Ik ben geen computertechneut en zou een MD opname op computer willen opslaan.Hoe moet ik tewerk gaan.De MD lijn komt reeds binnen op de computer.Ik kan de opname via mijn creative sound blaster beluisteren.Enkel opnemen lukt niet.
opnemen via lijningang computer
Collapse
X
-
Rechtsonder in je systray staat normaal een luidsprekertje, waarmee je de 'mixer' van windows kunt openen.
Klik daar 'opties' -> 'eigenschappen', dan zie je staan 'volume aanpassen voor' met de keuze opnemen of afspelen, klik daar opnemen aan Zorg dat onderaan in de lijst de lijningang ook aangevinkt staat en dan 'OK'. Nu verandert de mixer en kan je 'inputs' selecteren die moeten worden opgenomen... -
Voor welke toepassing wil je het gebruiken??
het gemakkelijkst is gewoon je MD met een audio CD-recorder digitaal overtapen, dit CD'tje kun je dan in je computer afspelen of kopieeren naar je harde schijf.
Tip gebruik RW audio cd'tjes, deze kun je nadien weer wissen en opnieuw gebruiken.
SuccesGroeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
Je kan max 60 seconden opnemen.Het gaat hier over full MD's(80 min).Liver registraties van Dj's.citaat:Geplaatst door Bert
In windows 98; start/programma's/bureau accessesoires/entertainment/geluidsrecorder.
Daar kun je je wavjes opnemen en opslaan.
Zal in XP ook wel zoiets zitten.
Comment
-
Gebruik een deftig programma als soundforge of cool edit ofzow. Heb je nog een zicht op een VU meter enz...
Het beste zou natuurlijk zijn om dit optisch over te dragen zodat je geen kwaliteit verliest maar dan heb je optische input nodig op de pc (indien belangrijk).Comment
-
Dit is gewoon een nieuwe versie van Cool Edit onder een nieuwe naam maar in het vertrouwde jasjecitaat:Geplaatst door Niels1987
voor de echte beginners is er van Adobe: Adobe Audition dit is vrij makkelijk onder de knie te krijgen en is als het goed is op download.com voledig werkende demo te vinden
suc6
Comment
-
A) Hoe belangrijk is de kwaliteit? Wil je die enigzins behouden dan zou ik de boel sowieso via S/PDIF de PC in laten komen. Zo niet.....
B) Waarom in het live-topic?Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment

Comment