Welke tafel zouden jullie kiezen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iko
    • Feb 2002
    • 766

Wat maakt het nou uit als je een tafel voor 2000 euro goedkoper heb die iets meer heeft maar dat je dat nooit gebruikt...?

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Kijk maar eens hoe de auxen werken dan snap je het misschien, een van de zaken die ik niet zal gebruiken maar die wel in de weg kunnen zitten voor mijn gebruik.
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Kijk eens op http://www.heuff.nl/vipergb/
        Daar staat een gebruikte Series Two.
        Misschien dat je even moet zoeken.
        Gebruik dan als website www.matchav.nl

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

citaat:En het moet een analoge tafel zijn!
          Nee, dank je ik hoef geen digi tafel.
          To Boyz_PC: Ik ben benieuwd wat jou overwegingen hiervoor zijn, zijn die nog anders dan de algemeen bekende overwegingen?

gr. Herman

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

citaat:Geplaatst door jakkes72

Kijk eens op http://www.heuff.nl/vipergb/
            Daar staat een gebruikte Series Two.
            Misschien dat je even moet zoeken.
            Gebruik dan als website www.matchav.nl
            Bedankt voor de tip, helaas komt die tafel uit een afgefikte zalencomplex, waarschijlijk met hitte of rookschade, waag me er niet aan. Kan een perfecte tafel zijn maar je kan er ook zomaar 1000euro onkosten aankrijgen.
            groetjes
            Boi
            groetjes

___

Comment

• Boi
              • Apr 2004
              • 541

citaat:
              To Boyz_PC: Ik ben benieuwd wat jou overwegingen hiervoor zijn, zijn die nog anders dan de algemeen bekende overwegingen?

gr. Herman
              Ik weet niet wat de algemeen bekende overwegingen zijn voor wel of niet een digitafel te nemen, maar ik vind het te traag werken als ik moet ingrijpen op een kanaal en ik word gek van alle voor afgestelde zaken zoals comp/lim per kanaal en andere digitale toverkunsten, misschien wil ik dat wel niet, ik wil basic maar dan wel met kwaliteit en waar ik mee kan doen zoals ik wil.
              Natuurlijk is een digitafel makkelijk met je eigen vaste band en toneel ed, maar ik heb een avond met een yamaha gedraait en nee dank je niet voor mij.
              Alhoewel, de PM1d lijkt me wel wat, maar voor dat geld ga ik liever een jaar of wat onder een palmboom in m'n hangmat liggen en kijken naar alle die mooie dames in hun hoelahoep rokjes.
              groetjes
              Boi
              groetjes

___

Comment

• paulheu
                • Oct 2003
                • 156

citaat:Geplaatst door Boyz_PC
                Ik weet niet wat de algemeen bekende overwegingen zijn voor wel of niet een digitafel te nemen, maar ik vind het te traag werken als ik moet ingrijpen op een kanaal en ik word gek van alle voor afgestelde zaken zoals comp/lim per kanaal en andere digitale toverkunsten, misschien wil ik dat wel niet, ik wil basic maar dan wel met kwaliteit en waar ik mee kan doen zoals ik wil.
                Ik wil niet teveel off-topic gaan hier, maar deze response toont duidelijk aand dat je of nog niet met een digitale tafel hebt gewerkt of er 10 minuten achter heb gestaan en daarop je mening baseerd.

Op de eerste plaats werkt een digitale tafel niet lanzamer als een analoge tafel, dat is een fabel en ik heb geen idee waar dat vandaan komt, Ook zijn er geen 'voor afgestelde zaken'.. Je _KAN_ per kanaal een ingebouwde com/limiter gebruiken, maar dat hoeft niet..

Comment

• Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

Bepaal jij of ik of ik een digitafel langzamer vind werken als een analoge tafel???????
                  Ik heb een avond met zo'n tafel gewerkt en ik vind het niks, de tafel die we die avond ter beschikking hadden, werkte dus wel met vooraf ingestelde com/lim instellingen(of dit standaard is weet ik niet, volgens zeggen wel).
                  Voor mij hoeft het niet. punt. puur persoonlijk, en daar mee uit.

Maar even tussen de bermen van de weg door; eerst op en knopje drukken om de functie op te zoeken en dan aan het potmetertje draaien is dat sneller dan gelijk aan het potmetertje kunnen draaien?
                  Dit is mijn mening en jij hebt je eigen.
                  Ik vindt een goede analoge tafel beter dan een digitafel, qua werken en vriendelijkheid in omgang en misschien ook nog wel qua geluid.
                  groetjes
                  Boi
                  groetjes

___

Comment

• paulheu
                    • Oct 2003
                    • 156

Jouw mening is dus gebaseerd op 1 avond werken met een klaarblijkelijk vooringestelde tafel, geen kennis van de voorhanden zijnde tafel en een (waarschijnlijk bij de tafel horende) persoon die of niet weet waar hij/zij het over heeft. Ben nu toch wel benieuwd welke tafel dat dan wel was. Aangezien ik in de praktijk zowel met analoge als digitale tafels werk kan ik uit ervaring spreken als ik stel dat er praktisch geen verschil is tussen het werken met beide in live situaties.. niet meer of minder dan dat je als je een avond een onbekend merk analoog voor je neus krijgt het even duurt voordat je de layout en instellingen van die tafel door hebt..

Maar goed.. het is een kwestie van tijd voordat je niet meer hoeft te kiezen..

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

Nee, geen persoon erbij, het was een digital328 tafel. En ja als het mij na een avond niet bevalt dan is dat zo, zal vast makkelijker zijn en vooral met alle ingebouwde effecten, scheelt ook weer geld met effecten aanschaf, maar ik vond het niks.
                      En hoe lang zou het duren voor er geen analoge tafels meer zijn? Erg lang, want anders hadden alle grote merken geen dure analoge tafels meer uitgebracht maar alleen nog digitafels en aangezien alle toonaangevende merken alleen 1 live tafeltje uitbrengen en 1 grote theatertafel en 1 grote studiotafel zegt het voorlopig wel genoeg, op yamaha na welke een hele serie digitafels heeft, voor al voor de grote beurs.
                      maar ieder zijn eigen meug, jij je digitafeltje en geef mij maar mijn analogetafel.
                      groetjes
                      Boi
                      groetjes

___

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

topic analoog digitaal :::

en nou weer naar de nieuwe tafel van Boi, graag..

Comment

• PM
                          • Mar 2003
                          • 87

Vorige week gezien in Frankfurt :
                          nieuwe mengtafels van Allen & Heath

GL3800 voldoet aan al jou wensen denk ik,
                          en persoonlijk vind ik de GL reeks veel beter klinken dan een Soundcraft Series 2.

Comment

• Boi
                            • Apr 2004
                            • 541

Leuke tafels met nog leukere prijzen. Topic analoog-digitaal zegt voor mij genoeg.
                            Ik blijf erbij, nog effe doorsparen en dan een series two aanschaffen.
                            Meer dan genoeg voor mij en zekerheid dat de tafel over 10 jaar nog werkt.
                            bedankt
                            Boi
                            groetjes

___

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

das dan duidelijk.

Comment

Working...