STORING laptop / adaptor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_mvandis
    • Apr 2006
    • 47

Brom op Laptop

Hallo,
    Ik heb thuis een Compaq Presario 700 laptop(voeding is geaard, laptop niet) staan, maar als ik deze op de(geaarde) mengtafel aansluit op school, zit hier een irritante ruis/brom op... ..als ik hem rechtstreeks op de eindversterker aanslui heb ik helemaal geen last van en Als ik deze op mijn (zeer budget skytec) eigen tafeltje aansluit heb ik hier totaal geen last van, deze is ook geaard...

Wie kan mij hierbij helpen?
    Greetz, MvD
    Hier staat nog niks nee....

Comment

• DjFx
      • May 2004
      • 307

Je laptop op een andere stroomgroep aansluiten, probeer wat andere stopcontacten uit. Helpt echt, heel erg simpel op te lossen dus

Comment

• dj_mvandis
        • Apr 2006
        • 47

Oké DjFx, bedankt, word ff zoeken op school maar lukt wel (ja, onze aula is echt k*t met alles, stopcontacten, licht, geluid, maarja)

Comment

• mac tecson
          • Feb 2006
          • 348

Originally posted by DjFx
          Je laptop op een andere stroomgroep aansluiten, probeer wat andere stopcontacten uit. Helpt echt, heel erg simpel op te lossen dus
          nee juist niet. Als die andere stroomgroep op een ander punt de aarde ingaat onstaat er juist een aardlus die de brom veroorzaakt. Het is dus zaak dat alle apparatuur op hetzelfde punt wordt geaard. Dat is het makkelijkste door alles op 1 groep te zetten. het kan zijn dat verschillende groepen op hetzelfde punt de aarde ingaan.
          Ik denk dat het probleem of in een aardlus zit of een gare contacten van de mengtafel. In wat voor staat is die mengtafel?
          Last edited by mac tecson; 03-06-06, 10:05.

Comment

• dj_mvandis
            • Apr 2006
            • 47

Normaal zit de hele geluidset gewoon op een groep (behalve versterker, hangt ergens achter podium), en dan geeft ie juist een brom, hoe kan ik dit dan wel oplossen

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Originally posted by dj_mvandis
              Normaal zit de hele geluidset gewoon op een groep (behalve versterker, hangt ergens achter podium), en dan geeft ie juist een brom, hoe kan ik dit dan wel oplossen
              Probeer er eens een DI tussen te hangen, werkt in veel gevallen goed.

Comment

• BlueConfig
                • Aug 2005
                • 138

Bij mij helpt het gewoon om op de battery te werken. Geen stroomlussen meer .
                Greets,
                BLue CoNFiG

Comment

• dj full effect
                  • May 2006
                  • 35

je zou moeten uitzoeken of deze versterker wel op de zelfde groep zit....
                  full effect, just party!

Comment

• dj_mvandis
                    • Apr 2006
                    • 47

Originally posted by dj full effect
                    je zou moeten uitzoeken of deze versterker wel op de zelfde groep zit....
                    Doe ik, alleen zit de brom/ruis is er niet als ik hem rechtstreeks erop plug

Ik zou best op batterij willen werken alleen die doet het maar 2 minuten, btj te kort

Ik ga binnenkort (dinsdag) nog ff expirimenteren en ik laat nog van me horen

Comment

• DJ_matthias
                      • Jun 2005
                      • 620

Ik zou best op batterij willen werken alleen die doet het maar 2 minuten, btj te kort
                      OFFTOPIC:
                      dan zou ik tog eens gaan kijken voor een nieuwe batterij... 2 minuten lijkt me toch maar ZEER kort...
                      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• dj_mvandis
                        • Apr 2006
                        • 47

is het ook, heb batterij er uit en nu gebruik ik het vak als opslag vak voor me wifi kaartje maar een nieuwe batterij is 113 euro ongeveer en dat vind ik me laptop niet helemaal meer waard, ben wel gewend dat ik altijd power nodig heb
                        Greetz, MvD

Comment

• dj_mvandis
                          • Apr 2006
                          • 47

Originally posted by mac tecson
                          nee juist niet. Als die andere stroomgroep op een ander punt de aarde ingaat onstaat er juist een aardlus die de brom veroorzaakt. Het is dus zaak dat alle apparatuur op hetzelfde punt wordt geaard. Dat is het makkelijkste door alles op 1 groep te zetten. het kan zijn dat verschillende groepen op hetzelfde punt de aarde ingaan.
                          Ik denk dat het probleem of in een aardlus zit of een gare contacten van de mengtafel. In wat voor staat is die mengtafel?
                          Het is een zeeer oude mengtafel, we hebben wel een nieuwe op school, daar doet m'n laptop het wel goed op alleen die is hufterproof gemaakt (zit plexiglas over alle toonregeling enz..., en die zit ok nog in een kast vooirin de aula, in de collise, zie niks van het podium en dat is niet echt handig tijdens musicals/toneelstukken)

Comment

• mac tecson
                            • Feb 2006
                            • 348

Dan zit het in de mengtafel. Er zal denk ik een contact ergens niet goed zitten; niet vreemd bij een oude tafel.
                            Kun je die niet niet in overleg met de school uit die kast halen?

Comment

• dj_mvandis
                              • Apr 2006
                              • 47

Dat hebben we al heeel veel geprobeerd, als de instellingen onder het plexiglas alleen al anders zitten hebben we al bijna een probleem
                              heb het al geprobeerd en toen brak het plexiglas(a)..

Comment

• mac tecson
                                • Feb 2006
                                • 348

Hangt natuurlijk af met de verstandhouding tussen jou en degene die over dat soort dingen de baas is.
                                Als je hem voor nuttige dingen zoals school voorstellingen wilt gebruiken moet je gewoon een keer rustig met die persoon gaan praten. Dan kun je laten zien dat je weet waar je het over hebt. Dan zullen ze je dat ding sneller toevertrouwen

Comment

Working...