Koeling Mackie SRM450

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djldriveinshow
    • Jun 2003
    • 8

Koeling Mackie SRM450

Ik ben van plan een Mackie actief systeem aan te schaffen of HK Audio Actor. Maar nu hoorde ik van diverse mensen dat Mackie nu in China gemaakt wordt en niet meer de kwaliteit is van 'vroeger'. Wat ik zelf vaker bij de SRM450 mee heb gemaakt is dat hij in de zon, warme ruimte's of als monitor vaak in de thermische beveiliging slaat, hebben meerdere hier last van?

En wat is jullie voorkeur, Mackie SRM 450 en Swa1801 of HK Audio Actor.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Ik heb 4 x SRM 450, nooit problemen mee gehad !
    Dat wil niet zeggen dat het niet zou kunnen en ik dacht dat de service ook niet alles is bij mackie ? naar verluid !

Wat de actor betreft : ik ken hier 2 bands in de streek die ermee werken tot volle tevredenheid en zonder problemen !!
    Wel even rekening mee houden dat je 2 x bas en 1 top per kant gebruikt , dan klinkt die set optimaal !!

Kijk ook eens naar de nieuwe ART kasten van RCF, die zijn zéér goed voor hun prijs !!

RCF is a leading technology brand of professional audio equipment, loudspeakers, electronics, DSP, and custom solutions. Established in Italy in 1949, RCF has consistently set new trends in the market. Meeting the most demanding requirements of the audio industry, the in-house products development ensures maximum quality and reliability to the end-user.

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• djldriveinshow
      • Jun 2003
      • 8

RCF ben ik zelf niet echt fan van. Ik wil of Mackie of HK. Maar de een zegt wel problemen met de koeling te hebben, de ander niet, ik heb zelf meegemaakt toen ik ze gebruikte als monitor. De Actor vind ik zelf erg mooi klinken, en het systeem is erg compact en licht.

Maar wat zal beter klinken/harder gaan 4x Mackie Swa1501 en 2x SRM450 of een Actor? Ik gebruik het alleen voor disco, geen band of zang.

In totaal wil ik 4x Actor bass en 6x Actor top aanschaffen of
      4x Mackie Swa1801 en 6x SRM450

Comment

• ostracized
        • May 2002
        • 214

?? waarom 6 top en 4 bas, uit eigen ervaring is het bij ons meestal juist andersom; 6 sub en 4 top. bij bandjes oid gebruiken we hooguit 1 op 1 sub/top.
        gr otto
        (...)

Comment

• LuPuS
          • Dec 2002
          • 457

Bah, ga wel even naar die nieuwe RCF speakers luisteren! Je gaat versteld staan...
          ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Ik heb eigelijk alleen maar beregoede ervaringen met Mackie, ook de produkten die nu op de markt worden gebracht zijn naar mijn mening top. We kunnen bij alles wel gaan roepen dat het vroeger beter was, maar ik kan niet zeggen dat ik dat verschil bij mackie al echt gemerkt heb.

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Sietse
              • Sep 2004
              • 62

Waarom geen fan van RCF? Want aan de prestaties kan het niet liggen...
              Vrij veilig, neuk een appel!

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door djldriveinshow

RCF ben ik zelf niet echt fan van. Ik wil of Mackie of HK.
                Mackie is RCF met de know how van EAW ( kastenbouwers ) [^]
                Vergeet niet dat RCF de grootste leverancier is van speakers voor zowel EAW en Mackie
                Dus met RCF is zeker niks mis, ga maar eens gaan luisteren naar een ART 325 Ai []
                Dan wil je geen SRM 450 meer
                sis

Comment

• djldriveinshow
                  • Jun 2003
                  • 8

citaat:Geplaatst door ostracized

?? waarom 6 top en 4 bas, uit eigen ervaring is het bij ons meestal juist andersom; 6 sub en 4 top. bij bandjes oid gebruiken we hooguit 1 op 1 sub/top.
                  gr otto
                  Omdat ik veel losse verhuur heb, en meestal hebben ze aan 2 topjes genoeg.

Comment

• BvE
                    • Oct 2004
                    • 385

Hee, ik heb zelf ook 2 srm's 450. Ik heb alleen van die warmte problemen gehoord via de site van mackie, op het forum van hun. Met mijn speakers heb ik zelf geen problemen.

Wat ik zelf eigenlijk denk is dat de speakers niet allemaal gelijkt zijn afgesteld waardoor de ene speaker veel eerder in de protectie gaat terwijl de ander nog rustig doorblaast. Dit denk ik omdat ook de timed turnoff per speaker verschilt, bij mij schelen ze een halve minuut en bij andere mensen op dat forum is er ook verschil. Waarschijnlijk dus ook het geval met de warmte protectie[?]

Voor de rest, HK Audio Actor lijkt me ook zeker prima, ga gewoon een keer luisteren en beslis dan.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door BvE

Hee, ik heb zelf ook 2 srm's 450. Ik heb alleen van die warmte problemen gehoord via de site van mackie, op het forum van hun. Met mijn speakers heb ik zelf geen problemen.

Wat ik zelf eigenlijk denk is dat de speakers niet allemaal gelijkt zijn afgesteld waardoor de ene speaker veel eerder in de protectie gaat terwijl de ander nog rustig doorblaast. Dit denk ik omdat ook de timed turnoff per speaker verschilt, bij mij schelen ze een halve minuut en bij andere mensen op dat forum is er ook verschil. Waarschijnlijk dus ook het geval met de warmte protectie[?]

Voor de rest, HK Audio Actor lijkt me ook zeker prima, ga gewoon een keer luisteren en beslis dan.
                      Dit probleem heb ik gehad met mijn mackie HR 824 studio monitors, ze zijn nu gewoon opnieuw afgesteld , alles in orde nu !!
                      sis

Comment

• djldriveinshow
                        • Jun 2003
                        • 8

De RCF zien er ook wel interessant uit, de toppen zijn alleen 300euro duurder dan de SRM450. En de bassen 100euro goedkoper.

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

sis

Comment

• djldriveinshow
                            • Jun 2003
                            • 8

Ziet er niet slecht niet uit, ook ervaring met de bassen?

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door djldriveinshow

Ziet er niet slecht niet uit, ook ervaring met de bassen?
                              die bassen heb ik nog niet gehoord, maar ik neem aan dat dat wel in orde is, als RCF iets doet doen ze het ook goed !!
                              sis

Comment

Working...