Nieuwe versterker voor bose set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Strat
    • Feb 2005
    • 125

Nieuwe versterker voor bose set

Wij spelen als duo. Gebruiken 4 x Bose802 met soms 2 x Bose302 subwoofer eronder. Als versterker voor deze set gebruiken we een Hill 2 x 500 Watt aan 4 Ohm. Het geluid bevald ons. Bovendien is het spul redelijk compact. Nu heb ik alleen het gevoel dat de versterker, welke al bijna 20 jaar probleemloos werkt, aan het eind van zijn latijn is. Hij wordt sneller warm, ventilatoren draaien meer en harder dan ooit tevoren en wanneer er behoorlijk volume gevraagd wordt lijkt de versterker het niet meer helemaal aan te kunnen.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een vervanger. Omdat ik hier nogal wat professionele mensen tegenkom, graag advies. Mijn oog is gevallen op een EV P1200, waarom? geen idee, lijkt me betrouwbaar, is niet te zwaar, 2HE en lijkt behoorlijk goed te zijn. De zoekfunctie op dit forum leverde wel wat hits op, maar alle zonder echt op de materie in te gaan.

Mijn vragen:
    Maak ik een goede keus?
    Zijn er betere alternatieven?

Zaken die ik belangrijk vind:
    2HE, niet te zwaar, betrouwbaar, goede beveiligingen, verkrijgbaar in NL.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door Strat

Mijn vragen:
    Maak ik een goede keus?
    Zijn er betere alternatieven?

Zaken die ik belangrijk vind:
    2HE, niet te zwaar, betrouwbaar, goede beveiligingen, verkrijgbaar in NL.
    De keuze is prima !
    er zijn betere, maar ook stukken duurder !
    De zaken die je belangrijk vind ( zoals je aangeeft, heeft de EV allemaal in zich ) !!
    Prijs : +/- 1400 euro
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Pino
      • Jul 2002
      • 390

heb je al gedacht aan een 4 kanaals versterker van powersoft?
      Dan ga je helemaal verder in de lichtgewicht lijn (gezien een 802-tje 17 kg weegt), 4 kanalen in 1 unit, weegt zo'n 10 kg, bose processortje erbij en je kan volledig actief gaan. Kost wel wat maar heb j'ook wat.
      Ik heb er géén idee van hoe een digam op een 802 klinkt, maar in gewone sets klinkt hij prima
      Pino
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Heb je je huidige amp recentelijk nog schoongemaakt? Stof kan een oorzsaak zijn van de door jouw genoemde problemen. Aan de andere kant; voor een versterker is een leeftijd van 20 jaar misschien ook wel genoeg reden om met pensioen te gaan.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Strat
          • Feb 2005
          • 125

@sis:
          Dank voor je reactie

@Pino:
          Lijkt interessant die Powersoft. Zoeken op dit forum levert overigens nogal wat verdeelde reacties op. Prijzen kan ik nog niet vinden. Toch maar even meenemen in mijn overweging.

@sparky:
          Stof is het niet, dat gaat er regelmatig uit. Denk echt dat het de leeftijd is . . .

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

citaat:Geplaatst door sparky

Heb je je huidige amp recentelijk nog schoongemaakt? Stof kan een oorzsaak zijn van de door jouw genoemde problemen. Aan de andere kant; voor een versterker is een leeftijd van 20 jaar misschien ook wel genoeg reden om met pensioen te gaan.
            In Nederland zijn de ergiebedrijven langzaam bezig de spanning op te voeren richting 240Volt. Is dat niet het probleem bij de versterker?
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Strat
              • Feb 2005
              • 125

citaat:
              In Nederland zijn de ergiebedrijven langzaam bezig de spanning op te voeren richting 240Volt. Is dat niet het probleem bij de versterker?
              Volgens mijn weten is de netspanning al een paar jaar 230V. Het is sinds een paar maanden dat ik die problemen ondervind, dus kan hier bijna niet aan liggen, al is de gedachtengang niet verkeerd natuurlijk.

