EV ZX5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door MarkRombouts

de ZX 4 en 5 zijn echter nieuwe modellen die pas op de markt zijn, dus kan er nooit sprake zijn voor overjarige modellen lijkt me.

wat service en garantie betreft zou je toch ook altijd bij de producent terecht moeten kunnen of zie ik dat verkeerd
    Ergens zie je dit verkeerd !
    Ik werk met EAW ( 6 jaar garantie )
    Maar de firma die dit geleverd heeft, geeft maar 2 jaar garantie [xx(]
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

nog ff terugkomend op die baskasten

wat is nu eigenlijk het verschil tussen de rx118 en de 218 ?

is de cp-serie versterkers niet goed voor bas ??

welke versie van de zx5 zouden jullie aanraden voor gebruik als topkast in niet al te grote zalen/cafés en welke voor monitor ??

Comment

• Guus
        • Oct 2003
        • 104

nog ff terugkomend op die baskasten

wat is nu eigenlijk het verschil tussen de rx118 en de 218 ?

is de cp-serie versterkers niet goed voor bas ??

welke versie van de zx5 zouden jullie aanraden voor gebruik als topkast in niet al te grote zalen/cafés en welke voor monitor ??
        - In de RX118 zit een ander en zwaarder type basspeaker dan in de RX218. Ik prefereer de RX118. In amerika heeft men voor de 218 [u]wel</u> dezelfde type speaker gebruikt. De 218 kast is daar ook zwaarder uitgevoerd.

- Jawel, de CP serie is ook geschikt voor (sub)bas. De oude P serie bv P2000/P3000 heeft [u]naar mijn mening </u>echter het voordeel dat de (conventionele dubbele voeding) meer overeind blijft staan bij een zware belasting op lage frequenties.
        Ik ben trouwens van mening dat bijna alle nieuwere amps met een H-voeding heel goed presteren op Mid-high maar het nadeel hebben dat ze minder in het sub gebied presteren. wil je echt goed laag dan blijft het dus nog even sjouwen met de zwaargewichten.
        Een leek zal overigens weinig verschil horen.

- Bij gebruik van de ZX5 als topbox zou ik echt kiezen voor de 90 graden versie. De spreiding is dan breder. Voor monitor toepassing zou ik gaan voor de 60 graden versie.
        Ik heb beide typen vergeleken als topkast. De 60 graden versie komt met de hoge tonen wat verder, de spreiding is echer duidelijk minder. Bij monitor is dat juist een voordeel.
        de Guus

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Is het goed mogelijk om voor de zx5 toppen een cp2200 versterker te gebruiken en dan toch op de rx118 bassen bijvoorbeeld een p3000 te zetten ? Of is het verstandiger voor toppen en bassen dezelfde versterkerserie te gebruiken (dus bij voorkeur dan de p3000/2000)??

Ben trouwens ook zeer benieuwd naar de nieuwe zx4, lijkt mij ook een zeer interessante optie (waarschijnlijk ook een stukje voordeliger als de zx5)

Comment

• pascal
            • Jan 2003
            • 69

Werkt prima Mark!!

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

zou het ook wat zijn om bijvoorbeeld de actieve sba760 te combineren met een zx4 of 5 als topkast ??

Comment

• Guus
                • Oct 2003
                • 104

zou het ook wat zijn om bijvoorbeeld de actieve sba760 te combineren met een zx4 of 5 als topkast ??
                Mark,
                ik heb de combinatie niet getest maar toch een mening. Het is nmm geheel afhankelijk van wat je precies wil uitversterken. Voor bepaalde situaties zou het kunnen maar ik weet ook bijna zeker dat de sba760 de ZX5 op volume niet meer kan bijbenen. Echt, met een goede amp is het ongelooflijk wat die ZX5 aan volume kan geven. Dus, als ik de keuze had ging ik toch voor de RX118.
                de Guus

Comment

• marcel de rooij
                  • Nov 2003
                  • 7

Ik heb 2 zx5 kasten aangeschafd en ben zeer tevreden, ik versterk bandartiesten en ik heb 2 rcf 1018 kasten voor het sublaag onder
                  de zx5 kasten gezet. Ik vraag me alleen afof het verstandiger is
                  om de zx5's fullrange te gebruiken met de subs afgefilterd op 120hz
                  via een crossover met aparte versterker (qsc plx 3002 gebrugt voor t
                  laag en qsc plx 2402 fullrange voor het hoog) of om de zx5's af te filteren via de crossover en alleen het mid hoog via deze kasten te
                  sturen en al het sublaag over de rcf 1018's?
                  De qsc plx geeft 425 watt per kanaaal op 8 ohm, is dat niet te weinig
                  voor de zx5?

Comment

• marcel de rooij
                    • Nov 2003
                    • 7

Ik heb voor de EV ZX5 speakerhoezen gebruikt van DAP voor de DAP 115.
                    Die hoesjes kosten 42 euro per stuk en passen perfect om de EV ZX5.
                    Misschien een leuke tip voor de ZX5 gebruikers.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Ik heb onlangs 2 x RCF ART 325 iA bijgekocht !!
                      Waar kan ik de ZX5 mee vergelijken : merk, kast, gewicht, klank enz...
                      siske
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Overdrive
                        • Feb 2002
                        • 717

Mark, heb je toevallig iets van een foto hoe deze hoezen om de ZX5 passen? We krijgen binnenkort 4x zx4 binnen en als dit mooi past is dit een ideale oplossing natuurlijk.

Ik heb trouwens ook de zx5 gehoord. Geweldige kast, vooral in het hoog en uitstekend geschikt als monitor of als topkast. Echter wil je de zx5 als full range gebruiken schiet hij toch tekort. Ik heb een sterk vermoeden dat de specificaties niet helemaal kloppen bij de zx5 want naar mijn idee deed de hij niet veel onder de 80hz meer. Begrijp me niet verkeerd, hij klinkt super strak en helder en gaat ook rete hard.

De zx4 daarentegen is uitstekend als full range te gebruiken. Alleen lever je een paar procentjes op het heldere hoog in, maar dit is ook minimaal. Om deze reden hebben wij voor de zx4's want wij waren in eerste instantie van plan om voor de zx5 te gaan.

Groeten Joost

Comment

Working...