Behringer Mixer of iets anders?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Behringer Mixer of iets anders?

Hallo,

Ik ben van plan een behringer live-mixer aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de MX-2442. Deze tafel zal normaliter slechts een 10-tal keren gebruikt worden, dus duurdere (merk) tafels zijn uit den boze.

Nu heeft behringer de SL-2442FX pro . Deze ziet er naar mijn idee nog low budgetter uit. maar hoe werkt hij in de praktijk.

Klopt het btw dat de MX-2442 niet meer leverbaar wordt?
    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Voor dat geld kun je ook 10x een Allen&Heath GL2200 huren, heb je een stuk meer kwaliteit in huis dan die Behringertafels.

citaat:Klopt het btw dat de MX-2442 niet meer leverbaar wordt?
    Stuur even een mailtje naar Behringer zou ik zeggen.[8)]
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Staaf
      • Feb 2003
      • 398

Oeps, was een stukje vergeten te typen, De tafel zou een 10-tal keer per jaar gebruikt worden. Sorry

Comment

• paulheu
        • Oct 2003
        • 156

citaat:Geplaatst door sparky
        Voor dat geld kun je ook 10x een Allen&Heath GL2200 huren, heb je een stuk meer kwaliteit in huis dan die Behringertafels.
        Ben benieuwd waar jij een GL2200 huurt voor 35 euro/dag.

Maar even terug on-topic, de UB2442FX-Pro is een uitstekende mixer voor zijn geld.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

En ik ben benieuwd waar jij een MX2442A voor 350 Euro haalt.
          Nee, ik heb geen ervaring met dit model, maar ben wel een paar keer Behringer tegen gekomen, dit is me zonder uitzondering slecht bevallen. Maar daar zijn al meer topics over geweest.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Beldog
            • May 2004
            • 140

...Een nog lowbudgetter Behringertafel....Dat heb je goed gezegd Staaf. Zo zal die dan ook werken denk ik.
            Kijk gewoon uit naar een leuke tweedehands, bv een tweedehands A&HGL2200.

Comment

• Staaf
              • Feb 2003
              • 398

Ik heb al met de MX3242 gewerkt en deze vond ik voor zijn prijs vrij net klinken. Tuurlijk niet vergelijkbaar met een MIDAS Venice of iets dergelijks. Wat betreft de SL reeks, daar had ik dus ok al mijn bedenkingen bij. Dat is ook een beetje de reden dat ik evt nog snel zou willen zijn om een 2442 in huis te halen.
              Wat betreft de A&H, die kost tweede hands minstens nog 1250€ en dat is toch teveel voor onze toepassing.

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Wij hebben de oude uitvoering van de MX-2442 op school staan, aangezien ik altijd het geluid heb gedaan op school heb ik er aardig wat uren achter doorgebracht.

In principe is er niets mis mee. Alles wat je voor een simpele toneelavond/musical nodig hebt, zit er ook op. Kwaliteit is heel acceptabel, maar nog steeds geld: met budget-tafels rustig omgaan, dan leven ze het langst.

Dat Behringer stopt met de productie MX-2442 lijkt me op zich sterk, maar kan er verder geen uitspraak over doen. Misschien dat de oude versie niet meer leverbaar is? (enige verschil is volgens mij dat daar de pluggen aan de achterkant zaten, en bij de nieuwe de pluggen bovenop)

Comment

• Staaf
                  • Feb 2003
                  • 398

HAllo Jurjen,

Dat jullie deze mixer op school hebben had ik al gelezen op dit forum, dat jullie er van tevreden zijn ook :-).
                  Wat betreft het rustig omgaan met deze tafels: dat doe je toch steeds met dit soort materiaal, niet?
                  Wat betreft de verandering van plaats van de connectoren, deze is toch wel al enige tijd doorgevoerd niet?
                  Het bericht van het stopzetten van de MX2442 kwam trouwens van de Belgische importeur (verbiest).

Op de Website van Behringer staan ze overigens nog steeds vermeld.

Comment

• Ibvee
                    • Nov 2002
                    • 714

citaat:Geplaatst door Staaf

Wat betreft de A&H, die kost tweede hands minstens nog 1250€ en dat is toch teveel voor onze toepassing.
                    benk niet helemaal mee eens, ken iemand die er 1tje voor 450 euri incl case had. was niet helemaal top tafel, en moest ook eerst gereviseerd worden, maar voor rond 800 euri zou je em volgens mij nog wel kunnen vinden hoor, als je goed doorzoekt dan.
                    De groeten => Micha

Comment

• paulheu
                      • Oct 2003
                      • 156

citaat:Geplaatst door sparky

En ik ben benieuwd waar jij een MX2442A voor 350 Euro haalt.
                      OK, ik heb gelogen, hij kost inclusief de BTW 369 euri. Ik ga hier geen reklame maken maar als je wilt weten waar moet je me ff een mailtje sturen. En nee ik verkoop ze zelf niet.

De 2442FX pro is een prima mixer, zeker voor wat ie kost.

Comment

• Staaf
                        • Feb 2003
                        • 398

Paul; je hebt PM

Comment

• Staaf
                          • Feb 2003
                          • 398

Zit een beetje rond te neuzen op diverse tweedehandssites van firma's e.d.

De Soundcraft spirit live 24k menger staat ook vrij veel te koop. Deze tafel voldoet ook aan onze eisen. Zijn deze tafels wat?

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Zoals bij alle 2ehands en dus meestal wat oudere tafels is het goed kijken in welke staat de mixer is, ik ben heel wat afgeleefde bakken tegengekomen waarvan het model op zich goed te doen zou moeten zijn, maar in een dusdanige staat (defect na defect na defect) dat er echt niet op te werken viel.(vooral erg veel soundcraft 2/4/6/800B) Die Spirit Live kan okee zijn, maar goed doorlopen dus!!!

Comment

• Staaf
                              • Feb 2003
                              • 398

Dat spreekt voor zich,

IK denk dat ik er mag vanuitgaan dat als de mengtafel aan de buitenkant nog OK, en als er geen enkele fader kraakt en/ of stroef loopt deze meestal wel OK zal zijn. Beluisteren is effectief de boodschap.

Maar stel dat deze tafels in goede staat verkeren, zijn deze dan een goed koop (kwalitatief gezien). Ik denk dat ik er mag vanuitgaan dat soundcraft toch tot een andere klasse behoort dan Behringer.

Comment

Working...