AG audio pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

citaat:Geplaatst door Contour

Hallo Powersound,

Wat mij opvalt in de processor instellingen is de forse EQ in een kleine band zo voor de TS-153 bijv. -6db bij 173Hz en dan +6dB bij 281Hz met een hoge Q factor. Je corrigeert dus voor zeer kleine piekjes. Mijn vraag is wat dit doet voor de faseresponsie van de kast en of het echt nut heeft. Zal bijvoorbeeld een losse driver die over 5 maanden uit de fabriek komt rollen ook deze EQ nodig hebben of moet die weer bij andere frequenties worden rechtgetrokken? Is de EQ bij de TS-153 top nodig om gebreken aan de losse speakers te compenseren of gebreken in de kast zelf?

MVG Contour
    Dit zijn de eerste DSP instellingen, daar kan nog aan veranderd worden. Ik zie de AG ontwerper op de Prolight, hou je vraag in mijn achterhoofd. De woofers zijn en blijven binnen een jaar dezelfde. Nu zijn we bezig met On the Road testen. Er kan dus wat veranderen, en de mensen waar wij op demo gaan zijn ervan op de hoogte. Of het nu is om te gebreken van de woofer of kast te compenseren, geen flauw idee, heb die kast niet ontworpen. De TS153 is nu ook niet de kast met de meeste processing... Ik zou zeggen, kom eens luisteren, babbelen we er eens gezellig over.
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

citaat:Geplaatst door arie

Nog een vraagje, hoeveel volk kun je ongeveer aan met 2 x 153 topje per kant, er dan natuurlijk wel vanuitgaand dat er vodoende bassen worden onder gelegd?houd deze top bijfoorbeeld een das st 215 bij (of bijfoorbeeld eaw kf 750, kwa klank natuurlijk niet maar kwa vollumme?).groeten Arie
      Arie, met een volledige touring set (2sub/2top per kant) zou je in princiepe voor makkelijk 1000 man moeten kunnen spelen, mits de toppen goed geplaats zijn (gevlogen enz...). En TS153 kan nu geen DAS ST215 bijhouden in het laagmid (klappen) maar klapt wel hoor. Zal enkele dB's verschillen (langere hoorn tegen 2*15"). De TS153 klinkt beduidend beter in het Hoog/Mid dan de ST215. Alhoewel, de 2" van de DAS toch een gevoel van volume geeft, ik vind het veel te aggresief. Arie, zouden we eens moeten testen, de DAS ST215 en dan final versie van de TS153 (15" 1.75m Hoorn + 10" Neo + 2" Neo). De TS153 kan wel lager ingezet worden dan de ST215 (80Hz tegenover 120Hz). Ik zeg : TESTEN en VERGELIJKEN. Met de KF750 heb ik te weinig ervaring om te kunnen vergelijken.
      PSL Bvba powered by
      Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

hoi als de deal met de st218 niet door gaat met theo ben ik zeker geinterreseerd in het volledige systeem.ben eventueel ook wel geinterreseerd in een luistertest / demoset.Als ik een keer een demo set zou willen gebruiken hoe werkt dit dan precies.alvast bedankt groeten arjan

Comment

• PowerSound
          • Nov 2001
          • 1892

Dit kunnen we best via mail bespreken. Er worden ook binnenkort demo dagen gegeven.
          PSL Bvba powered by
          Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

Dat dacht ik ook al wel maar misschien had je hier standaard richtlijnen voor zodat de rest van het forumn het ook weet.ben eingelijk best wel benieuwd of er veel interresse in ag audio is?groeten Arjan

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Arie : De 9de mei geven we een complete AG Demo in Brussel, later proberen we een demo te doen in Nederland.

Demoset's geven wij niet zomaar weg, we willen eerst graag weten of er een reëel insteresse is bij de mogelijke klant. Daarom doe ik dit liever per mail.
              Ook is elke demo set anders, daarom zijn de voorwaarden elke keer anders. Best is gewoon naar ons mailen. Regelen we wel iets.
              PSL Bvba powered by
              Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

citaat:Geplaatst door Contour

Hallo Powersound,

Wat mij opvalt in de processor instellingen is de forse EQ in een kleine band zo voor de TS-153 bijv. -6db bij 173Hz en dan +6dB bij 281Hz met een hoge Q factor. Je corrigeert dus voor zeer kleine piekjes. Mijn vraag is wat dit doet voor de faseresponsie van de kast en of het echt nut heeft. Zal bijvoorbeeld een losse driver die over 5 maanden uit de fabriek komt rollen ook deze EQ nodig hebben of moet die weer bij andere frequenties worden rechtgetrokken? Is de EQ bij de TS-153 top nodig om gebreken aan de losse speakers te compenseren of gebreken in de kast zelf?