Oh ja, de powersoft DIGAM Q3204 kost ruim 3000 euro, en dat gaat even boven het budget helaas.

Comment

• dj.peet.
                • Feb 2005
                • 9

Hallo heb je al eens gekeken naar de Bose 1800 verterker, je kan er rechtstreeks je de cotrollerkaart instoppen. Je moet er wel een OHIO sound limiter bij gebruiken voor de pieken op te vangen. Groet Peet

Comment

• Strat
                  • Feb 2005
                  • 125

citaat:Geplaatst door dj.peet.

Hallo heb je al eens gekeken naar de Bose 1800 verterker, je kan er rechtstreeks je de cotrollerkaart instoppen. Je moet er wel een OHIO sound limiter bij gebruiken voor de pieken op te vangen. Groet Peet
                  Is ook een optie, maar ook redelijk prijzig, voor de geld koop ik ook een LabGruppen . . .

Mijn lijstje tot nu toe:
                  - OSC PLX 2402
                  - EV P1200
                  - Lab Gruppen fP2200
                  - Bose 1800 VI

Vooral die LabGruppen spreekt mij erg aan, veel vermogen en slechts 8 kilo, maar wel prijzig tov de OSC en de EV.

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

Misschien is jou rug de prijs van die LabGruppen wel waard, beetje bijsparen is ook een mogelijkheid.

Groetels,
                    Pino
                    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door Strat

Is ook een optie, maar ook redelijk prijzig, voor de geld koop ik ook een LabGruppen . . .

Mijn lijstje tot nu toe:
                      - OSC PLX 2402
                      - EV P1200
                      - Lab Gruppen fP2200
                      - Bose 1800 VI

Vooral die LabGruppen spreekt mij erg aan, veel vermogen en slechts 8 kilo, maar wel prijzig tov de OSC en de EV.
                      Als de Lab-Gruppen je aanspreekt en je kan het betalen zou ik het zeker overwegen !!
                      Het zijn zowat de beste lichtgewicht eindtrappen ter wereld, kwalitatief is het gewoon top en zijn gewicht is mooi meegenomen !!!
                      Er zijn hier verschillende mensen op het forum die dit kunnen bevestigen en die ermee werken !!!
                      sis

Comment

• Strat
                        • Feb 2005
                        • 125

citaat:
                        Als de Lab-Gruppen je aanspreekt en je kan het betalen zou ik het zeker overwegen !!
                        Het zijn zowat de beste lichtgewicht eindtrappen ter wereld, kwalitatief is het gewoon top en zijn gewicht is mooi meegenomen !!!
                        sis
                        Tja SIS, hij spreekt mij het meeste aan, maar dat kunnen betalen is nog even een probleem.
                        Heb importeur gemaild voor dealers, geen reactie. Thomann.de verkoopt hem wel, voor een heel nette prijs, net geen 1900 euro. Toch zou ik graag een NL dealer weten, iemand?

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Bij deze, hier de importeur voor Nederland

http://www.hollandpa.nl/prijslijst.pdf zie pagina 40
                          Ik neem aan dat dit brutto prijzen zijn ???
                          greetz
                          sis

Comment

• dj.peet.
                            • Feb 2005
                            • 9

Labgruppen vind ik geen optie ze zijn te gevoelig voor uitval zeker als het hard moet

Comment

• Strat
                              • Feb 2005
                              • 125

Labgruppen vind ik geen optie ze zijn te gevoelig voor uitval zeker als het hard moet
                              Hoewel ik blij ben met elke reactie hier, vind ik dit redelijk kort door de bocht. De meeste resenties die ik lees zijn lovend, zeker ook over de betrouwbaarheid van LabGruppen. Misschien kun je e.e.a. toelichten?

Comment

Working...