BSS vs DBX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 804

Sorry voor de kick van de topic, maar kwestie van alles beetje bijeen te houden:

Heeft een driverack 260 wel een auto-delay functie? De BSS omnidrive heeft dit geloof ik wel, en ik ging er altijd van uit dat de driverack dit ook had, maar ik vind het nergens terug tussen de features, noch in de manual?

Comment

• numark
      • May 2005
      • 4

Hallo luitjes,

Kijk ook eens op http://www.interstateaudio.nl
      bij xilica
      Er is een 3 in 6 uit en 4 in 8 uit..
      klinken waanzinnig
      40 bit floating point dsp/24 bitAD converters
      6 band parametrisch op iedere ingang en uitgang
      Limiters, delay , reverse en multiple X-over types.
      30 presets...
      zowel op het apparaat zel als via meegeleverde software
      te bedienen.

Groetjes,
      Henk.

Comment

• Marcbo
        • Mar 2005
        • 84

Heb je dit apparaat al in de praktijk gehoord. Behringer wordt ook altijd goed getest. Maar ik kan en wil er niet naar luisteren.

Comment

• Remco vd Werff
          • Apr 2001
          • 753

Inderdaad mooie apparaten voor het geld van Xilica, zelfde geldt voor de Digidrive en Livedrive van Void Acoustics.

Prettig is dat alle in- en outputs volledig los te configureren zijn. De Digidrive klinkt gewoon erg netjes en 3 inputs voor dit geld is ook mooi.
          Groeten, Remco

Comment

• djsjoerd
            • Sep 2002
            • 58

Ik zit momenteel te twijfelen welke processor ik me wil gaan aanschaffen. Het betreft een EV RX setje bestaande uit 2 RX 115 tops en 4 RX 118 subs. Versterkers worden QSC PL 4.0 op laag en QSC PL 230 op hoog, of 2 maal EV CP 3000s, hier ben ik nog niet uit.
            Nu ben ik op zoek naar een betaalbare, maar toch kwalitatieve processor om dit setje mee aan te sturen. Zelf zat ik te denken aan DBX Driverack 260, BSS Minidrive, EV DX 38 of de TC electronics X0 24. Wat zijn jullie gebruikerservaringen met deze processors of zijn er nog andere alternatieven waar ik niet aan gedacht heb?

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Heb ervaring met Rx115/Rx118 combi met CP3000S.
              Met de EV AC-one als processor heb je een heel goed geluid
              Aanradertje. Staat met de presets neutraal al OK.

"Eenvoud is het kenmerk van het ware....."

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• djsjoerd
                • Sep 2002
                • 58

citaat:Geplaatst door SPS

Heb ervaring met Rx115/Rx118 combi met CP3000S.
                Met de EV AC-one als processor heb je een heel goed geluid
                Aanradertje. Staat met de presets neutraal al OK.

"Eenvoud is het kenmerk van het ware....."

Paul
                Heb toch liever een echte processor dan alleen een X-over. De CP 3000 is aan de zware kant voor een RX 115 qua vermogen, vandaar dat ik hier toch een limiter op wil zetten.

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

Je kan em ook gewoon een stukje terugdraaien als het niet goed klinkt, waarom nou weer een limiter? En op de cross-over kan je het hoog ook gewoon iets minder insturen dan het laag...
                  De groeten => Micha

Comment

• Reemski
                    • Dec 2001
                    • 690

citaat:Geplaatst door Ibvee

Je kan em ook gewoon een stukje terugdraaien als het niet goed klinkt, waarom nou weer een limiter? En op de cross-over kan je het hoog ook gewoon iets minder insturen dan het laag...
                    Reuze handig, totdat de rode lampjes gaan branden en je de amp alsnog voluit laat werken. Nee, doe mij maar een limiter voor de eindtrappen.

Comment

• djsjoerd
                      • Sep 2002
                      • 58

Ik vind dat je op zo'n set, die duur genoeg is, niet moet bezuinigen op een goedkope processor of cross over. Dit is toch het middelpunt van de installatie. Die paar honderd euro extra doen het um ook niet op zo'n setje, wil het nu ook gelijk goed maken.

Comment

• Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

Is het een huurset? Voor een eigen set vind ik dat een limiter absoluut geen meerwaarde heeft, het doet alleen af aan je dynamiek. Daarnaast, als je dan limit moet je niet alleen het laag limiten, kan je beter het laag iets terugdraaien, en dan het volledige signaal limiten, als je anders over de limiet heen draait is het laag ineens weg en houd je alleen nog hoog over.
                        De groeten => Micha

Comment

• Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

Ik heb alleen maar ervaring met de maxidrive van Alto en de DP van XTA. Beide goede toestellen, het laatste gewoon super! De Alto heeft alleen een beetje de neiging op laag volume dynamiek te verliezen. De XTA is ook veel directer en gecontrolleerder. Mag ook wel voor de prijs.

Succes nog!

Comment

• Tristan
                            • Oct 2004
                            • 121

Zelf gebruik ik de Omnidrive van BSS en klinkt gewoon goed, nog nooit problemen mee gehad. Dus ik raad deze ook aan.
                            veel succes nog met zoeken.
                            tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• SM
                              • Oct 2004
                              • 129

Is het een huurset? Voor een eigen set vind ik dat een limiter absoluut geen meerwaarde heeft, het doet alleen af aan je dynamiek. Daarnaast, als je dan limit moet je niet alleen het laag limiten, kan je beter het laag iets terugdraaien, en dan het volledige signaal limiten, als je anders over de limiet heen draait is het laag ineens weg en houd je alleen nog hoog over.
                              Limiters zijn niet voor het botweg afkappen als je te hard draait. Goede limiters werken om je transienten in de hand te houden en dus je drivers heel als je op de rand van de set zit. Ieder professioneel PA moet gelimit zijn. Punt. Leer je limiters instellen als je alleen hoog overhoudt. Dan staat er echt iets niet goed.

S.

Comment

• Reemski
                                • Dec 2001
                                • 690

Inderdaad. Geen laag overhouden is absoluut geen resultaat van gebruik van limiters. Elke band word gelimit op de toelaatbare aanvoer naar de speaker.

Comment

Working...