MVG Contour
                Zoals beloofd heb ik jou vraag even aan de ontwerper voorgeschoteld.
                De dip aan 173Hz is voor een vloeiendere overgang tussen subkast en lowsectie. De 281Hz is omdat de 15" geen 100% hoornwoofer is, en daarvoor een correctie nodig was. De MF 10" wordt vervangen door een 10" Neodymium, die een veel vlakkere respons heeft, daarvoor gaan de DSP settings ook aangepast worden.
                PSL Bvba powered by
                Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Stefke
                  • Sep 2003
                  • 259

Hallo hallo,

Ik heb het genoegen gehad om AG al te testen op het discosalon en om de ontwerper te kunnen spreken. Ik moet zeggen, I'm impressed. Die gasten van AG zijn gewoonweg freaks tot in het detail. tot in de filters toe werken ze met waarden sterk achter de komma, om toch maar dat beetje betere klank te hebben.

Op het disco salon was het idd moeilijk testen, het was een oude fabriekshal met van alle stands een hoop geschreeuw van verschillende soorten muziek en verschillende soorten slecht afgestelde geluidssets.

Maar toch even m'n impressies

De touringset, wordt je gewoon misselijk van, de kickbassen zijn niet te harden, sub was voor mij laag genoeg en bleef gecontroleerd (geen geblubber) en toch blijft alles lekker strak en helder klinken. Voor grote evenementen is dit gewoon de beste prijs kwaliteit die je kan vinden.

Ook de sub sw118H + top ps115 zijn een heel leuke set en zit bij mij zeker in de overweging om te bestellen. (vrij compact en kan in vele toepassingen ingezet worden: trouwfeestje tot middelgroot fuifje een aanrader)

De PS-215 is ongeloofelijk, wat een geluidsdruk daar afkomt is gewoonweg niet te schatten. Hiervoor het je eigenlijk geen subs nodig. Inprikken en gaan met die banaan.

De amps zijn heel netjes afgewerkt en leveren een bak vermogen.

Bij de volgende demo ben ik zeker weer van de partij, als daar de test ook meevalt, werk ik gegarandeerd binnenkort op AG audio!
                  ah zo dan

Comment

• Stefke
                    • Sep 2003
                    • 259

Even ter info, Ondertussen is een setje PS115 + SW-118h besteld.

Normaal gezien geleverd half juni.

Mocht er iemand interesse hebben om te luisteren, laat me even weten.

greetzz

Stefke
                    ah zo dan

Comment

• humphrey
                      • Mar 2007
                      • 2

ik wil een agaudiopro compleet systeem kopen

hallo mensen

ik ben op zoek naar dat adres of tel nr van AGAUDIOPRO importeur in nederland
                      wie weet 't graag e-mailen aub

edit MOD: mailen kan via profiel, uit spam protectie geen mailadressen op het forum
                      Last edited by moderator; 23-03-07, 08:39.

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2138

Zijn er nu eigenlijk mensen die hier grote aantallen van hebben gekocht? Ik weet dat powersound hier mee werkt, maar hoe zit het voor de rest? In de tijd van de introductie was het wel een heet item, maar nu hoor je er nog maar weinig van...

Verder is die site zeer ambetant om te bekijken, aangezien die nog altijd niet in het engels bestaat. Dit is toch wel een eerste vereiste wanneer je een internationale website wil hebben....

mvg
                        ronny
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

de (volledig) nieuwe AG-producten komen stillaan toe in de Benelux. Hierover zal Powersound jullie uiteraard (veel) meer over kunnen vertellen.

Er zit idd in NL een AG-verdeler. Ook daarvoor: mail Powersound effe

Comment

• humphrey
                            • Mar 2007
                            • 2

ag systeem kopen

Originally posted by PowerSound
                            Dit kunnen we best via mail bespreken. Er worden ook binnenkort demo dagen gegeven.
                            waneer wordt een demo dag gehouwden ik wil d'r bij zijn hou me op de hoogte e-mail sbhola@zonnet.nl bedoeling om een compleete set te kopen nieuw of gebruikt . mvg humphrey .

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

Er gaat een demo dag komen alleen zijn we er nog niet uit wanneer. Zal iets worden van juni/juli als het meezit. Demo zal waarschijnlijk voor zowel Belgïe als Nederland zijn.

Mensen die interesse hebben om ook aanwezig te zijn op deze demo dag kunnen mij een mailtje sturen met hun gegevens. Als alles klaar is krijg je vanzelf een uitnodiging in de bus.

Distributie van AG in Nederland wordt gedaan door (mij) MHS sound & light facilities. MHS light & sound facilities

Distributie van AG in België wordt gedaan door Powersound. PowerSound & Light website || Sound & Light Rentals / Events || AG Audio Pro Benelux

Binnenkort komt de nieuwe website van AG inclusief Nederlandstalige versie.

AG Audio Pro :: Welcome / Bienvenue

@ Ronny. In België zijn best wel wat systemen verkocht vooral de performance serie. In Nederland niet veel. Er is wel voldoende belangstelling . Zelf maak ik gebruik van praktisch alle AG producten zowel touring als performance serie.

Comment

• bones2001
                                • Aug 2003
                                • 741

Binnenkort komt de nieuwe website van AG inclusief Nederlandstalige versie.
                                Nou ik ben benieuwd.
                                We wachten nu al 2 jaar op een engelstalige versie van de website.....
                                Mixen is net als schilderen.
                                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...