Als je nou eens zorgt dat het geluid puur en alleen bij het publiek komt heb je minder last van galm. Maar helaas kan dit wel eens een dure grap worden. Je zit dan vast aan systemen met een hele smalle afstraling, en heb meerdere kasten nodig om het hele publiek te voorzien....
Een kerk blijft lastig met geluid. Ik denk dat het een leuke optie is om met meerdere kleine topjes te werken en een delay. Dan heb je het geluid dicht bij het publiek wat voordelig is voor de effecten van de ruimte waar je in zit (die zal het publiek minder merken).
Een kerk blijft lastig met geluid. Ik denk dat het een leuke optie is om met meerdere kleine topjes te werken en een delay. Dan heb je het geluid dicht bij het publiek wat voordelig is voor de effecten van de ruimte waar je in zit (die zal het publiek minder merken).

] (nee, ik speel geen orgel) En ik weet ook precies wat er met zo'n jeugddienst word verw8. Jah, het publiek wil stevig, maar als jij hard wil, en in zo'n situatie in een kerk waarmee je eigenlijk zelf niet weet hoe je ermee uit de voeten moet geef ik je op een blaadje dat je dan binnen de kortste keren een prachtig feedback concert geeft. Ik heb met verschillende systemen in veel kerken gestaan (kleine cathedraal in slovenie ook nog) en ik weet hoe het is. Met afgelopen kerst hadden we bijvoorbeeld nexo geo S staan, met een heleboel delaystackjes her en der in de kerk verspreid, en dat was goed, maar niet omdat het zo hard ging, zelfs daarmee moest je al op je tellen passen met het feedbacken. Verder weet ik niet of je het intellivox systeem kent van Axys, hebben we ook veel gebruikt, computer gestuurde beam en nog meer van dat soort truckjes, maar dat is 30.000 euri per kast. Daarnaast heb ik ook met veel kleinere setjes gestaan in kerken, en de truck is gewoon om je geluid in balans te krijgen met het publiek. Het publiek wil verstaanbare, (en met jeugddiensten ook) stevige en mooie muziek. Daar zul je een balans in moeten vinden, je kan niet alles hebben voor een budget van ongeveer 5000 euri. 
Comment