AG audio pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

Mijn probleem is een beetje dat ik gewoon dom weg het geld niet heb om 8xst218 nieuw te kopen, de ag audio pro kasten kosten minder dan de helft van de st 218 nieuw!Tweede hands is Das bijna niet te vinden en al helemaal niet in die hoeveelheden, dus zal ik noodgedwongen wel naar iets anders moeten kijken.

Over het stapelen heeft Theo wel gelijk hoe je het ook wend of keert je komt inderdaad altijd rond de twee meter uit.

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

Beste mensen, ben het hier heel druk bezig met discosalon. Zal eens pics plaatsten van de AG set wanneer ik tijd heb.
      Arie ik heb je via mail beantwoord dacht ik.
      Spijtige aan die DAS ST215 kasten is dat ze vrij breed zijn, een optie is dan om 6 AG per kant te plaatsen, maar dat kunnen de DAS nooit never vergeet het bijhouden, maar als je een bassfreak bent moet je dat eens proberen [^]. TS118H kickt harder dan lab (kan ook door de AG amps zijn), en veel verschillen zijn er niet (ik geef toe, lang geleden dat ik Lab's in goede condities gehoord heb). Beste is om een set TS'en te huren, en daarmee te testen. Owja, ST218 van DAS klinkt totaal niet ivm met de TS118.
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Klaaske
        • Jun 2003
        • 571

citaat:Geplaatst door arie

Mijn probleem is een beetje dat ik gewoon dom weg het geld niet heb om 8xst218 nieuw te kopen, de ag audio pro kasten kosten minder dan de helft van de st 218 nieuw!Tweede hands is Das bijna niet te vinden en al helemaal niet in die hoeveelheden, dus zal ik noodgedwongen wel naar iets anders moeten kijken.

Over het stapelen heeft Theo wel gelijk hoe je het ook wend of keert je komt inderdaad altijd rond de twee meter uit.
        Hoeveel DAS ST-215 heb je nu ? Met 2 DAS per kant zou je met 3 AG TS-118H er onder al mits je ze rechtop stackt, of 4 in een grote hoornmond per kant.
        <font size=\"1\">
        Groeten,
        Jaap
        <b>
        -[GSXke :)]-
        </font id=\"size1\"></b>

Comment

• arie
          • Feb 2003
          • 550

Heb in totaal 4x das st215, dus 2per kant.De toppen zij wel erg breed +/- 70cm.gr arjan

Comment

• Klaaske
            • Jun 2003
            • 571

citaat:Geplaatst door arie

Heb in totaal 4x das st215, dus 2per kant.De toppen zij wel erg breed +/- 70cm.gr arjan
            Jup, heb er ervaring mee, maar met 2 per kant zou je dus al goed uit de voeten kunnen met 3 of 4 AG TS-118H per kant.
            <font size=\"1\">
            Groeten,
            Jaap
            <b>
            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• theo
              • Nov 2001
              • 503

En hoe doe je dat met de hoogte dan klaaske/jaap??
              wel benieuwd naar?
              gr

Comment

• Klaaske
                • Jun 2003
                • 571

citaat:Geplaatst door theo

En hoe doe je dat met de hoogte dan klaaske/jaap??
                wel benieuwd naar?
                gr
                Een podiumdeel eronder ? Paar pallets ? Zou toch niet graag mijn splinternieuwe kasten in een tent plaatsen, komen ze vol met kots/pis/bier e.d. Als je die 2" uit de DAS op 2.20 - 2.50 hebt zitten is dat meestal wel hoog genoeg..
                <font size=\"1\">
                Groeten,
                Jaap
                <b>
                </font id=\"size1\"></b>

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

heb vannacht de Ag's aan 't werk gehoord. Moet zeggen dat de afwerking grote KLASSE is!
                  Over de klank spreek ik me binnenkort uit na een grondige test

Comment

• Contour
                    • Feb 2001
                    • 1018

De eerste impressie was niet duidelijk genoeg om te schatten waar het merk staat t.o.v. de andere bekendere merken?

Kun je wel een beetje aangeven hoe het klonk en wat je die avond de sterke en zwakke punten vond?

MVG Contour

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

Ben ook zeer benieuwd wat je ervaringen kwa klank zijn.Als je er uitspraken over wilt doen, graag!vr gr Arie

Comment

• PowerSound
                        • Nov 2001
                        • 1892

Post hier binnenkort wat pics

Heb niet een 18C800 woofer van AG uigehaald (TS118H) en naast een EV X180B gelegd. huhu, zien jullie wel
                        PSL Bvba powered by
                        Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

Ziezo : AG 18C800 (links) en een EV EVX180B (rechts)

Owja, ik heb niks tegen EV, ik had die woofer hier liggen.
                          PSL Bvba powered by
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Contour
                            • Feb 2001
                            • 1018

Dat is een hele mooie en vooral erg zware 18 inch driver. Doet me denken aan een Void V18-1000 zie bijv. www.speakerstore.nl

Blijft de vraag of een 18" driver wel optimaal is voor gebruik in een bashoorn. Een kast met 2x12" heeft in verhouding een stijvere conus en waarschijnlijk nog meer BL-product per cm2 konusoppervlak.

MVG Contour

Comment

• PowerSound
                              • Nov 2001
                              • 1892

citaat:Geplaatst door Contour

Dat is een hele mooie en vooral erg zware 18 inch driver. Doet me denken aan een Void V18-1000 zie bijv. www.speakerstore.nl

De AG 18C800H heeft een BL van 30Tm, 5" VC en 280mm diameter magneet.
                              Weegt ook een dikke 22kg [xx(], was er van verschoten wanneer ik hem uit de kast wou halen.
                              En tja, Void
                              PSL Bvba powered by
                              Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• luc2366
                                • Jul 2002
                                • 1161

citaat:Geplaatst door Contour

De eerste impressie was niet duidelijk genoeg om te schatten waar het merk staat t.o.v. de andere bekendere merken?

Kun je wel een beetje aangeven hoe het klonk en wat je die avond de sterke en zwakke punten vond?

MVG Contour
                                neen, om de heel eenvoudige reden dat ik de set gezien/gehoord heb op een discotheek-beurs in een oude fabriekshal. Heel veel galm en de ene standhouder wou tegen de andere opboksen...

Comment

Working...