EV ZX5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sventheman
    • Nov 2004
    • 7

EV ZX5

Ik ben nogsteeds op zoek naar speakers voor een bandje ,nu zag ik deze Electrovoice ZX5
    In combinatie met een Yamaha P5000s versterker 500w x8 ohm 700w x4 ohm
    De ZX5 is 600 w x8 ohm
    Zou dit op elkaar aansluiten ?
    Heeft iemand inmiddels al ervaringen met deze speakers?
    Of zou ik op zoek moeten naar een speaker die 4 ohm is,in verband met de hogere uitgangs waarde van de versterker bij 4ohm?
    Thanks in advance ,Sven....
  • dj bj
    • Jun 2003
    • 67

IK heb sinds kort ook de ZX-5. Ben er zeer tevreden over. Klinken goed en warm. Het ideale vind ik het gewicht. Je hoeft niet zwaar te tillen en toch heb je een hoop vermogen. Ik ben blij met mijn nette zx-5 kasten. Een aanrader.

Comment

• sventheman
      • Nov 2004
      • 7

Wat voor versterker gebruik je op die ZX5?

Comment

• dj bj
        • Jun 2003
        • 67

QSC PL236

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Ik denk er zelf ook aan een setje ZX5-en te kopen met een passende (liefst EV) versteker.

Een vraag die voor mij in ieder geval nog onbeantwoord blijft is wat voor baskasten hierbij goed zouden aansluiten. Het liefst ook van EV, aangezien ik het altijd prettig vind met één merk te werken. (EV bevalt mij heel goed en ik kan altijd genoeg bijhuren voor redelijke prijzen)

Comment

• Guus
            • Oct 2003
            • 104

citaat:Geplaatst door sventheman

Ik ben nogsteeds op zoek naar speakers voor een bandje ,nu zag ik deze Electrovoice ZX5
            In combinatie met een Yamaha P5000s versterker 500w x8 ohm 700w x4 ohm
            De ZX5 is 600 w x8 ohm
            Zou dit op elkaar aansluiten ?
            Heeft iemand inmiddels al ervaringen met deze speakers?
            Of zou ik op zoek moeten naar een speaker die 4 ohm is,in verband met de hogere uitgangs waarde van de versterker bij 4ohm?
            Thanks in advance ,Sven....
            Beste Sven,
            De ZX5 van EV zal je niet teleurstellen bij de uitversterking van je bandje. Mijn ervaring: in vergelijking met de allrounder SX300 geeft de ZX op afstand duidelijk meer mid en de ZX kan hoorbaar veel zwaarder belast worden.
            Wil je echter ook drums en bas uitversterken dan moet je er wel een subje onder plaatsen.
            Voor de versterker zou ik persoonlijk niet voor Yamaha gaan maar ook voor EV kiezen. Begrijp me niet verkeerd, Yamaha is niet slecht maar een EVamp op EVbox is m.i. toch net even beter. Zit hem in de headroom die deze amps hebben.
            Een zware versterker geeft meestal betere klank maar ja kost ook veel. Staar je echter niet blind op de wattages van box en amp's.
            De CP2200 van EV klinkt uitstekend op de ZX en heeft best veel power. Wil je wat minder euro's uitgeven dan is misschien de EV Q66 of de S1200 van dynacord een alternatief. Die zijn in vermogen wat lichter maar klinken op de ZX echt goed, ze zijn bedrijfszeker en worden regelmatig 2e hands voor een mooi prijsje aangeboden.
            de Guus

Comment

• pascal
              • Jan 2003
              • 69

Beste Mark,
              Je kunt de Rx118s perfect combineren met de Zx5. De rx118s is een 600w sub vv EVX-180b speaker. De Rx draait het mooiste met een CP3000s versterker van EV.

Comment

• LuPuS
                • Dec 2002
                • 457

Ik ben ook van plan om misschien een Zx4 aan te kopen, of misschien de Zx5 als het budget het toelaat...

Weet iemand de prijs van de Zx4 & 5 ? Hier staat hij bij ons nog niet op de licht&geluid sites.
                ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Max
                  • Feb 2003
                  • 680

citaat:Geplaatst door LuPuS

Ik ben ook van plan om misschien een Zx4 aan te kopen, of misschien de Zx5 als het budget het toelaat...

Weet iemand de prijs van de Zx4 & 5 ? Hier staat hij bij ons nog niet op de licht&geluid sites.
                  Bij de grote zaak in Rotterdam langs de snelweg (zal de naam niet noemen ) zag ik ze staan voor € 829,- p/s

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Zonder BTW waarschijnlijk ?
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

nee, die zaak adverteert incl, volgens mij.
                      Verder is de zx serie volgens mij de opvolger van de sx, die weer de opvolger is van de aloude s-200 enzo.
                      Maar hoe ze klinken weet ik (nog) niet. En die versterker, pascal, ook de andere amps draaien er prima mee, hoor...

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Dan zijn ze in Nederland goedkoper dan in Duitsland [:0]

sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• LuPuS
                          • Dec 2002
                          • 457

Mja valt nog mee... Ik zoek nog een topkast en had eerst voor de sx300 gekozen, maar denk dat ik voor de Zx4 zal gaan. De Zx5 is iets te zwaar. Weet iemand daar richtprijs van?
                          ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Ligt meer aan die zaak, daar worden alle prijzen gekraakt. Service en garantie schijnt weer een heel andere verhaal te zijn...zoek maar eens op dit forum, de meningen zijn behoorlijk verdeeld.

prijzen in dat marktsegment (115 - 125 dB setjes) staan al langer behoorlijk onder druk, dankzij befringer en drap enzo. En de betere jongens gaan er soms in mee. Van de andere kant, in die toko uit Rotterdam vind je regelmatig overjaarse modellen. Ik heb ooit een discussie met een importeur gehad die zijn wizzard-2 series ivm de nieuwe wizzard-3 daar met vreselijk veel korting gedumpt had.

Vandaar ook dat richtprijzen een beetje lastig zijn. Als een doos langer dan een jaar in een magazijn ligt kan de prijs gewoon met 30% zakken, blijkbaar.

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

de ZX 4 en 5 zijn echter nieuwe modellen die pas op de markt zijn, dus kan er nooit sprake zijn voor overjarige modellen lijkt me.

wat service en garantie betreft zou je toch ook altijd bij de producent terecht moeten kunnen of zie ik dat verkeerd

Comment

Working...