opnemen via lijningang computer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

opnemen via lijningang computer

Ik ben geen computertechneut en zou een MD opname op computer willen opslaan.Hoe moet ik tewerk gaan.De MD lijn komt reeds binnen op de computer.Ik kan de opname via mijn creative sound blaster beluisteren.Enkel opnemen lukt niet.
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Rechtsonder in je systray staat normaal een luidsprekertje, waarmee je de 'mixer' van windows kunt openen.
    Klik daar 'opties' -> 'eigenschappen', dan zie je staan 'volume aanpassen voor' met de keuze opnemen of afspelen, klik daar opnemen aan Zorg dat onderaan in de lijst de lijningang ook aangevinkt staat en dan 'OK'. Nu verandert de mixer en kan je 'inputs' selecteren die moeten worden opgenomen...

Comment

• flurk
      • May 2003
      • 409

Daar ben ik ook reeds geraakt.Maar waar kan ik zienwat er aan het opnemen is en waar wordt het opgeslagen?

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Voor welke toepassing wil je het gebruiken??

het gemakkelijkst is gewoon je MD met een audio CD-recorder digitaal overtapen, dit CD'tje kun je dan in je computer afspelen of kopieeren naar je harde schijf.
        Tip gebruik RW audio cd'tjes, deze kun je nadien weer wissen en opnieuw gebruiken.

Succes
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• flurk
          • May 2003
          • 409

Lukt niet.Audio cd's zijn bijna niet meer te verkrijgen bij ons.Dus ben ik genoodzaakt eerst op comp. op te nemen.Dan copies maken op cd.

Comment

• Bert
            • Aug 2000
            • 155

In windows 98; start/programma's/bureau accessesoires/entertainment/geluidsrecorder.
            Daar kun je je wavjes opnemen en opslaan.
            Zal in XP ook wel zoiets zitten.

It\'s only Rock \'n\' Roll
            But I like it

Grtz,
            Bert.

Comment

• flurk
              • May 2003
              • 409

citaat:Geplaatst door Bert

In windows 98; start/programma's/bureau accessesoires/entertainment/geluidsrecorder.
              Daar kun je je wavjes opnemen en opslaan.
              Zal in XP ook wel zoiets zitten.

Je kan max 60 seconden opnemen.Het gaat hier over full MD's(80 min).Liver registraties van Dj's.

Comment

• Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

Gebruik een deftig programma als soundforge of cool edit ofzow. Heb je nog een zicht op een VU meter enz...

Het beste zou natuurlijk zijn om dit optisch over te dragen zodat je geen kwaliteit verliest maar dan heb je optische input nodig op de pc (indien belangrijk).

Comment

• flurk
                  • May 2003
                  • 409

Er moet toch een makkelijke manier zijn om wat je hoort binnenkomen op te nemen op de harde schijf.

Comment

• Bert
                    • Aug 2000
                    • 155

Typisch weer iets voor windows, heb je bij je Creative SoundBlaster toevallig ook het programma creative wave studio gekregen? daar zou het mee moeten lukken, anders Cool Edit of Sound Forge.
                    It\'s only Rock \'n\' Roll
                    But I like it

Grtz,
                    Bert.

Comment

• boschmark
                      • Sep 2004
                      • 3

Je kunt dus het beste een goede prog zien te vinden voor het opnemen van je md, gebruik bv. Cooledit werkt perfect, je kan dan vooraf monitoren en na je opname de nummers appart opslaan in wav,mp3,enz

succes
                      BMD Productions

Comment

• Niels1987
                        • Oct 2004
                        • 57

voor de echte beginners is er van Adobe: Adobe Audition dit is vrij makkelijk onder de knie te krijgen en is als het goed is op download.com voledig werkende demo te vinden

suc6
                        lijmklem rigging :S

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

citaat:Geplaatst door Niels1987

voor de echte beginners is er van Adobe: Adobe Audition dit is vrij makkelijk onder de knie te krijgen en is als het goed is op download.com voledig werkende demo te vinden

suc6
                          Dit is gewoon een nieuwe versie van Cool Edit onder een nieuwe naam maar in het vertrouwde jasje

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

A) Hoe belangrijk is de kwaliteit? Wil je die enigzins behouden dan zou ik de boel sowieso via S/PDIF de PC in laten komen. Zo niet.....
                            B) Waarom in het live-topic?
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• flurk
                              • May 2003
                              • 409

Bij wat moet je het anders plaatsen?

Comment

Working...