STORING laptop / adaptor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_mvandis
    • Apr 2006
    • 47

Originally posted by mac tecson
    Hangt natuurlijk af met de verstandhouding tussen jou en degene die over dat soort dingen de baas is.
    Als je hem voor nuttige dingen zoals school voorstellingen wilt gebruiken moet je gewoon een keer rustig met die persoon gaan praten. Dan kun je laten zien dat je weet waar je het over hebt. Dan zullen ze je dat ding sneller toevertrouwen
    Hebben we geprobeerd, onze techniekleider (dat klinkt niet echt maarja) is al met conrector er over gaan praten..
    zelfde verhaal met digitale (behringer) eq, luxe ding, met feedback-diller, zit er een wachtwoord op dat we niks kunnen wijzigen
    Greetz, MvD
    Hier staat nog niks nee....

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

ff helderheid in het te bepraten onererp aub:
      Voor de duidelijkheid: Storende brom op laptop....Rest is ook leuk, maar niet in dit onderwerp.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Voeding van de laptop ongeaard gebruiken. Lost in 95% van de gevallen het probleem op.

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• djjef
          • Sep 2004
          • 40

Ik heb het vorige week ook gehad tijdens een klus op school. Ik had de laptop op een haspel zitten waar de mengtafel (Midas Venice) ook op zat, als ik echter de netstroom voorziening eruit trok had ik geen brom meer...

Waar ik achter ben gekomen is via een ICTer (vriend van mij) als je op de laptop geen externe geluidskaart gebruikt maar een onboard versie slaat de koeling van de laptop op je geluidskaart dit gaat echter niet goed... als je alles vrij vors open zet... Dan krijg je namelijk de brom...

Ik zou zeggen koop een externe geluidskaart nooit meer problemen!

Gr.... Jeff
          Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

Comment

• dj_mvandis
            • Apr 2006
            • 47

Ik heb vandaag voorstelling gehad, eerst laptop van aarde af, weer een brom minder, toen tafel ook ff eraf gehaald, heerlijke stilte

Probleem opgelost!

Greetz, MvD

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Goedkopere laptops met onboard AC'97 chipsetjes zijn zelden te gebruiken voor serieuze audio-toepassingen. Ze reutelen vrolijk met de processor/harddisk en al het andere wat de controller passeert mee. Zonder voeding kan het iets minder zijn, maar er zijn ook exemplaren waarbij het dan juist erger wordt.
              Maar het gereutel kan zelfs doorgaan als het kanaal gemuted staat, erg storend dus. DI's helpen daar wel tegen, maar niet tegen de reutel die toch nog in het geluid blijft zitten.
              Bij de wat duurdere merken (IBM en ook de Apple's) heb je hier veel minder tot geen last van. Wil je over een PA geluid afspelen vanaf een laptop, dan is een externe geluidskaart echt een must-have. Sowieso omdat deze vaak in 24-bit afspeelt, terwijl een onboard-chipje meestal tot 16 bit gaat. Aarding is soms een probleem, maar de meeste laptops hebben alleen een + en een - (tussen voeding en laptop dus, voeding is vaak wel geaard), en geen aarde, dus daar valt dan ook weinig aan te veranderen.

Comment

• dj_mvandis
                • Apr 2006
                • 47

Dat snap ik, bij mijn laptop vallen de bijgeluiden wel mee, maar ik denk dat het binnenkort verstandig is om een nieuwe laptop te kopen met goede geluidskaart, voor die enkele keer dat ik iets moet afspelen is het zonde van het geld om nog een externe geluidskaart te kopen (Amd Duron 900Mhz)
                Greetz,MvD
                4uss: ik vond het zelf eigenlijk wel raar als ik alleen mijn voeding los van de aarde kopelde, maar het werkte blijkbaar wel goed, raar maar waar

Comment

• Roger Vanduffel
                  • Nov 2007
                  • 7

Laptop -> PA -probleem

gegroet!

ik wist niet onmiddelijk waar ik met mijn vraag terecht kon dus probeer ik het hier eens.

oké, hier gaan we dan:
                  laptop->line-in mengpaneel (met ingebouwde versterker)-> speakers (duh) - laptop op batterij, werkt perfect
                  - laptop op netstroomadapter, dikke miserie! zoemen en fluiten en zoveel mogelijk lawaai.

nu, hoe komt dit? en is het op te lossen?
                  oké, het probleem is opgelost als ik de laptop enkel op de battetij liet draaien. maar aangezien mijn batterij hoogstens een dik uur aankan is dat in de praktijk niet zo'n goeie oplossing.

het zou fantastisch zijn als ik dit probleem dankzij iemand op dit forum opgelost krijg!

ik kijk al uit naar jullie reactie.

groetjes

Comment

• esound
                    • Oct 2004
                    • 193

gooi er maar een di tussen

Comment

• gertgeluid
                      • Dec 2006
                      • 520

Een externe geluidskaart zal dit probleem waarschijnlijk oplossen, en zal ook beter klinken.

Goedkoopste oplossing is inderdaad de DI, of een line-level trafo/isolator achtig iets. Maar voor de meerwaarde van de externe geluidskaart (al vanaf 150 euro heb je iets moois) ga je ook in geluidskwaliteit vooruit.

Ik gebruik zelf M-Audio, maar als je even rond snuffelt op dit forum, zul je nog vele andere merken tegenkomen die in de goedkoopste serie al hele leuke dingen aanbieden.

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

ik gebruik zelf ook een M-audio, en om dat aan te vullen is het misschien een idee om meteen nog een di er bij te gooien, heb je in principe altijd goed geluid zonder storingen, en doet maar 1 keer zeer in de portemonnee
                        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

zoekcriteria: aardlus

Succes
                          MEEO Audio Licht Rigging,
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
                            Ook na het gebruiken van een M-box van Digidesign bleven er vreemde
                            geluiden hoorbaar, zelfs met een DI ertussen.
                            Ik gebruik nu een voeding zonder randaarde en alle problemen zijn opgelost.
                            Mixen is net als schilderen.
                            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Yojo
                              • Oct 2008
                              • 2

Sound interface... Tijdje geleden voor rond de 25 euro te verkrijgen..Werkt op usb.. en geeft te allen tijde een storingsvrij signaal. omdat het digitaal de laptop uitgaat.. ik weet niet meer precies waar die apparaten verkocht werden..

gr.

Comment

• Roger Vanduffel
                                • Nov 2007
                                • 7

dankjewel voor de reacties allemaal! je mag ze blijven laten komen!

ik heb zelf een line6 Toneport voor thuis die ik als externe geluidskaart kan gebruiken, ik zal ze er binnenkort eens tussen zetten. het zou mooi zijn als dat het probleem zou oplossen.

Comment

Working...