4-pre/post omgesoldeerd (5-6-schakelbaar), dus dat mag de pret niet drukken.
                      allo dan,
                      wel eens vaker wat gelezen over geswitchte auxen,
                      wat bedoel je daar eigenlijk mee?
                      alleen de pre/post schakeling?

gr leen
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• paulheu
                        • Oct 2003
                        • 156

citaat:Geplaatst door Boyz_PC

Sta vaak in kleine kroegjes waar een podiumpje staat wat soms te klein is voor de band,

lijkt mij dat er in deze prijsklasse niet zoveel keuze is behalve misschien de AH GL3300 maar dat is of 20+4st of 28+4st.
                        Misschien iemand ervaring met deze tafel?
                        Als je (vaak) in kleine kroegjes komt is ee digitale tafel toch wel te overwegen lijkt me.. Je hebt een compacte front mixer die je zo in een hoekje propt:

32in, 24 out, 8 aux (4 met send naar de 4 interne FX engines). De set zoals op de foto kost nu denk ik net geen €3000.

geen foto-forum, wegens 56k deelnemers - gerard

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

Nee, dank je ik hoef geen digi tafel.
                          groetjes

___

Comment

• Iko
                            • Feb 2002
                            • 766

Venice is wel leuk tafeltje, alleen heeft die bij ons staat na een jaar al vreselijk last van faders die haperen, potmeters die stroef gaan .. [B)]

Is die nieuwe soundcraft niet iets? GB4 en GB8. Heb geen idee wat deze kost, maar ziet er qua functies wel ok uit.

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

de 24kanaals GB4 kost rond de 3500, maar daar zitten te veel zaken op die ik nooit zal gebruiken en de Series two is wel 2000 duurder maar dat is wat ik zoek, helaas zijn er geen andere tafels in deze prijsklasse met dezelfde config en dezelfde kwaliteit.
                              groetjes
                              Boi
                              groetjes

___

Comment

Working...