Syrincs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Syrincs

Voor een "oldschool" party ben ik door de DJ's gevraagt eens te kijken naar een set ter aanvulling van het bestaande geluidsetje.

Nu kunnen "wij" dus een Syrincs MPA 1 set huren ,compleet met amp's/processors/opbouw voor 350 euro, maar ik ken dit merk helemaal niet en ben benieuwd of dit voldoende is om een kleine 1300 man aan het springen te krijgen.....

De bestaande geluid set is van het merk VMB ,ook al onbekend bij mij,maar gaat best hard,maar niet hard genoeg voor deze muziek "stijl"

De MPA1 set bestaat uit 4x sub mpa/1b en tweemaal top mpa/1mh ,merk amps weet ik niet....
    Op de website staat uiteraard dat dit het beste is wat u ooit gehoord heeft,maar dat zou ik ook zeggen als ik ze verkocht !![)]

Als iemand een beter idee heeft ,kom maar kom maar kom maar (desnoods via mail)

Mvg,
    Martijn
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

ben nog niet onder de indruk van de site, het systeem ken ik verder niet, maar om 142/136 dB uit een 10"/2" te persen lijkt met wat sterk...

qua verkoop prijzen :
    topkast 3795 euri, ex, (begint bij 200Hz, op -10dB,300Hz/-3dB, aansluiting met 10P harting...)
    processsor/controller 920 euro
    deftige amp erachter...

nexo ps10 kost iets minder, en een meyer UPA ook. EAW KF 300 kost hetzelfde, ongeveer.
    Maar dan praat je wel over de bekendere systemen.

ben benieuwd naar een testje .

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

het lijkt me sterk dat je met zo'n setje 1300 man flink van muziek kunt voorzien. het is "maar" 4 x een honderd of 8 bas. en twee topjes. lijkt me aan de magere kant.
      een dubbele set is misschien al meer in de richting

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

systeem is heel lekker geluid maar veel te weinig voor 1300 man. ga opzoek naar id een EAW set ofzo. met veel laag en groot mid. oldschool heeft toch punchy bass nodig??
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Husss
          • Jul 2003
          • 220

De Syrincs MPA set is 3 weg aktief. Top is idd 10" 2"(volledig hoorngeladen). laag kastjes zijn enkel 18"BR.
          Een top kan gemakkelijk 3 subjes bijbenen!
          Een enkele set 2of3subjes,per kant en topvoor 1300 man lijkt me krap.

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Nog even ter verduidelijking,het is ter AANVULLING op de bestaande VMB set,maar ik denk dat we dan deze set eens een kans gaan geven

Eens kijken of ik wat budget vrij kan maken om extra laag kasten erbij te huren ,en dan zien we wel.....

Of er moet nog iemand een verhuur bedrijf weten die voor dit budget iets beters kan neerzetten
            Ik had al een firma die een L'acoustics line array wilde verhuren aan me,maar dat koste 1500 euro per avond....
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• jgeer
              • Jan 2003
              • 27

Beste Beyma, het is idd zeker geen verkeerde set.
              ************** had het niet helemaal juist, de specs van de top: mid geeft 132dB Max SPL bij + 12dB / hoog geeft 130dB Max SPL bij + 6dB.
              De 18" Laagkast heeft een max SPL van 125 db. Een top kan tot maximaal 4 subs aan (afhankelijk van de toepassing).
              Verder is het MPA-1 systeem volgens mij uitgerust met bekende componenten zoals deels EV speaker-componenten. Diverse keren mee gedraaid en zeker niet verkeerd!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

tuurlijk, maar dan moeten ze het maar fatsoenlijk specificeren. AES-normering ofzo.

volgens de huidige specificatie geeft-ie dan 132 db met 12dB pieken erop.

Anders geeft-ie 132 dB met die 12dB extra insturing van de processor, = 120 dB nominaal.

Comment

• Husss
                  • Jul 2003
                  • 220

Zo uit m'n hoofd zitten er de volgende componenten in

De subjes hebben een 18" RCF
                  Top is 10" EV en 2" EV

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door Husss

Zo uit m'n hoofd zitten er de volgende componenten in

De subjes hebben een 18" RCF
                    Top is 10" EV en 2" EV
                    welke RCF'jes ??
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...