Kan de qsc ex4000 op 2 ohm draaien?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roety
    • Aug 2003
    • 18

Kan de qsc ex4000 op 2 ohm draaien?

Hallo,

Ik zou graag weten of een qsc ex4000 op 2 ohm kan gaan en hoeveel het vermogen dan ongeveer gaat zijn.
    Ik wil met 3 enkel 18" subs per channel gaan werken is dit mogelijk?
    de subs zijn 600wrms/ st

Vriendelijke Groeten,
  • Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

Even voor je opgezocht op de site van qsc...

Weet niet hoe je het gaat aansluiten...
    Maar stereo @ 2ohm per kanaal 1600 watt kan de versterker leveren.
    En als k naar de specificaties vd amp kijk bij frequency response dan is ie niet egt geschikt voor laag...
    en 3 subjes aangestuurd door deze versterker vind k wat aan de lichte kant, om het maximale uit je 18'' te halen.
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

citaat:In 1988, QSC unveiled the EX Series with the EX4000 model, an amp that could deliver 1600 watts per channel at 2 ohms. It featured unique design elements such as a Thermal Management System, Internal Peak Limiters and a low-noise cooling fan. The EX was the first line to incorporate QSC's "open architecture" design philosophy, which interface with cutting-edge, digital, fiber optic and computer control systems made by other manufacturers. The USA Series debuted in 1992. That year, the MX line was upgraded with more features and improved sonic performance and was renamed the MXa Series.
      Gevonden op: http://www.careerbuilder.com/JobSeek...2&Page=History

Comment

• reflection
        • Mar 2002
        • 413

ik weet wel zeker dat de qsc ex 4000 dit gaat trekken want bij ons gaat er op 3 tsw 718's dt wil zeggen 3 dubbel 18'' kasten op een qsc ex 4000, 3 18inchers liggen paralel aan elkaar op links en 3 op rechts.
        de versterker is hier eigenlijk te licht voor en moet aardig zijn best doen maar hij kan er toch een mooi laag uitkrijgen.
        Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• roety
          • Aug 2003
          • 18

dan meschien toch beter kijken voor een iets zwaardere amp
          Maar Welke?
          iemand een idee
          Carver Pt 2400 is deze er meschien geschikt voor?

Graag Jullie mening

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Misschien een QSC PL 6.0II???
            Powered by AudioMadness....

Comment

• Remco vd Werff
              • Apr 2001
              • 753

Prima keus natuurlijk Jack,

Desondanks is het voor veel mensen toch interessanter om voor bijna dezelfde prijs twee PL4.0'en te kopen in verband met de flexibiliteit. Maar als je de investering kunt doen is de PL6 een perfecte keus! Hij blijft prima draaien op 2 ohm en klinkt erg goed.

@Reflection; hebben jullie nu 6x 718 op een EX4000 staan? Zoals je zegt 3 links en 3 rechts?
              Groeten, Remco

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2139

maar euh met die pl6 waren toch veel problemen. iets met kortsluiting intern, fabrieksfout....

reden waarom er mensen pl6 hebben omgeruild voor pl4...

correct me if i'm wrong[:I]

maar idd superbakken, werk er regelmatig mee( bij ieder weekend nu). We hebben dat rackje van jou ook al aantal keren meegehad remco

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• reflection
                  • Mar 2002
                  • 413

@ remco, nee 2 qsc ex 4000's een op links en een op rechts. de linkse chan1 heeft de bovenste rij 18inchers en chan2 heeft de onderste , 3x 18 inch per versterkerkant dus. dat draagt hij aardig goed, alleen zou er wel een zwaardere opmogen
                  Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Remco vd Werff
                    • Apr 2001
                    • 753

Ah oke, dan is het helder Francis.

PL6 is nu inderdaad uit de productie genomen wegens problemen met de voeding. Dit werd door QSC zelf altijd onder garantie gemaakt, maar dit werd toch wat kostbaar. Lang niet iedere pl6 heeft hier uiteraard last van. Toch denk ik dat het in eerste instantie een financiele kwestie was/is dat veel bedrijven de PL4'en hebben.

Ontopic;
                    Probeer de subs gewoon eens met 1 zware versterker aan te sturen, zoals de EX4000. Huur die gewoon eens, mocht het te weinig vermogen zijn schaf je er later nog 1 aan. Het is vaak een handigere optie voor veel mensen om 2 minder zware amps aan te schaffen dan 1 hele zware.
                    Groeten, Remco

Comment

• nightline
                      • Oct 2002
                      • 1001

Inderdaad met de PL6.0 waren problemen vandaar dat de PL6.0II is ontwikkeld en zelfs deze is weer geupdate.
                      Ik mag er binnenkort 1 gaan proberen, en ben erg benieuwd!!!

Groeten

Jack