Behringer Mixer of iets anders?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door Staaf

Dat spreekt voor zich,

IK denk dat ik er mag vanuitgaan dat als de mengtafel aan de buitenkant nog OK, en als er geen enkele fader kraakt en/ of stroef loopt deze meestal wel OK zal zijn. Beluisteren is effectief de boodschap.

Maar stel dat deze tafels in goede staat verkeren, zijn deze dan een goed koop (kwalitatief gezien). Ik denk dat ik er mag vanuitgaan dat soundcraft toch tot een andere klasse behoort dan Behringer.
    inderdaad
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

citaat:IK denk dat ik er mag vanuitgaan dat als de mengtafel aan de buitenkant nog OK, en als er geen enkele fader kraakt en/ of stroef loopt deze meestal wel OK zal zijn. Beluisteren is effectief de boodschap.
      Toch zou ik elk knopje, elke routingsmogelijkheid en alle meters goed checken. Kloppen de niveaus op de meters een beetje met de werkelijkheid? Kloppen de niveaus sowieso wel? Brom, kraak en ruis spreken voor zich.. Er is gewoon heel erg veel wat niet okee kan zijn aan een mixer.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

ik heb 1 keer in een discotheek gedraaid waar ze zo'n behringer mixer hebben..
        -ten eerste er zaten geen knopjes meer aan de schuiven![B)]
        -ten tweede als ik een plaat aan het voorluisteren was dan hoorde ik die al (zacht) over de monitorboxen!(hij lekt dus)
        -ten derde er waren nog veel meer kleine puntjes waardoor ik het ding niet echt prettig vond werken..(gebruik zelf dateq, en dat vind ik wat de voorafgaande punten betreft toch een wat betrouwbaarder merk!)

mijn mening over behringer mixers hoef ik dus denk ik niet verder uit te leggen![]
        Bart

Comment

• Staaf
          • Feb 2003
          • 398

Dag Bart,

Ben je zeker dat we het over hetzelfde apparaat hebben? Een MX2442A in een discotheek lijkt me ook een beetje verloren gelopen. Wat moet je nou met 24 kanalen?

Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• MSSS
            • Jul 2003
            • 365

Waarschijnlijk doelt hij of op die DX 1000 of op de DJX 700 denk ik.
            oleole ik heb EV :)

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

citaat:Geplaatst door MSSS
              Daar schijnen lekken wel vaker voor te komen. [B)]

De MX-tafels zijn echt totaal anders dan de DJ-tafels...

Comment

• paulheu
                • Oct 2003
                • 156

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

'Lekkende' DJ mixers komen in alle gelederen voor, goede voorbeelden die veel worden gebruikt zijn de Pioneer DJM 600 en Dateq Apollo/XTC/Styx.

Comment

• MSSS
                  • Jul 2003
                  • 365

Die tafels zijn ook totaal niet waterdicht
                  oleole ik heb EV :)

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

citaat:Geplaatst door Barthezz80

ik heb 1 keer in een discotheek gedraaid waar ze zo'n behringer mixer hebben..
                    -ten eerste er zaten geen knopjes meer aan de schuiven![B)]

mijn mening over behringer mixers hoef ik dus denk ik niet verder uit te leggen![]
                    Dat zegt natuurlijk meer over de discotheek dan over de mixer.

Van een Midas trek je ook zo de knoppen van de faders.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

Kost overigens nog best kracht om knopjes van een behringer mixer af te krijgen......
                      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

citaat:Geplaatst door Staaf

Zit een beetje rond te neuzen op diverse tweedehandssites van firma's e.d.

De Soundcraft spirit live 24k menger staat ook vrij veel te koop. Deze tafel voldoet ook aan onze eisen. Zijn deze tafels wat?

Toevallig dit weekend mijn vingers op gehad. twee redenen om er niet voor te gaan, alhoewel de eerste een stuk zwaarder weegt dan de tweede:

-Kick (D112) en overheads (el cheapo condensators)clipten terwijl de gainknop op de laagste stand stond, er niet echt een gainpad op, wel een mic/line knopje(-20dB), maar die schakelt tussen de jack en XLR- ingang. Oftewel, te weinig headroom.

-De EQ is 3bands, de laagband is echter ook sweepable, maar je moet toch wel gaan kiezen, waar en hoe je iets gaat corrigeren, hoeft geen ramp te zijn, maar het is wel minder...

Voor de rest deed het beestje wat het moest doen.

En nu pitten.....

EDIT: was moe en vergat iets belangrijks... wat voor mij in dit geval het grootste nadeel was en wat altijd een nadeel gaat zijn als je ook monitors vanaf je zaalmixer gaat doen: Hij heeft 4 auxen: 2x pre en 2x post NIET omschakelbaar. Je kunt dus maximaal 2 monitormixen maken
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

Onze ervaring is dat veel DJ de presets en de outputs inregelen totdat er overspraak is, ( zelf invul ruimte ).

herman

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

citaat:Geplaatst door test12
                            Onze ervaring is dat veel DJ de presets en de outputs inregelen totdat er overspraak is, ( zelf invul ruimte ).
                            We hadden het toch over echte live-audio, toch geen DJ-werk?

Comment

• test12
                              • Jan 2003
                              • 901

citaat:Geplaatst door paulheu

'Lekkende' DJ mixers komen in alle gelederen voor, goede voorbeelden die veel worden gebruikt zijn de Pioneer DJM 600 en Dateq Apollo/XTC/Styx.
                              Omdat wel DJ Mixers aangehaald werden en diverse merken met overspraak, leek het mij niet verkeerd om de belangrijkste reden van overspraak bij DJ mixers tevermelden (wist niet dat je boos werd).
                              Maar inderdaad het is off topic (sorry).

herman

Comment

• Staaf
                                • Feb 2003
                                • 398

Hallo Sparky,

Bedankt voor je nachtelijke reactie. Ik heb ook nog wat verder gekeken.

citaat:Geplaatst door sparky

-Kick (D112) en overheads (el cheapo condensators)clipten terwijl de gainknop op de laagste stand stond, er niet echt een gainpad op, wel een mic/line knopje(-20dB), maar die schakelt tussen de jack en XLR- ingang. Oftewel, te weinig headroom.
                                Die -20Db schakelaar zou volgens het blok diagramma dat ik vind op www.soundcraft.com toch echt 20Db het XLR-signaal moeten kunnen verzwakken.

de MIC ingang heeft een max bereik tot 10 dB
                                de LINE ingang heeft een max bereik tot 30 dB

aangezien de PAD -20dB is zou dit toch moeten werken, niet?

citaat:

-De EQ is 3bands, de laagband is echter ook sweepable, maar je moet toch wel gaan kiezen, waar en hoe je iets gaat corrigeren, hoeft geen ramp te zijn, maar het is wel minder...
                                Is dit niet zo bij de meeste 'midden' segment mixers?

citaat: Hij heeft 4 auxen: 2x pre en 2x post NIET omschakelbaar. Je kunt dus maximaal 2 monitormixen maken

De mixer is wel omschakelbaar naar 3x Post (intern), dan houd je uiteraard maar 1 monitorkanaal over. Ik denk dat 2 monitorkanalen voor ons echt wel genoeg is. We zouden deze mixer gebruiken als tussenstap naar iets anders (beter, nieuwer) Zoals gezegd
                                wordt de tafel nu slechts +/- 10x op een jaar gebruikt.

Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

Working...